Lastig....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ieros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 14:42

Ben ook inmiddels al 15 kilo afgevallen, maar dan alsnog te zwaar. In de les en in de bak, als ik heel geconcentreerd rijd, struikelt ze niet of bijna niet, maar dat is in de bossen niet vol te houden.

Mijn dilemma is: wil ik zo graag rijden dat ik het er voor over heb om haar te verkopen? Ja? Dan zal ik toch door de zure appel heen moeten bijten.

En als dat niet zo is, dan houd ik haar en mennen we alleen en doe ik grondwerk of Parelli oid met haar, dan ben ik ook nog veel met haar bezig.

Ben er nog niet uit. Bedankt in ieder geval voor alle adviezen. Ik laat tzt nog wel weten wat het geworden is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 14:47

Ohh buiten struikelt ze veel? Het is dan ook lastiger om ze goed bij de les te houden. Zeker als ze om hun heen kijken en meer letten op de omgeving.
En denk dan ook aan onbalans en ongelijke bodem ect.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:27

Hannanas schreef:
Heb je er al een lichtere ruiter op gehad? En struikelt ze dan niet? Ik denk namelijk eerder aan andere oorzaken van het struikelen.

Dit vond ik ook een goede vraag.

Daarbij, om de knuppel in het hoenderhok te gooien, vraag ik me wel af of je niet voor de meeste paarden wat aan de zware kant bent? Ik zou je zelf voor ons grote paard ook wel (te) zwaar vinden. Ik weet natuurlijk niet hoe lang je precies bent en wat anders een gezond gewicht voor je zou zijn. Maar anders is het misschien een goede stimulans om te blijven mennen tot je genoeg bent afgevallen om te rijden?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 16:21

Ieros schreef:
Ben ook inmiddels al 15 kilo afgevallen, maar dan alsnog te zwaar. In de les en in de bak, als ik heel geconcentreerd rijd, struikelt ze niet of bijna niet, maar dat is in de bossen niet vol te houden.

Mijn dilemma is: wil ik zo graag rijden dat ik het er voor over heb om haar te verkopen? Ja? Dan zal ik toch door de zure appel heen moeten bijten.

En als dat niet zo is, dan houd ik haar en mennen we alleen en doe ik grondwerk of Parelli oid met haar, dan ben ik ook nog veel met haar bezig.

Ben er nog niet uit. Bedankt in ieder geval voor alle adviezen. Ik laat tzt nog wel weten wat het geworden is.

Maar als ze het in de bak niet doet als je haar bij de les houdingen je dus je antwoord. Dat kan je buiten ook opbouwen. Korte ritjes die trainingsgericht zijn.

Waarom haar weg doen als je het dan zo duidelijk kan trainen. Misschien niet het leukste en makkelijkste als je liever relaxt wil rijden.

En het is niet gezegd dat je met een ander dier dan niet tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen .