CharleyT schreef:Vraag me af hoe sportpaarden dit verwerken en dan ook nog top prestaties leveren. Dan weer in USA, dan weer een EK ergens in Europa, alle concoursen zomers overal en nergens. In de winter de indoor concoursen overal .
Misschien hebben die tips om een eenmalige verhuizing in goede banen te leiden.
ik heb er nooit een punt van gemaakt naar andere stal of op wedstrijd (al waren het hier geen wedstrijden maar ritten met anderen op steeds andere locaties. Had de mijne op vrijdag gekocht/opgehaald en zaterdag een eerste rit op een andere locatie als waar hij gestald stond, dus volgende ochtend weer ingeladen etc. Zo zijn we op de veluwe geweest, in de eiffel en ardennen. Steeds eigen brokjes mee, hooinetten mee. Ik had trailer daarop aangepast, handgreepjes binnenin en aan buitenkant bij de vastzetring gemaakt, daar kon de voeremmer met haken zo in. Voor het inladen wat brokjes erin ff poetsen beenbeschermers om reisdeken op en als ie klaar was met knabbelen hup de trailer in. Op locatie ook zo emmer in de greepjes voer erin ondertussen afzadelen spullen in de auto. Daarin kwam al een soort van routine.
Zelf doen alsof het "normaal" is scheelt je paard al wat zenuwen.