Veel teken dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 11:04

Hannanas schreef:
Cayenne schreef:
Even gekeken maar de Jungle Formula die ik op mezelf spuit werkt blijkbaar ook tegen teken.
Dat wist ik niet :+ Mag ook wel voor dat geld :$
Maar toegegeven: het is het enige wat echt tegen muggen werkt.

Deet he :D

Ik hoor ook heel veel teken hier.

50% Deet }>
Voor minder doe ik het niet 8-)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 12:42

Little_Gift schreef:
dierenfan schreef:

Dood dus gaan door afvoer van de kraan of wc in. Als ik er eens veel zag dan bakje water met sop erbij en daar in verzamelen en tegelijk de gootsteen in. Een vriendin vangt teken door ze met plakband te plakken en vouwt dat dicht.

Afvoer of wc gaan ze niet van dood.

Heb ze er nooit terug uit zien komen dus voor mij werkt het afdoende :D vind ze enorm goor en vies ik hoef ze niet in de vuilnisbak en dood maken vind ik zo goor daar begin ik ook niet aan.

Little_Gift

Re: Veel teken dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 12:48

Probleem met deze methode is, dat de teek zo wel verder leeft en produceert en de tekenpopulatie alleen maar blijft groeien.

Maar ik plet ze liever ook niet hoor, zo'n vieze bedoening en het blijft natuurlijk ook een dier dus krijg het zelf ook niet over mijn hart _-:(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 12:54

Little_Gift schreef:
Probleem met deze methode is, dat de teek zo wel verder leeft en produceert en de tekenpopulatie alleen maar blijft groeien.

Maar ik plet ze liever ook niet hoor, zo'n vieze bedoening en het blijft natuurlijk ook een dier dus krijg het zelf ook niet over mijn hart _-:(

Waar leven ze dan verder? Zwemmen ze ergens uit dan ofzo? Ze kunnen toch niet eens zwemmen dus verdrinken lijkt me...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:04

Afbeelding
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:42

Ratten en muizen in het riool. Daar kan de teek zich mee voeden.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:46

Little_Gift schreef:

Gewoon tussen een plakbandje plakken. Doe ik altijd, niet vies, en ze kunnen niet meer weg.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 13:59

mijn paard had 2 teken dit jaar... nooit eerder teken gehad in de voorgaande jaren

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:18

sterregoud schreef:
Little_Gift schreef:

Gewoon tussen een plakbandje plakken. Doe ik altijd, niet vies, en ze kunnen niet meer weg.

Da's wel een goede tip! Thanks *\o/*

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:40

Gewoon pletten is alleen wel wat 'humaner' voor de teek. Anders gaan ze pas dood als ze uitgehongerd zijn

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:45

Hoe banketstaaf ook, dat lijkt me inderdaad wel het beste. Hoeft ook niet vies te zijn. Gewoon tussen een kartonnetje, een stuk stevig papier, wat plastic, etc. Meestal als dit op stal gebeurt bij mijn paard dan ligt er vaak nog wel een oud prijskaartje van een product in de poetskist of in de kast en dan vouw ik die dubbel met de teek ertussen, goed aandrukken en controleren of de teek veranderd is in smurrie en dan de prullenbak in.

Ik vind het echt vreselijk om dieren pijn te doen, maar met teken en muggen maak ik toch echt een uitzondering. :=

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 14:52

Mijn hond draagt een seresto band en heb in Zweden geen last gehad met vastzittende teken. Paar losse als ze door hoog gras draafde maar zo eraf. En nu thuis :+ 3 volgezogen teken TUSSEN HAAR TENEN %)

Echt gatver. Mijn vriend stopt ze tussen een papiertje en plet ze met een glas. :=

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 21:09

Bij ons krijgen teken zwemles in een potje water met een beetje afwasmiddel. De kat heeft ook geregeld teken, het is soms een groepsles. Maar het lukt nooit ze te leren zwemmen. >;) :n

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:41

Ineke2 schreef:
Ik krijg half augustus een pup en heb zo’n kralenband en frontline spray. Dit is veilig voor pups staat aangegeven, is dat voldoende?

Die kralen doen echt niks. Is gewoon puur commerce.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 23:01

Ik ben nu 31 en nog nooit een teek gehad.. tot gisteren... controleer mezelf en de kinderen nu 2x per dag

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-25 20:13

Art_Ificious schreef:
Ineke2 schreef:
Ik krijg half augustus een pup en heb zo’n kralenband en frontline spray. Dit is veilig voor pups staat aangegeven, is dat voldoende?

Die kralen doen echt niks. Is gewoon puur commerce.

Klopt, tenzij je ze in een bakje met frontline spray te weken legt, dan werkt het wel.... :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 09:01

Ach maakt niet uit, daarom heb ik ook frontline spray gekocht.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 10:33

Inderdaad veel teken voor mijn gevoel. Heb er dit jaar al 4 gehad… en kennis van mij al meer dan 10 ( heeft een bosbessen kwekerij) maar dat heeft hij al jaren dus das niks anders dan ander jaren

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 11:38

Ineke2 schreef:

Ja hoor, een pup gewoon de eerste maanden niet mee naar bos en hei nemen, maar een beetje in de buurt blijven.
Ze slapen sws nog heel erg veel en tegen de tijd dat het kouder wordt, en de pup iets groter is, neemt de tekendruk wel af. En kom je er een tegen; met een tekentangetje draai je ze snel eruit. (en dan zwemles geven in een jampotje afwaswater...)

Onze hond loopt op hetzelfde terrein rond en heeft nog maar een enkele teek gehad gek genoeg. De kat wel, daar halen we in het voorjaar dagelijks wel teken af. Soms dood als ie Advantage heeft gehad en soms levend als het weer tijd wordt voor een pipetje. Nu krijgt ie geen gif meer; het is nog sporadisch dat hij een teek heeft.