Paardrijden met plaatwerk in enkel - hak niet uitdrukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paardrijden met plaatwerk in enkel - hak niet uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:13

Ben je wel zelf aan het trainen buiten het zadel? Want als je zo lang niet gereden hebt én ook echt in de kreukels lag zal je core stability mogelijk ook aardig naar zijn grootje zijn. Dat kun je heel simpel thuis trainen en maakt vaak echt een wereld van verschil in het zadel.

Talishe

Re: Paardrijden met plaatwerk in enkel - hak niet uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 15:20

Ik vraag mij als eerste af waarom jouw paard (zoveel?) weg schiet, zelfs zo erg dat je er af valt. Als het frisheid is zou ik voor het rijden longeren en als het echt ongehoorzaamheid is, dan daar met trainen aan werken. Naar mijn idee hoort een goed ingereden paard nooit weg te schieten.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 22:37

pol013 schreef:
Ben je wel zelf aan het trainen buiten het zadel? Want als je zo lang niet gereden hebt én ook echt in de kreukels lag zal je core stability mogelijk ook aardig naar zijn grootje zijn. Dat kun je heel simpel thuis trainen en maakt vaak echt een wereld van verschil in het zadel.

Wekelijks fysio bijna jaar lang? 0 progressie op balans door plaatwerk wat er in zit. En door beweeg beperking is zelf oefenen wat lastig, eea valt weg. Ik kan niet door mn knieën aan die kant, door het plaatwerk mist daar flexibiliteit. Maar na die laatste keer wegschieten, vermoedelijk schouderpijn of iets - osteo geweest dat is weer oké , heb ik ook niet meer gereden. We grondwerken nu. Ik heb geen rem als hij gaat. Volbloed, flink sensitief.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-25 22:42

Talishe schreef:
Ik vraag mij als eerste af waarom jouw paard (zoveel?) weg schiet, zelfs zo erg dat je er af valt. Als het frisheid is zou ik voor het rijden longeren en als het echt ongehoorzaamheid is, dan daar met trainen aan werken. Naar mijn idee hoort een goed ingereden paard nooit weg te schieten.

De laatste keer omdat hij pijn had. De keer er voor te veel bezig met alles om hem heen en ik heb disbalans omdat ik geen druk op mn beugel kan houden aan die kant, door het plaatwerk. Doet ook wat met je balans. Kan daar weinig aan doen. Dus nu grondwerken. Plaatwerk beperkt aan die kant. En hij weet dat ik hem niet houd als hij gaat. Dan ben ik meteen uit balans. Dus ook beetje wisselwerking, normaliter corrigeerde ik hem. Nu ben ik ook meer afwachtend en dan neemt hij een loopje met je. Dus voorlopig niet onder t zadel. Als dat plaatwerk er uit gaat is het 2 mnd flink oppassen. Dus voor nu grondwerken en met pech 2 mnd niets als die platen er uit gaan. Met grote kans dat het daarna wel stuk beter wordt. Fysio kan ook niets meer doen. Zit geen milimeter verschil in. Maar kan dus ook niet rennen bv. Super onhandig. Even snel oversteken oid, gaat niet. Voet wikkelt niet genoeg af om te kunnen rennen. Plaatwerk oorzaak. Dus dat gaat er binnenkort uit.