Wat te doen, paarden verkopen of houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:18

Paardje02 schreef:
Dankjulliewel voor de reacties,

Beide paarden wordt eigenlijk niet mee gereden. Ik heb paard 2 nu ongeveer 6 maanden en het heeft me ook echt 6 maanden gekost voordat het paard zich comfortable bij mij voelde. Dus rijden is nog niet gebeurt. Paard 1 kan niet bereden worden.

Paard 1 stond hieral op de zelfde wei voordat ik paard 2 kocht. Hier staat nog een ander paard bij die niet van mij is. Dit paard verhuist in augustus.

Stuk grond wat ik misschien kan huren ligt echt in het veld, dus geen omwonende om een oogje in het zeil te houden.

Betrokkenen zijn mijn man en mijn ouders, we zouden samen een huis kopen. Dit is dus fout gelopen, met vervelende relaties en vervreemding etc. Vandien

Paard 1 naar Frankrijk met pensioen sturen? En paard 2 verhuizen naar een pension stal en mee verder gaan?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:35

Elisa2 schreef:
Paardje02 schreef:
Dankjulliewel voor de reacties,

Beide paarden wordt eigenlijk niet mee gereden. Ik heb paard 2 nu ongeveer 6 maanden en het heeft me ook echt 6 maanden gekost voordat het paard zich comfortable bij mij voelde. Dus rijden is nog niet gebeurt. Paard 1 kan niet bereden worden.

Paard 1 stond hieral op de zelfde wei voordat ik paard 2 kocht. Hier staat nog een ander paard bij die niet van mij is. Dit paard verhuist in augustus.

Stuk grond wat ik misschien kan huren ligt echt in het veld, dus geen omwonende om een oogje in het zeil te houden.

Betrokkenen zijn mijn man en mijn ouders, we zouden samen een huis kopen. Dit is dus fout gelopen, met vervelende relaties en vervreemding etc. Vandien

Paard 1 naar Frankrijk met pensioen sturen? En paard 2 verhuizen naar een pension stal en mee verder gaan?

Hier moest ik ook aan denken.
Veel reacties zijn negatief of wantrouwend over een paard naar Frankrijk sturen maar er zijn meerdere bokkers die dat hebben gedaan en er zijn ook Bökkers die daar een pensio(e)nstal runnen. Het gras is daar veel minder vet dan hier in Nederland en er is zeker wel toezicht op de paarden

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 08:35

Hoe lang speelden de emigratieplannen al? Zulke dingen gaan vaak niet over een nacht ijs. Als je hier al een aantal jaar serieus mee bezig bent dan trekt niet ineens 3/4 van de club de keutel in lijkt mij

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:28

Ik ben het wel eens met Diddykong, Bellatrix en Lieser. Het klinkt alsof er meer speelt.

Kijk, zelf zou ik er helemaal klaar mee zijn en die paarden juist wel een jaar naar een vertrouwd adres in Frankrijk sturen. Dan heb je een jaar de tijd om te gaan knokken voor die andere droom: emigreren. Dan maar zonder ouders en partner. Want als die met je omgaan zoals de TS beschrijft: vanuit het niets ineens de boel afblazen zonder overleg, terwijl er al een tweede paardje is enz, zou ik er wel klaar mee zijn, en kiezen voor mijzelf en mijn dromen, inclusief paarden en wonen waar je zelf wil wonen. Met een beetje geluk is dat Frankrijk of Spanje ofzo en niet Finland, dan zijn die paarden ook al wat de juiste kant op verplaatst.

Dat het tweede paardje niet rijdbaar is lijkt me overigens goed te verklaren doordat het een mini is. Een heel schattig stippelmini'tje. Die gaat ook niet rijdbaar worden. De TS lijkt me ook iemand voor wie rijden minder belangrijk is. Dat je van paarden houdt betekent niet automatisch dat je er ook op wil zitten. Maar dat is natuurlijk maar mijn interpretatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 09:37

Het is al vaker gevraagd, in welke regio zit je? Betrekkelijk goedkope mogelijkheden, weitjes met schuilstallen, zijn er wel in Nederland. Mijn persoonlijke mening is dat je connectie met je paard helemaal vervliegt als je naar een ander land zou sturen waar je zelf hem dan vrijwel nooit meer ziet. Moet iedereen zelf weten natuurlijk. Ts geeft aan dat ze werkt; dan is ze toch financieel onafhankelijk en kan los van ouders of man zelf bepalen wat ze met haar paarden doet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:14

Ik ga er vanuit dat de helft niet verteld word ivm privacy, want het is eigenlijk niet echt te volgen.

Hoe kunnen huizen nu al verkocht zijn, geen ander huis in het buitenland gekocht en zonder jou medeweten plannen in 1 dag totaal veranderd zijn?

Ik dacht eerst je relatie is over, maar gezien de volgende berichten is dat ook niet.
Gelijkwaardig klinkt je relatie tegenover je man en ouders iig ook niet.

Ik zou je nieuwe paard verkopen, de oude houden.
Je schrijft dat het plaatsen van 1 paard wel gaat, dus dat zou ik doen.

En dan eens flink gaan babbelen met alle partijen....

tengeltje11

Re: Wat te doen, paarden verkopen of houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:34

Heel vreemd verhaal en moeilijk advies geven, want er ontbreken heel veel zaken.

Zoals iemand al zei, als ze al een huis kochten hier, is zoiets toch niet op een weekend beslist, dan speelt het al maanden.
Dan zou je je vooral de vraag moeten stellen waarom die niet besproken is of waarom jij dit niet wist of doorhad?
Je ouders kochten een huis dan veronderstel ik?
Alles klinkt idd heel halsoverkom.
Ook ik zou bv eerst verhuizen en dan een 2de paard kopen. Een verhuis van heeel wat uren is voor een paard geen cadeau.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:44

tengeltje11 schreef:
Heel vreemd verhaal en moeilijk advies geven, want er ontbreken heel veel zaken.

Zoals iemand al zei, als ze al een huis kochten hier, is zoiets toch niet op een weekend beslist, dan speelt het al maanden.
Dan zou je je vooral de vraag moeten stellen waarom die niet besproken is of waarom jij dit niet wist of doorhad?
Je ouders kochten een huis dan veronderstel ik?
Alles klinkt idd heel halsoverkom.
Ook ik zou bv eerst verhuizen en dan een 2de paard kopen. Een verhuis van heeel wat uren is voor een paard geen cadeau.

Nou ja,iedereen zegt dat een paard niet alleen mag staan. En ze zou daar de paarden aan huis hebben.Dus alvast een tweede gekocht, lijkt me logisch. Nou zegt iemand hierboven dat dat tweede paard een mini is. Die kun je niet zomaar ergens stallen, zeker niet in een wei zonder toezicht in wolvengebied, waar ts het eerst over had. En trouwens ook zonder wolven gaat dat niet want er moet een aangepaste omheining zijn voor zo'n kleintje, en, zonder toezicht wordt die binnen de kortste keren gestolen .Ik vraag me trouwens af of die wel terecht zou kunnen in die natuurstallingen in Frankrijk waar ik op Bokt wel eens berichten over zie.Dat zijn kuddes met grote paarden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 10:45

Het eerste paard zou inderdaad binnenkort alleen komen te staan. Want het andere paard wat op de weide staat, en wat van iemand anders is, gaat verhuizen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 11:51

Je hebt pb

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 12:59

Lastig om echt advies te geven. Wat het beste is om te doen in zo'n situatie is van zoveel dingen afhankelijk. Uiteindelijk ben jij het die je goed moet voelen bij de gemaakte keuze.

Persoonlijk denk ik dat het - ondanks dat het veel met je doet - goed is dat dit plan nu afgeblazen is, voordat jullie al een huis hebben in het buitenland, verhuisd zijn naar het buitenland enz. Op zich klinkt het wel als een mooi idee: je droom achterna, naar het buitenland, samen met je ouders een huis kopen,... Echter, weer terug samen gaan wonen met je ouders of heel dicht bij elkaar, kan heel pittig zijn.
Was het jouw droom om naar het buitenland te gaan? Of was het in de allereerste plaats je droom om je paarden aan huis te hebben staan? Dat tweede kan misschien nog altijd in Nederland...

Verder vind ik, als ik het zo lees, dat je ouders en man er nogal makkelijk over gaan (over je paarden bedoel ik dan) en ze daarin ook weinig of geen rekening houden met jouw emoties. Het gaat toch om levende dieren waar je een band mee hebt en niet om een meubelstuk of zo waar geen plaats meer voor is...

Ik heb zelf - om andere redenen - ook getwijfeld of ik een andere thuis zou kopen voor mijn pony. Ik heb dat uiteindelijk niet gedaan. Het was alles behalve evident om hem te houden, maar desondanks ben ik wel heel blij dat ik die keuze gemaakt heb.

Geef jezelf de tijd en de ruimte om hier een beslissing in te nemen waar jij zelf achter staat. Het zal wellicht niet het ideale scenario zijn, niet (onmiddellijk) je droom, maar misschien kan je toch een oplossing vinden die ook oké is voor jou.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:11

Een mini kan niet eens dag en nacht op het gras (in Frankrijk )want die staat in een paar maanden hoefbevangen lijkt me.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:34

office schreef:
Een mini kan niet eens dag en nacht op het gras (in Frankrijk )want die staat in een paar maanden hoefbevangen lijkt me.

In Frankrijk maakt ze nog kans, aangezien daar gras niet automatisch gelijk staat aan moddervet koeiengras.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-25 13:35

office schreef:

Dat valt wel mee, onze hoefbevangen Welsh staat ook gewoon het hele jaar op de wei