Outdoorlaarzen om te rijden ( westernzadel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Outdoorlaarzen om te rijden ( westernzadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Wij gebruiken de winter rijglaars van Ariat op onze western zadels. We trainen er gewoon heel de dag mee en onze sporen passen er ook om

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:48

Muze schreef:
Ibbel schreef:
Ik rij met jodhpurs (zonder mini-chaps). Dat is wat mij betreft het fijne van een Westernzadel - je hoeft geen laarzen aan. Rijschoenen/jodhpurs zijn voldoende. Waar je op een Engels zadel je schenen rauw rijdt aan de beugelriemen als je geen laarzen of mini-chaps aan hebt, heb je met fenders daar geen last van.

Maar lekker warm in herfst en winter.

Winterrijschoenen zijn gewoon lekker warm. Ik heb voor als het echt koud is een paar Mountain Horse rijschoenen, die doe ik ook aan als ik ga mennen en heb ook op de bok nooit koude voeten.

Koude kuiten heb ik nooit, wel soms koude knieën, maar daar helpen laarzen ook niet tegen :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

Ibbel schreef:
Ik rij met jodhpurs (zonder mini-chaps). Dat is wat mij betreft het fijne van een Westernzadel - je hoeft geen laarzen aan. Rijschoenen/jodhpurs zijn voldoende. Waar je op een Engels zadel je schenen rauw rijdt aan de beugelriemen als je geen laarzen of mini-chaps aan hebt, heb je met fenders daar geen last van.

Ik rijd al eeuwen op Engelse zadels met jodhpurs zonder chaps. Dit puur omdat ik te lui ben om chaps aan te trekken. Gaat prima, niks geen schenen rauw gereden. (Dit geheel offtopic, want Muze heeft een westernzadel.) Hier trouwens ook een Mountain Horse winterschoen, inderdaad lekker warm.

Ontopic dan: ik heb Ariat outdoorlaarzen die ook een heerlijke rijlaarzen zijn. Fantastisch voetbed. 't Is een ouder model en ik kocht het tweedehands, en weet niet welk exact model het is/was. Zit precies tussen het huidige model Berwick en Wythburn in en komt tot onder mijn knie. Waterdicht ook. Ik rijd wel zonder sporen, dus geen idee of die blijven zitten, ik heb niet zo'n sporendingetje op de hak.