paard heeft veel moeite na verhuizing wat te doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Wanneer is hij voor het laatst ontwormd en naar de tandarts geweest?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Tegen de verhuisstress kun je even weinig doen denk ik, dat kost tijd. Maar afvallen is ook gewoon een calorietekort. Kijk in je hele management kritisch wat nog meer oorzaken kunnen zijn, of het enkel door stress komt, of ook minder rijk hooi/voordroog of misschien verbrandt hij nu veel meer met spelen en warm blijven.
Ik zou in elk geval zorgen dat hij een stuk meer voeding binnen krijgt. Als hij het altijd goed deed op het huidige krachtvoer en er niet heet van wordt, zou ik dat minimaal verdubbelen. Je kunt daar nog iets van SP, of lucernebrok bijvoeren natuurlijk, dat zet ook aan. Zeker met de nattigheid van afgelopen dagen is een dunne regendeken niet gek voor een paard wat niet gewend is aan kou en regen. Eventueel heb je vitaminepasta's. Ik weet niet of ik daar nu zo'n fan van ben, maar een extra ondersteuning kan nu geen kwaad. Een x extra ontwormen is misschien ook slim, ook als het mestonderzoek verder goed is.