Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Wie de hoefsmid betaald, het voer betaald, de zadelmaker, enz maakt gewoon geen drol uit.
Ook het paspoort niet, daarmee word je geen eigenaar.
Dat blijft maar rondzingen....
Koop contract wel.
Of duidelijk een briefje gefeliciteerd met je verjaardag pony is nu van jou.
Dat soort dingen.
Dus heb je geen duidelijk koopcontract kun je altijd de boer een briefje laten schrijven dat pony x met paspoortnummer 234 en paard y met paspoortnummer 7678 niet zijn eigendom staan, maar enkel ter stalling staan.
haha1995 schreef:DuoPenotti schreef:Wie de hoefsmid betaald, het voer betaald, de zadelmaker, enz maakt gewoon geen drol uit.
Ook het paspoort niet, daarmee word je geen eigenaar.
Dat blijft maar rondzingen....
Koop contract wel.
Of duidelijk een briefje gefeliciteerd met je verjaardag pony is nu van jou.
Dat soort dingen.
Dus heb je geen duidelijk koopcontract kun je altijd de boer een briefje laten schrijven dat pony x met paspoortnummer 234 en paard y met paspoortnummer 7678 niet zijn eigendom staan, maar enkel ter stalling staan.
Ik ben bij een zaak betrokken geweest waar dit zeker wel een rol speelde en uit eindelijk ook de doorslag gaf over wie de eigenaar is.Een paspoort in bezit hebben maakt je idd geen eigenaar. Het meest duidelijk is een aankoop bewijs en op wie zijn naam een paard geregistreerd staat.Maar als hier haperingen in zijn word er gevraagd naar rekeningen ,en 1 rekening maakt je geen eigenaar, maar als jij van verschillende jaren rekeningen hebt word het plausibeler dat je de eigenaar bent.
Brainless schreef:Wat als de pensionstal de rekeningen van de DA en Hoefsmid voor schiet?
Ik heb hier vaker een paardje van een bekende staan waar ik alles voor betaal en dat geld terug krijg.
Kan ik het paard dan claimen na een x aantal maanden/jaren?
troi schreef:Well_Chosen schreef:En soms hoor je dat je niks van het terrein mee mag als eigenaar overlijd.
Dit klopt hoor, is standaard.
Want direct na overlijden is alles van de erfgenaam, tenzij anders vastgelegd, en is meenemen gelijk diefstal.
Roodvos schreef:Je kan het eigendom dus pas claimen als er een duidelijk bewijs van (overdracht van) eigendom is. Dat kan zijn een dekbewijs, geschreven contract, schenking of bankoverschrijving.