Nieuwe of gebruikte trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:33

Ik ga altijd voor nieuw.
Trailers schrijven echt lang niet zo snel af als auto's. Misschien iets meer in het 1e en 2e jaar, maar daarna is het stabiel weinig. Nieuw kopen is daardoor amper duurder dan tweedehands kopen en dus de economisch beste keuze, die tweedehands trailer zijn vrijwel altijd per saldo te duur.

Rekenvoorbeeld: ik kocht mijn Bockmann Uno hout opbouw alu vloer 14/15 jaar gelden voor een 5/6 duizend euro. Heb er 14 jaar probleemloos mee rondgereden en ingeruild toen het houtwerk wat zwakker werd. Kreeg er nog 1.000 euro voor. Afschrijving per jaar dus gemiddeld 360 euro.
Trailer daarvoor was een Weijers, zelfde verhaal.

Ga voor de alu vloer. Houten opbouw is niet zo'n probleem, die gaan iets minder lang mee dan alu of poly, maar zijn ook echt wel goedkoper. Ga wel voor een beter merk (Bockmann, Humbaur), die zijn overall gewoon beter gebouwd en gaan gewoon langer mee.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:42

Notch schreef:
Blijf in ieder geval weg bij alles wat van hout is.
Gewoon investeren in volledig aluminium. Of eventueel polyester met aluminium bodem.

Hout is niet perse slecht hoor , mits goed onderhouden .
Wij hebben een houten opbouw en die is nog altijd kei hard .
Voordeel is dat hout lichter is als polyester , dus makkelijker combinatie maken .

MyChoice

Re: Nieuwe of gebruikte trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 17:45

Ligt aan de leeftijd en de staat. Ik heb vorige week mijn Xanthos 2 paards ingeruild op een nieuwe Pegasus. De Xanthos is 2 jaar oud en in nieuwstaat. 2.550 goedkoper dan een nieuwe die minder luxe is. De Pegasus was er alleen nieuw in de kleur die ik wilde. Als er een jonge in goede staat zijnde Pegasus had gestaan had ik die prima willen kopen. Wel bij een dealer, dan heb je garantie en weet je dat ie helemaal nagelopen is voordat ie de verkoop ingegaan is.