Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Ik zou het doen. Ts rijdt er al een jaar mee dus kent zijn gezondheidstoestand. Ik denk dat ze spijt krijgt als een ander hem koopt.
Babootje schreef:Elisa2 schreef:Van 10? Heb nog nooit een Fjord gezien van 10 met artrose...
Alle (echt alle, sorry ik kan het niet anders maken) fjorden die ik heb gekend van de leeftijd en soms ook nog jonger hadden artrose. Wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen op de regel zijn he, maar laten keuren zeker bij die prijscategorie is altijd een goed advies.
Babootje schreef:Als iets te mooi lijkt om waar te zijn (de prijs) is het dat vaak ook.
Naast eczeem ken ik geen fjord van die leeftijd zonder artrose. Ik zou m dus zeker ook laten keuren door een dierenarts
Babootje schreef:anjali schreef:Ik zou het doen. Ts rijdt er al een jaar mee dus kent zijn gezondheidstoestand. Ik denk dat ze spijt krijgt als een ander hem koopt.
Dat zegt toch helemaal niks. Genoeg ruiters die helemaal niet voelen dat een paard niet zo beweegt als het hoort te bewegen. Als je echt wil weten of een paard gezond is dan moet je een dierenarts dat laten checken, in ieder geval klinisch.
Babootje schreef:anjali schreef:Ik zou het doen. Ts rijdt er al een jaar mee dus kent zijn gezondheidstoestand. Ik denk dat ze spijt krijgt als een ander hem koopt.
Dat zegt toch helemaal niks. Genoeg ruiters die helemaal niet voelen dat een paard niet zo beweegt als het hoort te bewegen. Als je echt wil weten of een paard gezond is dan moet je een dierenarts dat laten checken, in ieder geval klinisch.
Furst schreef:Bangmakerij dit, jeetje. Er zijn meer wel fjorden die geen artrose hebben op die leeftijd dan wel hoor. Dat jij die ervaring hebt gehad is puur toeval. Ik heb er inmiddels 3 en alle 3 in orde, waarvan 1 12 jaar is.