Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
office schreef:Ik vind het wel vreemd als regels tegen het dieren welzijn in gaan.
Een paard moet wel gewoon beweging kunnen krijgen en voldoende hooi en sociale contacten.
Sommige stallen hebben zo veel regels dat het meer als werken voelt als ontspanning.
office schreef:Nou ik zou niet longeren als mijn paard dan het risico liep uit te glijden in een gladde longeerbak.
Bovendien is de winter nog niet eens goed begonnen en als de longeer cirkel nu al niet bruikbaar is wordt het een vervelende winter.
Polly schreef:office schreef:Nou ik zou niet longeren als mijn paard dan het risico liep uit te glijden in een gladde longeerbak.
Bovendien is de winter nog niet eens goed begonnen en als de longeer cirkel nu al niet bruikbaar is wordt het een vervelende winter.
Ik weet niet hoeveel water er bij jou gevallen is de afgelopen dagen maar hier in het noordwesten staat zelfs mijn gedraineerde tuin onder water, het hoost hier al dagen
Als ik zie hoe ze zelf in vrijheid tekeer gaan buiten
FireAndIce schreef:Citaat:Ik snap het doen zonder vragen niet zo. Logisch toch dat je daarop aangesproken wordt als ze t zien?
Ik longeerde daar heel af en toe als de bak vrij was. Al bijna 2 jaar. Toen was het toegestaan maar wist niet dat dit veranderd was. Nu dus wel, maar de longeerbak wordt niks aan gedaan.
office schreef:Nou ik zou niet longeren als mijn paard dan het risico liep uit te glijden in een gladde longeerbak.
FireAndIce schreef:Er mag in geen enkele bak gelongeerd worden, ook niet in dit seizoen maar zie het anderen soms wel doen.Ik heb gewoon de pech dat ik gezien ben.
FireAndIce schreef:Ir111 schreef:Ik snap het doen zonder vragen niet zo. Logisch toch dat je daarop aangesproken wordt als ze t zien?
Ik longeerde daar heel af en toe als de bak vrij was. Al bijna 2 jaar. Toen was het toegestaan maar wist niet dat dit veranderd was. Nu dus wel, maar de longeerbak wordt niks aan gedaan.
FireAndIce schreef:Zijn er meer stallen waar dit niet mag en waarom mag dat dan niet?
F_T schreef:Of je vraagt vantevoren of het gezien het weer voor deze keer mag, als je de hele bak gebruikt.
Wordt er nee gezegd: duidelijk en dan moet je het zelf anders oplossen.
Wordt er ja gezegd heb je mazzel.
Maar op deze manier en dan online je gelijk proberen te halen vind ik echt niet oke.
F_T schreef:Dan ga je rijden in de binnenbak, of buiten, of je neemt je paard mee aan de fiets buiten, of je vraagt voor deze ene keer toestemming, of, of, of....
Zat andere mogelijkheden dan stiekem toch doen en pissig zijn als je er dan op aangesproken wordt.
FireAndIce schreef:rien10 schreef:Maar wat is dan het probleem? Je deed iets. Dat mocht niet. Dat wist je niet. Nu weet je het wel. Nu doe je het dus niet meer.
Klopt, maar heb het wel nodig.
Cayenne schreef:rien10 schreef:Bovendien, wat wil je dan? "Beste staleigenaar, het mag wel van Bokt"?
Is Bokt geen overkoepelend orgaan dan?
En idd TS, gewoon aan de regels houden.
Jouw paard kan vast wel even zonder longeren, en anders ga je naar een stal waar dat wel mag.