Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ellekebr schreef:Praktische overwegingen die je mee zou kunnen nemen:
- Raampje in het midden, zou ik wel willen hebben maar heeft mijn huidige Humbaur niet
- 2 paards trailer kun je ook extra stangen voor kopen dat hij schuin kan staan of een groter vak krijgt. Dan heb je beide opties! Kan dan eventueel ook nog een fiets naast.
- Op welke manier laad je? Ik loop vaak naast mijn paard mee en loop dan weer terug om de stang dicht te doen. Ik heb gemerkt dat dit bij o.a. de schotten van Cheval Liberte niet fijn werkt omdat die schotten deels dicht zijn aan de voorkant. En je ze ook niet goed vast kan zetten tot de trailer dicht gaat. Daarom zou ik die nooit kopen.
ajesca123 schreef:Ellekebr schreef:Praktische overwegingen die je mee zou kunnen nemen:
- Raampje in het midden, zou ik wel willen hebben maar heeft mijn huidige Humbaur niet
- 2 paards trailer kun je ook extra stangen voor kopen dat hij schuin kan staan of een groter vak krijgt. Dan heb je beide opties! Kan dan eventueel ook nog een fiets naast.
- Op welke manier laad je? Ik loop vaak naast mijn paard mee en loop dan weer terug om de stang dicht te doen. Ik heb gemerkt dat dit bij o.a. de schotten van Cheval Liberte niet fijn werkt omdat die schotten deels dicht zijn aan de voorkant. En je ze ook niet goed vast kan zetten tot de trailer dicht gaat. Daarom zou ik die nooit kopen.
Wat bedoel je precies met die schotten niet dicht kunnen? Wij hebben een cheval en geen idee wat je daarmee bedoelt. Hier kan alles gewoon dicht en vast zonder dat de trailer eerst dicht moet.
Of bedoel je dat het achterste stuk deelbaar is? Dat zou kunnen dat je dat niet prettig vindt als je in het vak ernaast mee wil lopen omdat het achterste deel van het schot dan beweegt doordat beide stangen eruit moeten.
Dit heeft de Ifor overigens ook.
BenaLaars schreef:Voor wie een trailer zakelijk aangeschaft heeft; ik kan niet zo goed vinden wat de economische levensduur is van een trailer qua afschrijving en hoe bepaal ik de restwaarde na deze tijd?
Dees schreef:BenaLaars schreef:Voor wie een trailer zakelijk aangeschaft heeft; ik kan niet zo goed vinden wat de economische levensduur is van een trailer qua afschrijving en hoe bepaal ik de restwaarde na deze tijd?
Niet zelf zakelijk aangeschaft maar ik ken de praktijk.
Boekhoudkundig kun je de levensduur zetten op 5 jaar. Maar als je die afschrijving per jaar te hoog vindt, dan is 8-10 jaar ook mogelijk. Hangt ook een beetje van de aard van je bedrijf af. Ben je nou bijv een trailer-taxi, of slachterijbedrijf oid en zal de trailer dagelijks zwaar gebruikt worden dan is 2-3 jaar meer geloofwaardig dan 8 jaar.
Restwaarde mag je ook zelf invullen. Ik zou het op plm 10% van de AW zetten. Maar plat 500 euro mag ook. Zolang je het maar onderbouwt en niet zomaar verandert tussentijds.
De echte afrekening komt pas bij vervreemding (verkoop of verlies) dus het maakt de Fiscus niet heel veel uit zolang je bedrijf hem heeft. Kies dus een plausibele levensduur die goed bij je onderneming en de praktijk past.
Captain schreef:In de vrachtwagen wel, op de trailer weet ik het dus niet omdat ik daar nooit een camera in heb gehad..