Keuzen stress, iets met teveel pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Keuzen stress, iets met teveel pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

Ik zou er niet vanuit gaan dat het rille er met veel training uit te krijgen is, vaak blijven ze zo en als ze snel in paniek raken zijn het geen betrouwbare menpony's.

Nuchter is voor de wagen echt een enorm pluspunt, ik denk dat de bouw ook meer een rol speelt nog dan de stokmaat. Of ze een beetje sterk gebouwd is, breed, krachtpatser of juist smal en iel.

Ik snap de voorkeur wel voor de Appaloosa, want het is een knap dier. Als er papier bij zit zal er ook wel interesse voor hem zijn als hengst denk ik.

Jorex

Re: Keuzen stress, iets met teveel pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

@jeniej, Jorie vertoont inderdaad hetzelfde gedrag. Die is al vanaf 2 jaar ruin. Dus het niet berm-mak zijn is helaas niet iets wat weggaat als je hem gaat ruinen. Mijn 18 jarige is wel goed en dat geeft hem steun, of een andere kar voor zijn neus. Maar alleen op pad gaat niet. Hij is wel 100% verkeersmak. Gisteren nog in een smalle straat ingehaald door een bus en dat maakt hem allemaal niks, gillende jongeren, knallende motoren niet eng. Maar die ene balsteen of mens dat op zijn hurken zit in de voortuin, ja dat eet hem op.

Ik denk dat Luna en Blacky prima samen in tweespan zouden kunnen. Vooral als je alleen ritten over asfalt wilt gaan doen dan kunnen ze tot 3 keer hun eigen gewicht trekken. Voorbeeld mijn eigen pony's wegen 95kg (smalle 84cm) en 110kg (brede mini shet 85cm). Mijn kar weegt 100kg en ze trekken dat met twee volwassenen van 70kg zelfs makkelijk door mul zand met zijn tweeën. :D