Divoza Staphorst dicht ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:05

Ik kwam vroeger regelmatig in Heteren, maar sinds EJ in Duiven zit, ben ik niet meer bij Divoza geweest. Duiven is hier om de hoek en echt veel dichterbij voor mij. Kom er zelfs langs onderweg naar de rijvereniging (alleen ben ik er nog nooit gestopt met paard in de trailer).
Voor mijn gevoel is Divoza inmiddels een beetje vergane glorie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:16

Divoza en epplejeck zijn toch broers van elkaar? Meende ik ergens te lezen. En dat na onenigheid een broer epplejeck is begonnen
(Allebei Postema)

Divoza was vroeger de place to be. Kon er een hele dag vertoeven. Ook een leuke plek voor lekkere ranja/koffie of thee en een TV voor de kinderen. Oh wat was het een feestje als m’n moeder zei, ga je mee naar Divoza! Laatste keren viel het zwaar tegen en nu kom ik er nooit meer. Eigenlijk wel erg jammer…

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:22

Kabayo schreef:
Divoza en epplejeck zijn toch broers van elkaar? Meende ik ergens te lezen. En dat na onenigheid een broer epplejeck is begonnen
(Allebei Postema)

Divoza was vroeger de place to be. Kon er een hele dag vertoeven. Ook een leuke plek voor lekkere ranja/koffie of thee en een TV voor de kinderen. Oh wat was het een feestje als m’n moeder zei, ga je mee naar Divoza! Laatste keren viel het zwaar tegen en nu kom ik er nooit meer. Eigenlijk wel erg jammer…

Klopt ja, zijn broers van elkaar ééntje is EJ begonnen na onenigheid :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:23

Laats nog bij divoza heteren geweest voor nieuwe laarzen.
Bijna niks aan laarzen was nog in gangbare maten te vinden, alleen de hele dure, smalle modelletjes nog.
De winkelmedewerker gaf aan dat ze leveringsproblemen hebben

Vind t nou ook niet echt een grote winkel ofzo.
Vroeger kwam ik in Leek, die was voor mijn idee veel groter.
Maar toen woonde ik ook nog in het noorden :P

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:25

Kabayo schreef:
(Allebei Postema)

Klopt zijn inderdaad broers. En wat ik heb begrepen zijn ze met heel wat ruzie uit elkaar gegaan. De gene van EJ heeft gezegd dat hij de ander kapot zou maken. Wat zo het er nu naar uitziet ook gaat lukken. EJ staat alleen op zijn partners naam omdat bij uitkopen is vermeld dat hij nooit een ruitersport winkel mocht beginnen.

Ladyson

Re: Divoza Staphorst dicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:56

Oh joh! Dit en het verhaal vd broers heb ik compleet gemist. In Zoetermeer is het personeel al jaren totaal niet klantgericht, en met online bestellen ben ik ook nooit echt blij daar. Ik ging ook altijd liever naar een andere paardenzaak.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:57

Zoetermeer heeft ook niks liggen... dus ben benieuwd waar de inboedel dan naartoe is gegaan van de andere winkels :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 18:59

Divoza is gewoon niet echt met de tijd meegegaan. Het is trouwens ook een afkorting van iets maar weet niet meer wat. Iets met Dier Voeders Zadels ofzo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:00

Toushie schreef:
Oh nou , ik heb een tijd(2.5 maand) geleden een bestelling gedaan van een product die tijdelijk niet op voorraad was. Afhalen in Staphorst en al betaald maar wacht nog steeds.Maar als ik dit zo hoor kan ik lang wachten...

( En ondertussen gebeld en ja dat kon wel eens eind van het jaar worden :') ) maar het was omgezet naar versturen al zal het wel nog erg lang kunnen duren.

Ik wacht al meer als een jaar op een bestelling. Van een simpel naf product. Dus nu je het zegt ga ik annuleren. Begin dit jaar kreeg ik nog mail dat het eraan zou komen, daarna nooit meer iets gehoord. Daarvoor ook niet trouwens.

Eb Zoetermeer heeft idd al heel lang nog amper assortiment. Vooral eigen merk en overal weinig van. Jammer want zij waren juist veel beter als de EJ, vooral met kortingsacties. Niet driekwart van assortiment uitgesloten zoals bij de EJ. En okk korting op dingen die besteld moesten worden, keuze uit bruine spullen, wat EJ allemaal niet doet of heeft. Zelfs niet een bepaalde laars die gewoon in bruin bestaat willen bestellen...
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-08-25 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:03

c_alsemgeest schreef:
Zoetermeer heeft ook niks liggen... dus ben benieuwd waar de inboedel dan naartoe is gegaan van de andere winkels :+

Die hadden al weinig spullen meer natuurlijk :'). Dus het zal nooit veel zijn geweest wat er naar andere filialen is gegaan :+

@Suzanne
Dieren, vogels en zaden. Het was vroeger een dierenspeciaalzaak

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:13

Ik heb een tijd terug nog besteld bij divoza maar duurde echt lang voordat er vooruitgang was. Dus gebeld om te annuleren. Persoon aan de telefoon zei direct; helemaal goed, ga ik voor je doen, fijne dag!! Dus ik vroeg, heb je geen bestelnummer nodig ofzo? Ohja zal hem noteren...

Rara, weken later nog niet geannuleerd of verzonden :+

Wel jammer dat ze bijna geen spul meer hebben. Dan komt er ook geen mooie veiling als ze echt stoppen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:34

Wanneer ik dit allemaal zo hoor lijkt het me verstandig om te zorgen dat iedereen die op een bestelling zit te wachten probeert z’n centen terug te krijgen. Bij faillissement faillissement ben je het kwijt.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:37

Ik zat even op de website te sneupen, maar bij heel veel produkten verscheen een rode balk met de tekst; " reserveerbaar - verwacht:onbekend. " Dat was vroeger nooit zo, lijkt er op dat ook online de voorraad aardig dun is. Heb nog een kadobon, maar de code daarvan is onbekend, oftewel onbruikbaar.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 19:42

BigOne schreef:
Wanneer ik dit allemaal zo hoor lijkt het me verstandig om te zorgen dat iedereen die op een bestelling zit te wachten probeert z’n centen terug te krijgen. Bij faillissement faillissement ben je het kwijt.

Nou nav jouw tekst heb ik mn bankrekening even gecheckt maar ik heb het geld inderdaad nooit retour ontvangen -O- tis maar 17,70.. maar toch..

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:13

Toevallig vandaag nog op stal erover gehad, ik denk dat Divoza binnen een korte tijd failliet gaat. Wij zitten dichtbij Heteren, maar daar zijn ook leveringsproblemen. Ik ben er al jaren niet meer geweest, rijd altijd door naar de EJ ook al is dat verder.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:14

Bonnelover schreef:
Kabayo schreef:
(Allebei Postema)

Klopt zijn inderdaad broers. En wat ik heb begrepen zijn ze met heel wat ruzie uit elkaar gegaan. De gene van EJ heeft gezegd dat hij de ander kapot zou maken. Wat zo het er nu naar uitziet ook gaat lukken. EJ staat alleen op zijn partners naam omdat bij uitkopen is vermeld dat hij nooit een ruitersport winkel mocht beginnen.

Dat laatste wist ik niet, maar zijn partner was ook wel heel erg betrokken. Ik heb namelijk in de eerste EJ van Belgie gewerkt toen hij nog maar net opening. Zij heeft me zelfs aangenomen :)

Maar inmiddels is de EJ ook weer verkocht hoor volgens mij en is er nu iemand anders aan het hoofd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:28

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:29

En EJ was dan vroeger weer hyporama/hypoplaza etc.

Maar de leverings issues bij divoza is echt al heel lang gaande. Gok dat ze daarom steeds iets verder krimpen. Ben er al in geen eeuwigheid meer geweest. Maar kom ook nooit bij EJ moet ik eerlijk zeggen terwijl ik er om de hoek werk.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:33

Even doorrijden naar Emmeloord, vlak langs de snelweg zit Hypostore. Prachtige grote winkel

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:37

De Hypostore vond ik echt de moeite! Is voor mij 3 uur rijden vanuit Belgie en ben er afgelopen februari geweest om laarzen te kopen die nergens anders te koop zijn. En super lief dat ze daar waren!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 23:10

Matheno schreef:
Even doorrijden naar Emmeloord, vlak langs de snelweg zit Hypostore. Prachtige grote winkel

Deze is erg goed.
Ook ga ik wel eens naar ruitersport ruinen. Epplejeck zwolle heeft ook niet veel vind ik. De nieuwe in drachten weet ik dan niet.
Wie heeft daar ervaringen mee?

Ik had een messenger naar divoza gedaan. Het huurcontract liep af.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:04

Hypostore is erg mooi, zeker voor kleding. Maar hun online assortiment is vele malen groter dan wat je in de winkel vind. Ik ging toen voor iets van tuig (ik weet niet meer wat) en daar hing maar relatief weinig van in de winkel. Als je voor iets speciaals gaat zou ik vooraf even checken.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:12

Dat hebben ze dan in het magazijn liggen inderdaad, dat vond ik ook heel jammer. Ik had ook een aantal dekjes en shirtjes die ik had willen zien en passen, ook voor later. En als ik van te voren al weet dat ik het niet direct koop, vind ik het erg banketstaaf om te vragen of ze het uit het magazijn willen halen. Dus ik vond het persoonlijk niet de moeite waard om er zo ver voor te rijden. Ik was gelukkig al in de buurt, maar er apart voor heen rijden zou ik niet doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:38

manzano schreef:
En EJ was dan vroeger weer hyporama/hypoplaza etc.

EJ heeft hypodrama overgenomen alle spullen van hun verhouding vanuit een tentenkamp in Drachten.
Heb toen nog wel voor weinig leuke dingen gekocht.
Kleding (vooral jassen en rijbroeken), vliegen- en regendekens voor heel weinig.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:47

Toevallig wilde ik er dus ook wat halen van de week en stond ik voor een dichte deur. Kan er ook nergens iets over vinden op FB of op de website. Behalve dat je nu alleen de 3 'mega'stores vind onder winkels.

6 Jaar geleden werkte ik bij een bedrijf dat leverde aan Divoza; toen betaalden ze leveranciers al niet. Wij moesten maandenlang achter ons geld aan. Ik denk niet dat het goed gaat komen met Divoza.