Verslag Indoor Marathon. Met foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 22:33

liberty schreef:
Nobby, ik rij de DV wedstrijden in Chaam en Castelre, rij je die ook? De marathonwedstrijden rijd ik niet, ben er niet meer zo van gechameerd.. Scheve mond Ging de laatste keer zo slecht in de organisatie

Liberty,

Ja, daar ben ik van de partij. Sallykuyper ook.
Dat wordt leuk daar, moeten we wel even wat drinken na afloop en kennismaken hoor.

Nobby
Laatst bijgewerkt door Nobby op 18-03-04 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:34

Ik rij in:
Hellendoorn, St. Michielsgestel (allebei de wedstrijden), Ugchelen, Brielle, Vrouwenpolder, Ommen....dat was het geloof ik wel Lachen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:44

Nobby, doen we

Voorlopig rij ik alleen nog D/V wedstrijden, marathon zal waarschijnlijk in augustus/spetember zijn Lachen

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 23:21

liberty schreef:
Nobby, doen we

Voorlopig rij ik alleen nog D/V wedstrijden, marathon zal waarschijnlijk in augustus/spetember zijn Lachen

Heb je de wedstrijdkalender?
Anders mail ik hem nog wel een keer.
Aan het eind van het seizoen zijn er ook nog wel wat oefenmarathons, die zijn doorgaans niet zo zwaar.
Eventueel in Gilze deze zomer, zaterdag 28 augustus.
Dat is een hele leuke oefenmarathon en niet al te zwaar: een vaardigheid, een wegtraject van 10km en 2 hooguit 3 hindernissen.
Als je wil, dan kan ik aan een inschrijfformulier komen voor je.

Denk er maar eens over na, dan hoor ik het wel in Chaam of Castelre.

Nobby

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:47

Ik heb de wedstrijdkalender

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:43

Stoer zeg!

Ik vind het knap, zo'n indoormarathon, het is allemaal zo priegelig...

Zal voor mij nog wel even duren voor ik zover ben! Haha!

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:15

Nouvel schreef:
Stoer zeg!

Ik vind het knap, zo'n indoormarathon, het is allemaal zo priegelig...

Zal voor mij nog wel even duren voor ik zover ben! Haha!

Hoe ver ben je al??
Het is inderdaad af en toe wel eens priegelig. Het mooie is wel dat zo'n wedstrijd je precies vertelt waar je staat in de ontwikkeling van je enkel, twee of meerspan. Je kunt zelf wel denken, dat gaan we doen, maar eenmaal op een wedstrijd blijkt het dan toch tegen te vallen.
Op buitenwedstrijden heb je doorgaans altijd meer ruimte, maar ook die eerste wedstrijd dien je met beleid te rijden. En misschien nog wel meer wedstrijden ook.
Het echte racewerk komt bij mij pas op zijn vroegst aan het eind van het seizoen en misschien wel volgend seizoen.

Altijd rustig aan opbouwen, vooral in de eerste wedstrijden moet je zien rond te komen, want je maakt meer kapot dan dan je tot op dat moment hebt opgebouwd.

Succes,
Nobby

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:47

Nobby schreef:
Hoe ver ben je al??
Nobby

Nog niet zo heel ver...
Mijn paard loopt nu een jaartje voor de wagen, en mijn menervaring reikt ook niet veel verder...
Daarbij is het niet zo'n hele makkelijke tante! Haha!

Ik heb vorige week mijn eerste dressuurwedstrijdje met haar gereden, en dat ging voor mij naar alle tevredenheid.
Tijdens het trainen rijd ik nog wel eens tussen wat boompjes door, gewoon in stap of in een rustig drafje. Dat vindt ze leuker gewoon dressuren en ze gaat daar ook fijner van lopen (buigen en ontspannen) Verward .

Maar het echte racewerk... dat zal nog wel even duren!
Maar het lijkt me onwijs leuk om het oit eens een keertje te proberen, om te beginnen eerst maar eens rustig in ons eigen tempo!

Maar, zijn die indoormarathon nou niet veel lastiger om te rijden dan de gewone buitenmarathons??
Draai je je paarden daar uiteindelijk niet op kapot als je niet oppast... Of valt dat wel mee als je soepele goed getrainde paarden hebt?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:21

Als je netjes blijft rijden en de lange lijnen kiest is het net zo goed/slecht als de buitenwedstrijden. Want die kan je ook heel kort rijden als je wilt.

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 19:14

Sjonniej schreef:
Als je netjes blijft rijden en de lange lijnen kiest is het net zo goed/slecht als de buitenwedstrijden. Want die kan je ook heel kort rijden als je wilt.

Helemaal mee eens Sjonniej. Netjes rijden en geen ruk en snukwerk.
Dan gaat het paard(en) er lol in krijgen en heb je het vertrouwen. Als je dat eenmaal hebt bereikt, dan kun je rustig het tempo opvoeren en kortere lijnen rijden.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:35

WOW Bloos! dat lijkt me dus echt heel erg moeilijk
Echt goed gedaan hee! 7e plaats dat is echt wel netjes!
Leuk span had je ook!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:35

Meestal zijn de lange lijnen sneller Lachen Omdat je dan door kan blijven galoperen!

Nobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-04 11:10

Sjonniej schreef:
Meestal zijn de lange lijnen sneller Lachen Omdat je dan door kan blijven galoperen!

Of draven. Het is zowieso ook beter voor het paard. Acceleren en weer afremmen en dat 3 of 4 keer per hindernis x 6 hindernissen per wedstrijd + een vaardigheid, ga maar na wat een energie je paard verbruikt.

Netjes rijden is het sleutelwoord. En met rijden bedoel ik, en Sjonniej, ook echte rijden.

Als je dat in je achterhoofd houdt, en je voert het uit, dan kun je met een onervaren paard een marathon rijden.
Kans is groot dat je dan ook nog eens in de middenmoot eindigt, omdat de meeste (die ook al ervaring hebben) rijden voor de winst. Die moeten risico's nemen. Een menselijk foutje (bijv. verkeerde poort) is dan zo gemaakt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:23

En niet te vergeten dat er heel veel mensen over-enthousiast zijn. Ze moeten gewoon winnen van zichzelf, daardoor gaan er veel fouten maken en het rijden is gewoon niet leuk meer om naar te kijken!