Gezocht: QH merrie - mogelijk verkocht op Zuidlaardermarkt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Als hij weggegeven is heb je juridisch waarschijnlijk geen poot om op te staan... Ik vraag me ook af wat de waarde van het contract is eigenlijk.

Het zou natuurlijk eigenlijk niet mogen gebeuren, maar dit geeft wel weer aan waarom je ze zelf beter ergens op de wei kan zetten.

Hopelijk vind je hem alsnog terug!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Kidde schreef:
Als hij weggegeven is heb je juridisch waarschijnlijk geen poot om op te staan... Ik vraag me ook af wat de waarde van het contract is eigenlijk.

Het zou natuurlijk eigenlijk niet mogen gebeuren, maar dit geeft wel weer aan waarom je ze zelf beter ergens op de wei kan zetten.

Maar waar dan op de wei zetten als het overal stikt van de wolven?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

anjali schreef:
Kidde schreef:

Maar waar dan op de wei zetten als het overal stikt van de wolven?

Ja kan ze ook op een wei zetten waar nog geen wolven zitten. Met dit beleid, nog.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:46

Wat maakt het voor dit topic uit of het dier is verkocht, weggegeven of in bruikleen stond.

TS leek een fijne optie te hebben gevonden voor een dier waarvan zij de veiligheid in haar eigen kudde niet meer (voldoende) kon(-den) garanderen i.v.m. de wolvenproblematiek.

Dan wil je niet dat zo'n dier tig keer verhandeld wordt en wellicht weer in wolvengebieden terecht komt. Een ongezellig onderonsje met de persoon die het paard verkocht heeft aan de handelaar lijkt mij dan momenteel ondergeschikt aan het terugvinden van de merrie.

TS, kan je helaas niet helpen. Enkel duimen dat je je/de merrie terug kunt vinden of dat ze op een plekje komt te staan waar het wel veilig is voor haar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezocht: QH merrie - mogelijk verkocht op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:48

Omdat een aangifte doen dan geen bal uit gaat maken.
Want een nieuwe eigenaar mag doen met het paard wat die wil.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

Wat een drama. Hopelijk kom je haar op het spoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Met een mondelinge overeenkomst sta je -zonder getuigen- niet erg sterk helaas.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Als ik het juist lees, is dit dier niet weggegeven.
Dit dier is gratis ter beschikking gesteld als weidemaatje voor mensen die een weidemaatje zochten.
Zij moesten niet betalen om het dier ter beschikking te hebben en TS moest niet betalen om het dier veilig bij hun te zetten.

Win - win voor beide partijen.

Ware het niet dat de ene partij niet te vertrouwen was en het dier dus zonder toestemming van de hand gedaan heeft en daar nog geld voor opgestreken heeft ook.

Volgens mij kan hier dus wel degelijk aangifte over gedaan worden want ook mondelinge afspraken zijn geldende afspraken.

TS, zijn er berichtjes of communicatie via whatsapp, sms, mail etc die kunnen staven wat er gebeurd is?
Hou die aub goed bij!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Heel sneu, maar wederom; een paard nooit weggeven. Gewoon een betaalde stalling/PP/pensioenplek/privéplek geven, want mensen zijn niet te vertrouwen, ook al lijkt het nog zo goed.
Dit paard is waarschijnlijk een enkele reis gegeven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:18

Is ze weggegeven met haar stamboekpapieren erbij? Zo'n merrie kan waarde hebben voor de fok. Kijk op QH-sites.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Lindsey_99 schreef:
Heel sneu, maar wederom; een paard nooit weggeven. Gewoon een betaalde stalling/PP/pensioenplek/privéplek geven, want mensen zijn niet te vertrouwen, ook al lijkt het nog zo goed.
.

EXACT DIT
Er wordt zo vaak geroepen om dit niet te doen, en toch overkomt het mensen, net zoals online phishing, dat oneerlijke mensen profiteren van een paniek situatie.
Sodeletuut, ik hoop zo dat je haar vindt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:34

DubbelFun schreef:
Met een mondelinge overeenkomst sta je -zonder getuigen- niet erg sterk helaas.

Er waren twee getuigen aanwezig op dat moment, die beiden ook bereid zijn om een verklaring af te leggen.

Little_Gift schreef:
Als ik het juist lees, is dit dier niet weggegeven.
Dit dier is gratis ter beschikking gesteld als weidemaatje voor mensen die een weidemaatje zochten.
Zij moesten niet betalen om het dier ter beschikking te hebben en TS moest niet betalen om het dier veilig bij hun te zetten.

Win - win voor beide partijen.

Ware het niet dat de ene partij niet te vertrouwen was en het dier dus zonder toestemming van de hand gedaan heeft en daar nog geld voor opgestreken heeft ook.

Volgens mij kan hier dus wel degelijk aangifte over gedaan worden want ook mondelinge afspraken zijn geldende afspraken.

TS, zijn er berichtjes of communicatie via whatsapp, sms, mail etc die kunnen staven wat er gebeurd is?
Hou die aub goed bij!

Ja dit is de situatie inderdaad.. Ja ik heb veel communicatie via messenger en whatsapp inderdaad, en heb ook het telefoongesprek opgenomen waarin ze mij bedreigden gisteren.

anjali schreef:
Is ze weggegeven met haar stamboekpapieren erbij? Zo'n merrie kan waarde hebben voor de fok. Kijk op QH-sites.

Ja, die zaten in het paspoort. Achteraf had ik dat beter niet kunnen meegeven. Maar ik vertrouwde deze mensen echt. Wat een toneelspel. Huilen, over hoe erg ze het allemaal vonden. Allemaal nep..

foxy80 schreef:
Lindsey_99 schreef:
.

EXACT DIT
Er wordt zo vaak geroepen om dit niet te doen, en toch overkomt het mensen, net zoals online phishing, dat oneerlijke mensen profiteren van een paniek situatie.
Sodeletuut, ik hoop zo dat je haar vindt.

Precies. Ik was in paniek. Ze was weer aangevallen, stond met verwondingen in het weiland. Ik was net een week er voor geopereerd dus kon nog geen trailer klep optillen. En toen kwamen deze mensen, ik dacht dit kan geen toeval zijn..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de Boktregels vokdoet

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Ach jeetje. Wat ontzettend sneu voor je. Denk je er goed aan te doen gebeurd dit. Wat een hufters die dit hebben gedaan zeg!
Ik hoop dat je haar kan vinden!
Sterkte!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:16

Wat pijnlijk voor je. Ontzettend jammer dat die mensen jou niet eerst contacteerden om een nieuwe plek voor haar te vinden. Heel veel courage.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Kun je zelf naar Hedel?
Meeste paarden die niet verkocht worden in Zuidlaren zie je op hedel terug.

Ik ga daarheen en houd mb ogen open, kan ik je een bericht sturen als ik haar zie?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Ik zou die vieze lui ook gewoon met naam vermelden als ze zo onbeschoft waren!
Het zijn immers toch wel oplichters in mijn ogen.
Treurig dat dit nog zo vaak gebeurt.