Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gombal schreef:Ik hoop echt dat het hard gaat vriezen.
Zou het gaaf vinden ooit een Elfstedentocht mee te maken . En dan niet als musical
Tazzey schreef:Ze lijken het weer tegenwoordig niet eens meer achteraf accuraat te kunnen voorspellen dus ik hou een slag om de arm. Maar ik hoop op een flink strenge winter met sneeuw en ijs.
Prima2Donna schreef:Tazzey schreef:Ze lijken het weer tegenwoordig niet eens meer achteraf accuraat te kunnen voorspellen dus ik hou een slag om de arm. Maar ik hoop op een flink strenge winter met sneeuw en ijs.
Lekker genuanceerd
Ooit eens gehoord van het butterfly effect? De atmosfeer is een chaotisch systeem en een kleine verandering kan al een heel groot effect hebben op de daadwerkelijke uitkomst. Wij meteorologen hebben geen glazen bol om het zo maar even accuuraat te "voorspellen". Daarom heten het ook weers"verwachtingen"
Prima2Donna schreef:Tazzey schreef:Ze lijken het weer tegenwoordig niet eens meer achteraf accuraat te kunnen voorspellen dus ik hou een slag om de arm. Maar ik hoop op een flink strenge winter met sneeuw en ijs.
Lekker genuanceerd
Ooit eens gehoord van het butterfly effect? De atmosfeer is een chaotisch systeem en een kleine verandering kan al een heel groot effect hebben op de daadwerkelijke uitkomst. Wij meteorologen hebben geen glazen bol om het zo maar even accuuraat te "voorspellen". Daarom heten het ook weers"verwachtingen"
germie schreef:Mijn paard heeft vorig weekend 2 nachten binnen gestaan. Dat is NOG NOOIT gebeurd in de 21 jaar dat ik haar heb. Het is meestal op de derde dinsdag in oktober (serieus, op de dag van de Zuidlaardermarkt), maar 1 keer was het pas eind november. Dit jaar heeft ze inderdaad al vroeg veel vacht en zweet zich een ongeluk met rijden.
DuoPenotti schreef:Gombal schreef:Ik hoop echt dat het hard gaat vriezen.
Zou het gaaf vinden ooit een Elfstedentocht mee te maken . En dan niet als musical
Je bent 44 dan heb je die van 97 ook meegemaakt.![]()
Hier in het zuiden hadden we bij wijze van nog een tocht kunnen houden in 2009 & 2012.
Maar het noorden deed toen niet mee met de kou
Freya6 schreef:Ik liet me gister vertellen door de boswachters dat de Amerikaanse eiken een mast jaar hebben. De inlandse eiken niet.
Bloodymary schreef:germie schreef:Mijn paard heeft vorig weekend 2 nachten binnen gestaan. Dat is NOG NOOIT gebeurd in de 21 jaar dat ik haar heb. Het is meestal op de derde dinsdag in oktober (serieus, op de dag van de Zuidlaardermarkt), maar 1 keer was het pas eind november. Dit jaar heeft ze inderdaad al vroeg veel vacht en zweet zich een ongeluk met rijden.
Vorig weekend was het toch onafgebroken aan het regenen met frisse temperatuur, na maanden relatief droogte. Toch niet gek dat ze toen naar binnen ging. Ik heb dat weekend ook een deken opgelegd. Daarna weer af. Ook nog geen vroege wintervacht.
Tazzey schreef:Ben ik vergeten de #sarcasm toe te voegen. Stom van mij![]()
Niet alles zo serieus nemen