Laarzen voor korte benen en brede kuit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nien102

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 08:50

Ik herken dit probleem ook. Zat met precies het zelfde gedoe … ik wou leuke zwarte laarsjes met het liefst iets van glitter/bling. Mijn kuiten zijn in de lengte 40 en 40 wijdt :+ suuuuper lang gezocht en veel ruitersportzaken gehad, mijn enige opties waren chaps (Harry horse in wide-short) of inderdaad custom laarzen, maar custom op maat laten maken was gewoon simpel weg uit mijn budget, uiteindelijk heb ik via Hypostore de HKM Rijlaarzen Beatrice gekocht in short-regular dit omdat ze een elastische inzet hebben dus heb ik wat meer speelruimte in de breedte (ik heb maat 38, en de laarzen zijn 36,5-41,5 cm wijd). Maaaar de laarzen waren alsnog een klein tikkeltje te hoog! Dus heb ik extra hakverhoging gekocht, nu passen ze perfect. Het inlopen was echt absoluut hell maar nu zitten ze als een huis, win win situatie want de laarzen waren precies in mijn budget én ze hebben bling *\o/*

Zandschulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 20:52

Kramer in Duitsland heeft ze voor onder de 100 euro, zitten heerlijk!!

Wifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 17:42

Hier ook korte benen 41cm met een dikte van 42 en 41 cm (2 verschillende benen). Heb al verschillende laarzen gekocht, maar de kwaliteit is niet voldoende naar mijn mening. De laatste, HKM (die inderdaad veel verschillende maten hebben) na 30 keer was het leer door aan de kuit. Goedkoop blijkt dus heel dure koop bij mij.
Ik zat te kijken naar de Niro/tricolore, aangezien iedereen er vol lof over spreekt, maar gaan blijkbaar maar tot 39cm kuit.
Iemand die weet of de maattabel echt klopt? Of zou ik met deze maten nog in een XXL kunnen?

Zinzi_jewel

Re: Laarzen voor korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 08:58

De Niro tricolore gaan niet passen in xxl , mijn dochter heeft 6 weken gewacht tot er een paar binnen kwam bij Emmers en ze gingen niet dicht .
Het zijn toen maat laarzen geworden.

De laarzen die ze ervoor had van Mountain horse paste wel , maar ze wilde wat chique laarzen .
Dus toen de maat laarzen
En nu heeft ze de overstap gemaakt naar western
Dus staan er paar prachtige nagenoeg nieuwe maat laarzen niks te doen

Maar voor klein budget kom je op Mountain horse uit .

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:52

Zinzi_jewel schreef:
De Niro tricolore gaan niet passen in xxl , mijn dochter heeft 6 weken gewacht tot er een paar binnen kwam bij Emmers en ze gingen niet dicht .
Het zijn toen maat laarzen geworden.

De laarzen die ze ervoor had van Mountain horse paste wel , maar ze wilde wat chique laarzen .
Dus toen de maat laarzen
En nu heeft ze de overstap gemaakt naar western
Dus staan er paar prachtige nagenoeg nieuwe maat laarzen niks te doen

Maar voor klein budget kom je op Mountain horse uit .

Tricolore is idd een uitdaging.
Die Mountain Horse zijn wel echt fijne laarzen.

Furst

Re: Laarzen voor korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 12:40

Waar kan je de Mountain Horse laarzen eigenlijk kopen? Ik ben inmiddels weer naar de Hypostore gegaan (3u enkele reis, ahum). Mijn kuiten waren 6cm verkleind, dus nieuwe inzetstukjes gekocht en gevraagd om hulp omdat 1 van de ritsen altijd openging. Hebben we een oplossing voor gevonden, dus nu hopelijk deze week even uittesten.