Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kidde schreef:Als hij weggegeven is heb je juridisch waarschijnlijk geen poot om op te staan... Ik vraag me ook af wat de waarde van het contract is eigenlijk.
Het zou natuurlijk eigenlijk niet mogen gebeuren, maar dit geeft wel weer aan waarom je ze zelf beter ergens op de wei kan zetten.
Hopelijk vind je hem alsnog terug!
anjali schreef:Kidde schreef:Als hij weggegeven is heb je juridisch waarschijnlijk geen poot om op te staan... Ik vraag me ook af wat de waarde van het contract is eigenlijk.
Het zou natuurlijk eigenlijk niet mogen gebeuren, maar dit geeft wel weer aan waarom je ze zelf beter ergens op de wei kan zetten.
Hopelijk vind je hem alsnog terug!
Maar waar dan op de wei zetten als het overal stikt van de wolven?
Lindsey_99 schreef:Heel sneu, maar wederom; een paard nooit weggeven. Gewoon een betaalde stalling/PP/pensioenplek/privéplek geven, want mensen zijn niet te vertrouwen, ook al lijkt het nog zo goed.
.
DubbelFun schreef:Met een mondelinge overeenkomst sta je -zonder getuigen- niet erg sterk helaas.
Little_Gift schreef:Als ik het juist lees, is dit dier niet weggegeven.
Dit dier is gratis ter beschikking gesteld als weidemaatje voor mensen die een weidemaatje zochten.
Zij moesten niet betalen om het dier ter beschikking te hebben en TS moest niet betalen om het dier veilig bij hun te zetten.
Win - win voor beide partijen.
Ware het niet dat de ene partij niet te vertrouwen was en het dier dus zonder toestemming van de hand gedaan heeft en daar nog geld voor opgestreken heeft ook.
Volgens mij kan hier dus wel degelijk aangifte over gedaan worden want ook mondelinge afspraken zijn geldende afspraken.
TS, zijn er berichtjes of communicatie via whatsapp, sms, mail etc die kunnen staven wat er gebeurd is?
Hou die aub goed bij!
anjali schreef:Is ze weggegeven met haar stamboekpapieren erbij? Zo'n merrie kan waarde hebben voor de fok. Kijk op QH-sites.
foxy80 schreef:Lindsey_99 schreef:Heel sneu, maar wederom; een paard nooit weggeven. Gewoon een betaalde stalling/PP/pensioenplek/privéplek geven, want mensen zijn niet te vertrouwen, ook al lijkt het nog zo goed.
.
EXACT DIT
Er wordt zo vaak geroepen om dit niet te doen, en toch overkomt het mensen, net zoals online phishing, dat oneerlijke mensen profiteren van een paniek situatie.
Sodeletuut, ik hoop zo dat je haar vindt.