Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ania schreef:Ik vind overigens de reacties hier erg bot.
Meisje brengt haar paard naar de hengst om te laten dekken, daar gebeurt een ongeluk en ze wordt gebeld om haar paard in te laten slapen voor iets wat toch operabel lijkt.
Vriendin opent een Gofundme, en nu zit iedereen te zeiken dat ze maar geld moest hebben voordat ze aan een operatie begint?
Dit is geen vooruitgeplande operatie, maar dikke vette pech. Lekker empatisch zijn we met zijn allen zeg. Bah. Ik hoop dat jullie dieren niets ernstigs overkomt want dan pas voel je hoe medogenloos sommige reacties kunnen overkomen.
Mendy_29 schreef:Hoi,
Hier lees je wat het paard van mijn vriendin is overkomen door zo’n grote voer ruif:
* knip *
Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben (gehad)?
ElCamino schreef:Wat betreft eventuele verantwoording bij de stalhouder. ik denk het niet.
Je brengt je paard daar zélf heen en ziet hoe het eruit ziet, je ziet die ruif en andere dieren. Je neemt dan gewoon aan dat het oke is.
Dat er dan een dom ongeluk gebeurt kan zowel de stalhouder als eigenaar niks aan doen.
Hier staan 110 veulens in opfok van 0 tot 3 jaar, hengsten en merries. Ook daar staan hooiruiven in de paddocks, goedgekeurde opfokrekken waar ze met de hoofden door staan, weilanden zonder draad met sloten met zandbodems waar ze niet in vast kunnen zitten. De hekken zijn de juiste hekken voor paarden.
En toch gebeuren er gekke dingen soms die je niet kunt verklaren met die dieren..... ze lopen complete hekken eruit....kunnen vastzitten met een hoofd of hoef....en je begrijpt er niks van.
2x per dag controle door personeel
Het zou niet fair zijn dat voor elk ding de stalhouder aansprakelijk wordt gesteld. Het wordt altijd netjes opgelost
Brittneyx schreef:Er staat in het verhaal dat de eigenaar de operatie sowieso ging doen maar dat de crowdfuning (opgestart door iemand anders) het dragelijker maakt.
Ik heb geen ervaring met hooiruiven maar vind het enge dingen. Hopelijk hersteld het paard volledig en heeft het niet teveel pijn tijdens de revalidatie
germie schreef:Je zit op een forum, dus krijg je verschillende meningen te horen, ook die niet jouw mening zijn. Dat mag, en daar kun je niemand om blokkeren. Dat kan als die beledigend of scheldend zijn, maar die zitten er in dit topic niet.
Het is en blijft gewoon niet toegestaan om in een topic om geld te vragen. En daar gaat het om. Was dat niet gedaan, dan waren de reacties ook anders geweest. En ik vind in het algemeen dat de reacties netjes zijn. Er wordt alleen gevallen over het geld vragen, want dat hoort gewoon niet.
Wintu schreef:Cioccolato schreef:Als je geen geld hebt, begin je niet aan zo'n operatie. Of je gaat nu extra werken.
Niet bedelen.
Gelukkig mag men dat helemaal zelf weten. Wat een horkerige opmerking, doe ff normaal joh.