Wie doet wat met de warmte?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Wie doet wat met de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

In de ochtend lekker het bos in. Voor 12.00 uur nog prima te doen en in het bos is het ook wel een paar graden koeler door de bomen. Morgen om 10.00 nog een dressuurlesje in de buitenbak. De ergste hitte komt altijd pas 'smiddags na 15.00 of zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

Extra vroeg trainen.
Verder zijn we met de grote schoonmaak vd stallen bezig. Die kunnen mooi drogen nu voor er weer strooisel in gaat.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Hier fulltime werken (overdag), paard heeft vrij boven de 25 graden. Hooguit onder de douche door, maar hij houd niet zo van koud water. Dus veelal beetje borstelen, gehoorzaamheidstraining. De bak ligt bij ons ook meestal in de volle zon, dus dan heeft hij vrij - en ik tevens ook. Ook niet verkeerd.
Ik red het niet om voor het werk te gaan, ga dus na het werk maar slaap ook optijd. Dus heeft geen zin om voor mij laat op de avond te gaan.
Paard heeft dan gewoon ook soort van vrij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

0llie schreef:
Zelf vind ik het lastig om vroeg op te staan wegens mijn extreme vermoeidheid,

Ik weet niet of er mogelijkheid is, maar je zou vroeg op kunnen staan en nadat je gedaan hebt wat je wilt doen, weer naar bed, of na de lunch een paar uurtjes. En vroeg naar bed. Dan heb je toch veel rust, maar kun je gebruik maken van een paar ochtend uurtjes.
Eenmaal op en bezig is het niet zo vervelend als het lijkt als je net wakker bent.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:46

S morgens vroeg of s avonds trainen. Verder staan ze lekker in de schaduw (of vrijwillig in de zon)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12 min geleden

Mijn merrie staat op vroeg pensioen en die van mijn dochter is pas 2 jaar, dus staan beide mooi te zijn op de wei.

Voor ons veranderd er niks, hooguit wat meer water bijvullen eb ze extra douchen. Mijn merrie doe je daar echt een plezier mee. Ze kan niet zo goed tegen de warmte.
2 jarige is net terug uit de opfok dus nog geen idee hoe hij het vind.

Verder staan er genoeg bomen op het zand en op de wei om te schuilen voor de zon