Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Piekosjj schreef:Voor een 1,5 paards trailer hoef je geen speciale auto toch? Ik heb een volvo s60 (een sedan dus) uit 2008 en die kan een lichte 2 paards trailer trekken, ook met gewoon een B rijbewijs. Alleen niet met twee paarden er inMijn auto mag met B rijbewijs 1400 kg trekken, geloof 1600 met BE.
Sure_lee schreef:Piekosjj schreef:Voor een 1,5 paards trailer hoef je geen speciale auto toch? Ik heb een volvo s60 (een sedan dus) uit 2008 en die kan een lichte 2 paards trailer trekken, ook met gewoon een B rijbewijs. Alleen niet met twee paarden er inMijn auto mag met B rijbewijs 1400 kg trekken, geloof 1600 met BE.
Ik zie dat je in Zweden woont. Misschien ben je daardoor niet goed op de hoogte van de regels in NL?
Het maakt in Nederland namelijk niet uit wat voor gewicht je daadwerkelijk in de trailer hebt staan.
Lege gewicht+laadvermogen auto + Leeggewicht + laadvermogen trailer totaal onder 3500= B rijbewijs
Lege gewicht+laadvermogen auto + Leeggewicht + laadvermogen trailer totaal boven 3500= BE rijbewijs
Miss_Mii21 schreef:LoveBodin schreef:Wat kan je huidige auto trekken?
De gemiddelde 'grote gezinsauto' komt namelijk behoorlijk ver.
Zeker met een redelijk lichte trailer en niet al te zwaar paard.
Mijn vorige mocht 300 kilo trekken, daar kom ik dus niet veel verder mee dan een aanhanger er achter. Nu heb ik er niet eens een trekhaak op. M'n paard is 600 kilo. Ik ga eens rondneuzen op Gaspedaal.
Piekosjj schreef:Ja zo zijn de regels bij ons ook. Even opgezocht en mijn auto + laadvermogen is totaal iets minder dan 2000 kg dus ik mag 1500 kg trekken met een B rijbewijs. Met een lichte trailer met een laag laadvermogen (600-700 kg) kan ik dus met mijn auto een tweepaards trailer trekken
Piekosjj schreef:Even opgezocht en mijn auto + laadvermogen is totaal iets minder dan 2000 kg dus ik mag 1500 kg trekken met een B rijbewijs. Met een lichte trailer met een laag laadvermogen (600-700 kg) kan ik dus met mijn auto een tweepaards trailer trekken