Hoeveel betalen voor deze pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

Re: Hoeveel betalen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 18:34

Het is een knappe pony, waarde idd afhankelijk van wat stalnollie al benoemd. En bedenk je dat dit kwa rijdier waarschijnlijk alleen geschikt gaat zijn voor kinderen en misschien kleine tieners.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 19:32

Ik ben mij heel erg bewust van het feit dat de pony voor mijzelf veeeeel te klein blijft :) .
Maar voor het doel waar ik de pony voor zou willen kopen, hecht ik juist waarde aan het feit dat ik het karakter van de pony (goed) ken, voor ik op aanschaf over ga.

Ik ben echt niet uit op een koopje. Ik heb gewoon echt geen idee wat zo'n pony waard is op dit moment :+ . En ook de eigenaar vindt dat dus lastig, want die fokt eigenlijk normaal alleen met friezen.

De antwoorden hier lijken ook redelijk uit een te lopen, maar ik vind het erg fijn om een idee te krijgen. Ik zat zelf lijkt het redelijk gemiddeld met mijn eigen schatting, geloof ik (+/- €2000).
Bedankt voor al de antwoorden!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 12:23

De eigenaar heeft contact gehad met de hengstenhouder om om een richtprijs te vragen.
Deze heeft aangegeven dat de pony nu, op dit moment, zo'n €4500 waard is.
En straks als hij oud genoeg is en ingereden zelfs €10-12000

En hoe leuk ik de pony ook vind, ik heb er geen 4500 voor over (over de ingereden prijs maar niet te spreken :+ ). Dan ga ik liever kijken voor bv een haflinger, waar ik zelf ook op kan.
En ik gun de eigenaar een goeie prijs voor de pony. Dus voor nu maar hopen dat de pony uiteindelijk een fijn thuis krijgt :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 12:54

Een C pony ingereden? Een D zou ik geloven..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:02

Cioccolato schreef:

Als ie braaf is? Leuke Kinderponys zijn duurder dan jonge sportpaarden.

Ja het is een gok die hij neemt, voor hetzelfde geld is het een draak en is ie nog geen 1000 meer waard maar dat doet elke verkoper die besluit aan te houden tot ze ingereden zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:10

Maar niemand weet nog of die braaf is in het werk/onder het zadel

Ik vind het een gekke prijs 12000 voor een ingereden C pony. Er komt echt geen 10cm meer bij op. Tenzij je echt geluk hebt
Groot gelijk ts! Lekker verder kijken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:15

ImkeTarek schreef:
De eigenaar heeft contact gehad met de hengstenhouder om om een richtprijs te vragen. Deze heeft aangegeven dat de pony nu, op dit moment, zo'n €4500 waard is.
En straks als hij oud genoeg is en ingereden zelfs €10-12000 )

Voor een pony zoveel geld? Tjonge ik val van verbazing van mijn stoel, dat heb ik nog nooit voor mijn paarden allen met papier betaald. Zowel niet bij de kwpn-ers als een zeer betrouwbare fries met papier niet. De tijden zijn veranderd maar zijn er echt mensen die zoveel geld voor een pony betalen waar nog maar van moet worden bewezen dat hij braaf zal zijn eenmaal aan het werk, puur omdat het een leuk kleurtje is?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:18

Ayasha schreef:
Cioccolato schreef:

Als ie braaf is? Leuke Kinderponys zijn duurder dan jonge sportpaarden.

Ja het is een gok die hij neemt, voor hetzelfde geld is het een draak en is ie nog geen 1000 meer waard maar dat doet elke verkoper die besluit aan te houden tot ze ingereden zijn.

Ja voor een D. Voor een C niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:20

Als goedgekeurde Z dressuur & spring hengst misschien, maar niet als 2 jarige waar nog ballen onder hangen. Zo iets maar dan net in de D-maat en al ruin betaalde ik incl. brengen nog geen 1500 voor 15 jaar terug. Knap ding, fijn karakter : newforest x nrps. Dat die nu dubbel dat zou doen, misschien, maar deze bedragen zijn te gek voor woorden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:46

Ook een jonge d pony ruin brengt dit niet op. Over paar jaar als die kms heeft gemaakt allround is opgeleid en braaf is en gekeurd is dan wellicht.. nu 4500! Niet realistisch

Rot maat, jong en hengst !

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:48

Hihi ik zou tegen de hengsten houder zeggen: verkocht!

Tuurlijk worden er pony's voor dat geld verkocht, maar dan moet je wel de klanten hebben ( soms is er liefhebber uit buitenland of zo) en een bijzondere Pony.

Maar deze leeftijd, deze maat?
Succes, op marktplaats/ facebook/ sport horses krijg je dat echt niet verkocht voor dat geld.

Ik zou als ik jou was gewoon je bod neerleggen en zeggen dat hij er rustig over na mag denken.

Overigens zegt braafheid als 2 jarige niks.

De mijne was in de opfok super braaf. Zette hem zo aan een paaltje in de wei vast om te gaan poetsen.

Paar maanden later verhuisd naar een andere stal om klaar te maken voor de hengstenkeuring. Nog nooit zo'n figuur gehad, en ik was echt wel wat gewend.
Maar moest hem iedere dag opnieuw bij poetsen in veilig langs andere paarden bij een paddock te komen.

Dat was toen heel snel hakkie takkie want er was geen land mee te bezeilen, zo veel last van zijn hormonen.
Dat heeft best wel een tijd geduurd voor dat er uit was....
Nu paar jaar later wel weer topbraaf hoor.
Maar toch kan zijn hartslag soms eens om hoog gaan, en dan is hij toch wel iets vlugger dan gewenst voor bijvoorbeeld een kind.
( Terwijl hij van nature liever lui dan moe is)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:15

Toch als je op mp en sporthorses kijkt zijn dat wel beetje de prijzen die ze vragen.
Viel me ook op dat de prijzen in verhouding hoog zijn. Maar mensen betalen voor een goede lieve pony, je zet er toch je kind op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:42

Kabayo schreef:
Maar niemand weet nog of die braaf is in het werk/onder het zadel

Ik vind het een gekke prijs 12000 voor een ingereden C pony. Er komt echt geen 10cm meer bij op. Tenzij je echt geluk hebt
Groot gelijk ts! Lekker verder kijken

Je mist het stuk over ‘dat is de gok die hij neemt’?

Die fokker die ze aan houdt tot drie omdat ie denkt dat ze sport potentieel hebben en dus meer waard gaan zijn beleerd weet ook niet of ie het onder zadel gaat doen.

De hengstenhouder die eentje aan houdt met oog op goedkeuring weet ook niet of ie gek wordt.

Allemaal dezelfde gokken maar in andere contexten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:46

swatch schreef:
Toch als je op mp en sporthorses kijkt zijn dat wel beetje de prijzen die ze vragen.
Viel me ook op dat de prijzen in verhouding hoog zijn. Maar mensen betalen voor een goede lieve pony, je zet er toch je kind op.

Nee hoor dat zijn echt andere type ponys / leeftijden etc

Ik zit in de pony handel dus weet de actuele prijzen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:53

Dan vraag je misschien te weinig voor jouw handelsponies?
Maar d maat is meestal wel duurder dan c maat.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:58

Een grote D ja vanaf 145
Niet deze wellust nietus maar
En hij blijft hengst en pas 2 jaar zonder enige kms op de teller.
Maar het uiteindelijk wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Maar 4500 is alles behalve realistisch

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:05

Vind ik ook wel veel hoor voor deze pony.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:20

Het blijft een kwestie van wat de gek ervoor geeft. Maar een C-pony?!
Tussen vragen en krijgen zit soms een flink gat.
Nou ja, ze gaan het wel zien.
Jammer TS, maar het is gelukkig geen twijfel-bedrag. Je kunt verder zoeken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:25

StalNollie schreef:
swatch schreef:

Nee hoor dat zijn echt andere type ponys / leeftijden etc

Ik zit in de pony handel dus weet de actuele prijzen.

Dan heb je echt de verkeerde klanten kring. := :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:45

Ben benieuwd naar de adv die jullie hebben gevonden met deze prijsklasse vergelijkbare ponys. Stuur ze maar door.

Klanten bestand is diverse

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:51

Pfjoew, dat is stevig geprijsd. Nu ja beter zo dan dat het net boven budget was, want dan zou je vanuit emotie misschien toch rekken waar eigenlijk geen rek meer zit.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 16:56

StalNollie schreef:
Ben benieuwd naar de adv die jullie hebben gevonden met deze prijsklasse vergelijkbare ponys. Stuur ze maar door.

Ik zit zelf in de pony's en mijn veulens gaan nog niet eens voor 4500 eruit hoor. :=

2,5/3 jarige groen ook echt niet voor minder dan 10k excl btw.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:02

Ik dacht zelf dat deze duurder zou zijn vanwege het kleurtje en type en omdat het een mooie pony is dat deze goed opgeleid wellicht FEI potentie zou hebben en dat soort type pony,s zijn duurder. Maar e4500,- vind ik ook wel erg veel.
Ik zou gewoon de helft minder bieden..Nee heb je, ja kun je krijgen..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:19

Quir schreef:
StalNollie schreef:

Ik zit zelf in de pony's en mijn veulens gaan nog niet eens voor 4500 eruit hoor. :=

2,5/3 jarige groen ook echt niet voor minder dan 10k excl btw.

Maar eerlijk? Ik gok dat jouw pony's van hele andere kwaliteit ( en maat) zijn dan deze pony.
Het is een c pony ( ook nog eens wel/niet) he?

En om eerlijk te zijn, zie ik behalve het kleurtje weinig heel bijzonders.....

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 18:25

ImkeTarek schreef:
De eigenaar heeft contact gehad met de hengstenhouder om om een richtprijs te vragen.
Deze heeft aangegeven dat de pony nu, op dit moment, zo'n €4500 waard is.
En straks als hij oud genoeg is en ingereden zelfs €10-12000

En hoe leuk ik de pony ook vind, ik heb er geen 4500 voor over (over de ingereden prijs maar niet te spreken :+ ). Dan ga ik liever kijken voor bv een haflinger, waar ik zelf ook op kan.
En ik gun de eigenaar een goeie prijs voor de pony. Dus voor nu maar hopen dat de pony uiteindelijk een fijn thuis krijgt :)

Denk dat dat een heel goed idee is. Paarden/pony's met een fijn karakter zijn in alle maten te vinden, het is soms even zoeken, maar heel verstandig om te kiezen voor een dier dat in alle opzichten voldoet... voor jou.