Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fleurdelys schreef:Ik zou inderdaad je eigen arts sowieso de gemaakte foto’s controleren. En als je vraagtekens hebt bij de stal waar je het paard wil kopen helemaal opnieuw laten maken. Zijn veel (handels)stallen waarvan alle paarden 100% goed zijn maar door een bevriende dierenarts gek genoeg gekeurd, terwijl er wat mis is
paardje87 schreef:De prijsklasse waarin ik kijk is rond de 6000 op dit moment. Paard (4jr) wat het betreft is vorige week nog helemaal op de foto’s gezet. Benen, rug en hals zijn allemaal goedgekeurd voor de sport. Ook klinisch goed. Denken jullie dat ik er dan alsnog verstandig aan doe om opnieuw te keuren of gewoon de foto’s doorzetten naar mijn eigen dierenarts?
paardje87 schreef:De prijsklasse waarin ik kijk is rond de 6000 op dit moment. Paard (4jr) wat het betreft is vorige week nog helemaal op de foto’s gezet. Benen, rug en hals zijn allemaal goedgekeurd voor de sport. Ook klinisch goed. Denken jullie dat ik er dan alsnog verstandig aan doe om opnieuw te keuren of gewoon de foto’s doorzetten naar mijn eigen dierenarts?
paardje87 schreef:Hi allemaal,
Kleine update. Ik ben vandaag wezen kijken samen met iemand anders die veel in de paarden zit maar mijn gevoel zit ook niet goed. Röntgen rapport was er maar kon niet gestuurd worden, alleen een bestand waarin staat dat hij goed is? Daarnaast wilde ze niet dat de merrie ging galopperen omdat dat teveel van haar zou vragen. Ook flinke wonden bij haar benen. Erg jammer want de merrie zelf was enorm lief maar teveel alarmbellen persoonlijk voor mij. De zoektocht gaat rustig door.
paardje87 schreef:Aanstaande woensdag ga ik weer een paar paarden bekijken die allemaal gezamenlijk op een zelfde stal staan, waaronder een 2,5-jarige. Hij is volledig röntgenologisch gekeurd: alle benen, rug en hals hebben alleen 1’tjes.
Er zijn echter twee bevindingen:
1. Een zeer klein chipfragment proximaal P1.
2. Rechtsvoor, lateraal distaal P1, een onregelmatige aflijning ter hoogte van de groeiplaat/aanhechting van de collateraalband.
Mijn bedoeling is om dit, als hij een serieuze optie wordt, uiteraard ook aan mijn eigen dierenarts voor te leggen met het volledige rapport en de beelden. Maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Het gaat om een paard dat ik echt voor de sport wil gebruiken, dus ik wil weten in hoeverre dit soort bevindingen risico’s opleveren voor zijn toekomst in de (hogere) sport.
paardje87 schreef:Aanstaande woensdag ga ik weer een paar paarden bekijken die allemaal gezamenlijk op een zelfde stal staan, waaronder een 2,5-jarige. Hij is volledig röntgenologisch gekeurd: alle benen, rug en hals hebben alleen 1’tjes.
Er zijn echter twee bevindingen:
1. Een zeer klein chipfragment proximaal P1.
2. Rechtsvoor, lateraal distaal P1, een onregelmatige aflijning ter hoogte van de groeiplaat/aanhechting van de collateraalband.
Mijn bedoeling is om dit, als hij een serieuze optie wordt, uiteraard ook aan mijn eigen dierenarts voor te leggen met het volledige rapport en de beelden. Maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.
Het gaat om een paard dat ik echt voor de sport wil gebruiken, dus ik wil weten in hoeverre dit soort bevindingen risico’s opleveren voor zijn toekomst in de (hogere) sport.
Melzazu schreef:Ik vind het ook raar net als c_alsemgeest. Eerst lees ik: het paard heeft allemaal 1’tjes op het rapport en dan ineens lees ik over 2 bevindingen aan 2 verschillende benen. Hoe kunnen dat dan 1’tjes zijn?