Ronde voerruif ongeluk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:52

Niemand hoeft iets te geven. Ik zou wel willen weten wat voor hooiruif dat is, die kennelijk gevaar kan opleveren. (Foto).Iets meer empathie hier zou fijner zijn.

germie

Re: Ronde voerruif ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 10:57

Volgens mij is er empathie genoeg. Ik heb genoemd dat een kaak ook kan breken door een hekje aan een staldeur. En dat paarden vaker rare dingen doen. Het is gewoon vervelend zoiets, maar helaas gebeuren er nu eenmaal ongelukken. Ook bij mensen.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:00

Ania schreef:
Ik vind overigens de reacties hier erg bot.
Meisje brengt haar paard naar de hengst om te laten dekken, daar gebeurt een ongeluk en ze wordt gebeld om haar paard in te laten slapen voor iets wat toch operabel lijkt.
Vriendin opent een Gofundme, en nu zit iedereen te zeiken dat ze maar geld moest hebben voordat ze aan een operatie begint?

Dit is geen vooruitgeplande operatie, maar dikke vette pech. Lekker empatisch zijn we met zijn allen zeg. Bah. Ik hoop dat jullie dieren niets ernstigs overkomt want dan pas voel je hoe medogenloos sommige reacties kunnen overkomen.

Ik ben het 100% met je eens!
Chapeau en dank je wel voor deze reactie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:01

Volgens mij is iedereen empathisch genoeg. Maar valt men gewoon over die link om om geld te zeuren. Dat is het enige. Dus die link weg, problem solved.

Ik heb ook gewoon mijn ervaringen beschreven. Maar als het hier mag, dan mag een ander ook in topics om geld vragen.

Ik had eens een link gepost die eerst weggehaald was, maar dat was geen geld voor mij of wat dan ook, dat was een voorbeeld, dus dat is uiteindelijk wel weer hersteld. Maar als men daar al over zeurt, ja, dan moet die link hier ook uit. Gelijke monniken, gelijke kappen. Maar dat is inderdaad op bokt soms niet altijd het geval. Maar hier ligt het er gewoon heel duidelijk boven op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:06

Arm paard, ik wens hem beterschap.En, zoals ik al vroeg, graag een foto van eventueel gevaarlijke hooiruiven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:10

Mendy_29 schreef:
Hoi,

Hier lees je wat het paard van mijn vriendin is overkomen door zo’n grote voer ruif:

* knip *

Zijn er meer mensen die hiermee problemen hebben (gehad)?

Ik zou minimaal dan een foto van de betreffende hooiruif toevoegen zodat men je vraag kan beantwoorden.

Nu staat er alleen een go fund me link... en heb je kans dat je topic gesloten wordt omdat deze niet toegestaan zijn.

(Even van uit gaande dat de TS echt ervaringen zoekt en niet alleen de link voor donaties wil delen waar de aanmeld datum van het account en info over de ruif die er niet is wel op laat lijken :P )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:11

Moderatoropmerking:
Aangezien crowdfunding niet is toegestaan op bokt heb ik de link in de beginpost verwijderd.

Mendy_29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 12:00

Afbeelding
Wauw wat een hoop reactie.
De bedoeling was dat dit plaatje er bij zat maar ik zie dat het niet goed is gegaan (hoop dat de foto nu erbij zit) niet specifiek deze van dit merk maar soortgelijk en dus voor ronde baal

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 12:14

ElCamino schreef:
Wat betreft eventuele verantwoording bij de stalhouder. ik denk het niet.
Je brengt je paard daar zélf heen en ziet hoe het eruit ziet, je ziet die ruif en andere dieren. Je neemt dan gewoon aan dat het oke is.
Dat er dan een dom ongeluk gebeurt kan zowel de stalhouder als eigenaar niks aan doen.

Hier staan 110 veulens in opfok van 0 tot 3 jaar, hengsten en merries. Ook daar staan hooiruiven in de paddocks, goedgekeurde opfokrekken waar ze met de hoofden door staan, weilanden zonder draad met sloten met zandbodems waar ze niet in vast kunnen zitten. De hekken zijn de juiste hekken voor paarden.

En toch gebeuren er gekke dingen soms die je niet kunt verklaren met die dieren..... ze lopen complete hekken eruit....kunnen vastzitten met een hoofd of hoef....en je begrijpt er niks van.
2x per dag controle door personeel
Het zou niet fair zijn dat voor elk ding de stalhouder aansprakelijk wordt gesteld. Het wordt altijd netjes opgelost

Precies dit. Paarden doen domme dingen, zelfs als je het zo voor elkaar hebt dat je denkt "dit kan niet mis gaan".

Vriendin van mij heeft haar jaarling in kunnen laten slapen nadat ze in een vergelijkbare ruif, als hierboven door TS geplaatst is, vast is komen te zitten met haar achterbeen. Die vonden ze 's ochtends vastzittend in het ruif met een grote, open botbreuk. Het enige wat ik heb kunnen bedenken is dat ze achteruit (naar een ander paard?) getrapt heeft en haar hoef door een spleet van amper een cm heeft weten te trappen. De rest zal ik besparen, net als de foto's.

Overigens heeft die van mij haar hoefbeen gebroken, door waarschijnlijk alleen maar verkeerd neer te komen of hooguit tegen de hooibak of een paal aan te trappen. Superkut, maar het blijven paarden en soms vraag ik me echt af hoe die de evolutie overleefd hebben :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:09

Brittneyx schreef:
Er staat in het verhaal dat de eigenaar de operatie sowieso ging doen maar dat de crowdfuning (opgestart door iemand anders) het dragelijker maakt.
Ik heb geen ervaring met hooiruiven maar vind het enge dingen. Hopelijk hersteld het paard volledig en heeft het niet teveel pijn tijdens de revalidatie

Ja, tuurlijk, :$ een paar honderd of paar duizend euro maakt mijn leven ook "dragelijker", :$ dus kom maar op zou ik zeggen. :')

@ TS: ik hoop dat het paard van je vriendin goed geholpen word; ofwel door operatie, ofwel door (helaas) afscheid te nemen. Deze dingen gebeuren nu eenmaal, het zijn en blijven dieren die soms nogal onhandig kunnen zijn. Enige wat wij als eigenaar/houder kunnen doen is zorgen dat er zo min mogelijk risico is met kans op verwondingen. En dat is nog verrekte lastig ook....

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:31

Wat is er gebeurd?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:49

Lastig
Mijn paard is doodgeschopt tegen een hek . Wa Verzekering van degene wiens paard t deed heeft toen toch wat uitgekeerd.
Maakt niks goed hoor maar goed. Ongeluk zit in klein hoekje.
Wel lief van jou ts dat je crowd funding hebt opgestart.
Hoop dat goed komt met operatie

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:52

Cioccolato schreef:
Als je geen geld hebt, begin je niet aan zo'n operatie. Of je gaat nu extra werken.
Niet bedelen.

Gelukkig mag men dat helemaal zelf weten. Wat een horkerige opmerking, doe ff normaal joh.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:53

Goh hoe heeft het paard dat nou voor elkaar gekregen. Veel sterkte voor je vriendin :(:) !

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 16:55

germie schreef:
Je zit op een forum, dus krijg je verschillende meningen te horen, ook die niet jouw mening zijn. Dat mag, en daar kun je niemand om blokkeren. Dat kan als die beledigend of scheldend zijn, maar die zitten er in dit topic niet.

Het is en blijft gewoon niet toegestaan om in een topic om geld te vragen. En daar gaat het om. Was dat niet gedaan, dan waren de reacties ook anders geweest. En ik vind in het algemeen dat de reacties netjes zijn. Er wordt alleen gevallen over het geld vragen, want dat hoort gewoon niet.

Kan wel zo zijn, maar dan hoef je alsnog niet als een botte hork te reageren. Situatie van paard is ernstig, dan kan je vinden dat je niet moet bedelen, helemaal prima, das jouw mening. Dat een link hier niet mag prima, dan moet die verwijderd, maar om hier zo bot over te doen, bah gewoon.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:08

Wintu schreef:
Cioccolato schreef:
Als je geen geld hebt, begin je niet aan zo'n operatie. Of je gaat nu extra werken.
Niet bedelen.

Gelukkig mag men dat helemaal zelf weten. Wat een horkerige opmerking, doe ff normaal joh.

Maar je mag niet bedelen op dit forum. Dus die opmerking kan gelijk naar ts door :D

Alleen is de op in tussentijd al aangepast. Gelukkig.