Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evercreek schreef:Desondanks heeft de TS niet aangegeven dat zij zou stoppen met bijrijden, of lees ik hier overheen? Dus dan zou die reactie van de eigenaar helemaal niet op zijn plek zijn.
Evercreek schreef:Desondanks heeft de TS niet aangegeven dat zij zou stoppen met bijrijden, of lees ik hier overheen? Dus dan zou die reactie van de eigenaar helemaal niet op zijn plek zijn.
Ayasha schreef:Het paard heeft ‘passend equipment’ jij kan er niet op zitten maar voor het paard past het.
Ik denk dat als jij vindt dat eigenaar geen recht heeft op geïnformeerd worden over jouw privé beslissingen jij dat ook niet hebt. Als geen zadel willen kopen voor iemand die weg lijkt te gaan (vanuit eigenaar standpunt) kinderachtig is. Is jouw houding dat IMO ook.
Ayasha schreef:Ik zou denk ik stoppen. Met een relatie die verzuurd is tot dit punt kom je nergens meer. Je kan hoogstens proberen netjes af te sluiten.
Ayasha schreef:Als leidinggevende zou je toch juist moeten kunnen deëscaleren?
Het behandelen als onderling heb je iig onder de knie want dat gevoel krijg ik bij je verhaal eigenlijk.
Eigenaresse doet vanalles mis en wil jou zeggen wat je moet doen en waarom zou jij iets met haar moeten communiceren zijn haar zaken niet tot jij iets beslist hebt.
Goudhaan1 schreef:Maar TS was toch niet van plan te stoppen? Ze gaf aan dat ze tijd had om met allebei aan de slag te gaan, dan is er toch niets aan de hand?
Waarom zou TS verplicht zijn te laten weten dat ze op zoek is terwijl er nog helemaal niets vast staat? Ik zou ook gewacht hebben tot het een duidelijke "ja, verkocht" zou zijn.
Kinke schreef:Evercreek schreef:Desondanks heeft de TS niet aangegeven dat zij zou stoppen met bijrijden, of lees ik hier overheen? Dus dan zou die reactie van de eigenaar helemaal niet op zijn plek zijn.
precies. En dan nog…communiceer dan normaal ipv met appjes etc. Het lijkt wel alsof gewoon een gesprek aangaan tegenwoordig niet meer kan
office schreef:Als iemand heftig emotioneel reageert past het wel om daar tenminste aandacht aan te besteden al voel je het zelf anders.Het helpt niet als je dan zelf ook over emotioneel terug gaat reageren.
Ayasha schreef:TS weet dat maar weet de eigenaar dat ook?
Citaat:Veelal gaat het na X weken toch van ‘ik heb geen zin in dit gezeur en heb een eigen paard.’
Sta je daar met je goede gedrag en een nutteloos zadel dat je met verlies kan verkopen.
Citaat:Dat werkt niet wanneer je met iemand op ‘gelijk niveau’ wil communiceren.
Goudhaan1 schreef:Maar TS was toch niet van plan te stoppen? Ze gaf aan dat ze tijd had om met allebei aan de slag te gaan, dan is er toch niets aan de hand?
Waarom zou TS verplicht zijn te laten weten dat ze op zoek is terwijl er nog helemaal niets vast staat? Ik zou ook gewacht hebben tot het een duidelijke "ja, verkocht" zou zijn.
Citaat:Wat ik niet gedaan heb, is de eigenaresse van mijn bijrijdpaard informeren.
Ze had een ongeluk gehad met haar paard en een handpaard van een vriendin, zou daarna op vakantie gaan. Stress, dat ik misschien weg zou gaan, wilde ik haar niet aandoen. Dus had ik besloten niet te informeren, totdat het paard wat ik zou kopen door de keuring was. Behalve de staleigenaresse, heb ik verder ook met niemand gesproken.
Shadow0 schreef:(En bij een 'investering' voor een zadel: je kunt bij zoiets natuurlijk wel vragen: 'hee, ik wil dit wel aanschaffen maar zelf heb ik er niets aan, je blijft toch nog wel even he?' En dat geeft geen garanties, maar veel mensen zullen op zo'n moment misschien toch wel meedenken, eventueel met wat indirecte reacties als 'oh als het echt heel duur is moeten we misschien toch even wachten' of 'zouden we zo'n zadel niet kunnen lenen'. Want nee, ik denk niet dat iedereen erop uit is om de eigenaren hier expres mee te benadelen, dus dat op een open manier ter sprake brengen kan.
TanteJulia schreef:Little_Gift schreef:Ze wil haar oude helemaal niet verkopen?
De laatste keer dat ik naar een eventueel jong paard en haar plannen gevraagd heb, is een half jaar geleden ofzo. Toen was het plan met jong paard niet (meer) aktueel. Wel was ze heel in de overtuiging dat het „oude“ paard voor altijd blijft.
denisesilver schreef:Gini schreef:Als de tijd, het geld en de zin er toch is: ga lekker op zoek naar je eigen paardje!
Zo eens! Die eigenaresse mag blij zijn dat er iemand haar paard rijdt. Dat zij per se een nieuw paard wil en haar oude wil verkopen is haar pakkie an, niet dat van jou. Jij hebt nog geen koopcontract getekend, nog geld overgemaakt, dus je hebt buiten het bijrijden niks met het paard te maken. Daarnaast zou ik bij het commentaar op jouw rijden op die manier al zijn afgehaakt.
GDG schreef:Goudhaan1 schreef:Maar TS was toch niet van plan te stoppen? Ze gaf aan dat ze tijd had om met allebei aan de slag te gaan, dan is er toch niets aan de hand?
Toch staat het er in de OP anders, daar lijkt het alsof TS wel zou stoppen als ze een eigen paard zou kopen.Citaat:Wat ik niet gedaan heb, is de eigenaresse van mijn bijrijdpaard informeren.
Ze had een ongeluk gehad met haar paard en een handpaard van een vriendin, zou daarna op vakantie gaan. Stress, dat ik misschien weg zou gaan, wilde ik haar niet aandoen. Dus had ik besloten niet te informeren, totdat het paard wat ik zou kopen door de keuring was. Behalve de staleigenaresse, heb ik verder ook met niemand gesproken.
TS besloot het niet te vertellen om te voorkomen dat de eigenaresse stress zou krijgen dat TS misschien weg zou gaan. Als TS sowieso niet van plan was te stoppen had deze gedachtengang toch heel anders geweest? Dan had TS gezegd: ik besloot niets te vertellen omdat ik sowieso niet zou stoppen met bijrijden.
Of, nog beter: TS had dan gewoon de eigenaresse op de hoogte kunnen stellen en erbij kunnen zeggen dat het geen invloed zou hebben op het bijrijden.
Citaat:Eigenaresse over haar theewater, want „ik had het moeten zeggen“ en zij „plant een jong paard te kopen en dan moet er wel iemand zijn voor haar oude paard“ en „ze heeft geen bijrijder nodig“ en dat met het dressuurzadel kopen kan ik ook vergeten, want daar gaat ze geen geld in steken. (Ik heb een financiële bijdrage aangeboden, ik kan in haar springzadel niet goed zitten, maar haal niet zonder overleg een zadelmaker bij haar paard).