mnkortleve schreef:elineAbby123 schreef:Wauw ik vind hier wel wat aannames bij zitten... Ik bemoei helemaal niet en zit er niet bovenop. Ik wil ze juist wat ruimte geven maar ook door de sensibiliteit van mijn paard wel zorgen dat zij niet compleet overprikkeld door het lint gaat. Dus ik probeer een middenweg te vinden om ze aan elkaar te laten wennen.
Ik vertel wat bij het uit stal halen en naar de bak lopen om het ook gezellig te maken en wat uit te leggen voor de potentiële verzorgster, ik dump helemaal geen ellenlange verhalen, rare aanname.
Maar je zegt eigenlijk zelf dat je de 1e maand sowieso mee wilt lopen, dat is niet vanaf een afstandje meekijken.
Dus eigenlijk zit je er wel bovenop...snap het oo wel hoor, loslaten/overgeven is soms moeilijk.
Je wilt graag dat ze het een beetje hetzelfde zoals jou doen.
Ik denk zelf dat je heel snel door heb hoe je paard reageerd en hoe zij (verzorgster) in haar energie staat.
Of ze zich aan kan passen aan je paard of niet.
Soms moet het gewoon ''fout'' gaan voordat je het weet. Ik doe zelf ook wel eens wat waar ik achteraf van denk...oeps datmocht wel een stapje minder..Nu van geleerd voldende keer beter.
Zelf laat ik ze het graag eerst even uitzoeken, ga ik er later weer heen wat ze er zelf van vonden hoe het ging. Of ze moeten zelf aangeven dat ze graag willen dat ik er bij blijf.
Met meelopen bedoel ik, ik ben ook aanwezig op stal, ik ga dan de stal doen bijvoorbeeld en je bent met paard in de bak bezig en als je hulp nodig hebt, of vragen, ben ik er. Ik wil mensen niet clueless in het diepe gooien. Ik ga er niet naast lopen en alles overnemen zodra paard een pas anders zet. Maar ik wil diegene ook het vertrouwen geven dat ze niet in het diepe gegooid worden en wat aanmodderen. En dan een keer wel een lesje geven om beide op weg te helpen.