MyWishMax schreef:Hoezo is 15 en bijna 16 te jong om thuis te blijven? Ik ging op die leeftijd niet meer met ouders op vakantie en mijn vriendinnen ook niet tenzij het bijzondere bestemmingen waren. Wij mochten zelf kiezen dus op 17e ben ik wel meegegaan maar het jaar daarvoor juist weer niet.
Ik heb een doodnormale jeugd gehad, ik herken het stuk over niet uitgaan enzovoorts ook echt niet. Ook niet van vriendinnen en stalgenoten. We leerden wel verantwoordelijkheid, want stappen mocht maar je zat de volgende ochtend gewoon op tijd op het paard voor les of wedstrijd en geen geklaag anders was het snel over. Niet met uitgaan maar met wedstrijden enzovoorts.
Ik heb gewoon relaties gehad ook. Mijn taak om mijn sociale leven om pony en paard heen te plannen. Dus zowel het standpunt dat je er geen tijd voor hebt met een paard en dat dat goed is als dat het niet kan en ongezond is beide niet de enige manier. Onze hele stal had gewoon een normale jeugd met als bonus dus eigen paarden met wedstrijden en alles wat erbij hoort. Vriendengroepen met paarden en zonder. Ook gewoon gaan studeren met de bijbehorende activiteiten eromheen en dat terwijl ik toen tijdelijk 2 paarden had en nog wat extra bijreed ook. Later ook nog studeren, parttime grote mensenbaan werken en eigen paard.
Ts, denk na over de bezwaren die jouw ouders hebben. Dus die vakanties, ziektes enzovoorts en schrijf op hoe je dat voor je ziet. Maak dus een heel plan waarbij je ouders kunnen zien dat je en hun bezwaren serieus neemt maar ook nagedacht hebt over oplossingen. Dan heb je jouw deel gedaan en kan je alleen maar een gesprek aangaan. Nee heb je en ja kan je krijgen, maar met een voorbereiding heb je in ieder geval laten zien dat je geluisterd hebt naar de vorige gesprekken.
Misschien kan je kort delen hoe je dat allemaal gebolwerkt kreeg? Moet niet hoor, maar kan TS misschien wel helpen in haar argumenten, hoe zij het kan aanpakken.