Prijs paard bepalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 11:58

Ik ben het er mee eens dat het uitmaakt qua prijs of het een ruin/hengst is of een merrie. Een merrie die elite is (lijkt mij dus wel een merrie) en sport kan zeker nog leuke nakomelingen fokken. Natuurlijk afhankelijk van de bloedlijn en hoe ze gebouwd is. 15 a 20.000 lijkt mij zeker wel reeel voor een gekeurde Elite Sport merrie :j een 10 jarige kan mits ze gezond blijft nog makkelijk 8 a 10 veulens geven. En je kan ook altijd een zelf aanhouden

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:02

Luzerna schreef:
Ik ken het paardje vanaf geboorte. Het is geen project paard, wel voor de handigere ruiter, hoewel ze onder het zadel braaf is en goed haar best doen. Ik rijd er zo op weg. Moet wel veel leren om haar goed te laten lopen, maar dat zou voor elk paard gelden (en dat geldt bijna voor iedereen). Ik wilde vooral benadrukken dat ze veel potentie heeft, maar de laatste 4 jaren op recreatie niveau is gereden

Okay je kent het paard dus al lang! Als jij er zelf goed op kunt rijden dan zou alleen een medische keuring voor eventuele opname in verzekering aan te raden zijn. Als jij het paard heel graag wilt dan kun je onderhandelen over de prijs. Het lijkt me dan een eenkennig dier wat vandaar niet gemakkelijk aan een vreemde te verkopen zou zijn en dus niet de hoofdprijs kan opbrengen. Je zou op internet kunnen kijken naar wat er gevraagd wordt voor vergelijkbare paarden. Al is de vraagprijs niet altijd wat ze er ook voor krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:06

Kabayo schreef:
Ik ben het er mee eens dat het uitmaakt qua prijs of het een ruin/hengst is of een merrie. Een merrie die elite is (lijkt mij dus wel een merrie) en sport kan zeker nog leuke nakomelingen fokken. Natuurlijk afhankelijk van de bloedlijn en hoe ze gebouwd is. 15 a 20.000 lijkt mij zeker wel reeel voor een gekeurde Elite Sport merrie :j een 10 jarige kan mits ze gezond blijft nog makkelijk 8 a 10 veulens geven. En je kan ook altijd een zelf aanhouden

Hier ga ik in mee, misschien zelfs nog meer als het een hele goede moederlijn/ beweger is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 12:08

Als je nog moet leren om met het paard overweg te kunnen dan lijkt me het geen passende combinatie. Maar ik begrijp dat je zelf sowieso wilt kopen en dat het alleen nog over de prijs gaat? Dan zou ik zeggen als je nog moet leren dit paard te rijden hoe kun je dan beoordelen dat je dat onder de knie gaat krijgen? Is er een onafhankelijke instructeur bij betrokken?

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 12:21

Dank allen. Ik denk dat mijn informatie de verkeerde indruk heeft gewekt waardoor de meeste antwoorden wellicht niet relevant zijn. Ik ben emotioneel betrokken bij het paard en daarom wilde ik weten welke waarde jullie globaal aan het paardje toe zouden kennen.

Zoals gezegd wilde ik aangeven dat ze de afgelopen 4 jaar recreatief is gereden en dus niet heeft gepresteerd en dat we nu bezig zijn haar weer goed te rijden en dat gaat prima.

Ik moet heel veel leren, maar dat zou bij ieder paard zijn en ik ken geen ruiter van wie ik dat niet vind.

Ga een expert inhuren voor een taxatie en kijk inderdaad op Sporthorses. Dan komen we er wel uit.

Little_Gift

Re: Prijs paard bepalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 13:48

Als je daadwerkelijk tot koop overgaat, kom je ze dan wel effe showen? Ben superbenieuwd en wens je alvast veel geluk!

Luzerna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 14:54

Little_Gift schreef:
Als je daadwerkelijk tot koop overgaat, kom je ze dan wel effe showen? Ben superbenieuwd en wens je alvast veel geluk!

Dat zal ik doen!! Dankjewel!!