Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Helpt een vliegendeken echt? Sprays enzo niet want een daas zou dit niet ruiken.
Maar ik wordt wel gewoon door mijn kledij heen gebeten (ook doorheen spijkerbroek), dus ga ik twijfelen of ze ook niet doorheen vliegendekens kunnen bijten.
Tijdens de clubles helaas ook veel last van. Heel vervelend om je paard dan te moeten vragen de aandacht toch bij de les te houden.
Prima2Donna schreef:Hier ook mega veel dazen. Afgelopen twee jaar viel het mee, wel wat maar niet dusdanig veel dat het ons belemmerde. Maar nu is het zo extreem dat we niet eens buiten meer iets kunnen doen. Zodra je 1 stap buiten zet komen ze rond je heen zwermen en kan je blijven meppen. Hoop dat het snel over is, want middeltjes tegen dazen zijn er niet echt helaas.
Popstra schreef:Hier (UH)ook vreselijk veel in ene keer. Had goede hoop ze weg bleven want ze kwamen pas laat. Heb de paarden daarom ook wel eens van het land af want het was niet te doen. Ik zit zelf ook onder de beten en dat worden bij mij blauwe plekken. Zo lelijk op mn benen.
Mijn moeder was op Texel en daar waren ze zelfs!
Afgelopen woensdag was ik in Doetichem en daar hadden ze er nauwelijks last van..was zo heet en amper wind. Geen daas op de paarden gezien daar.
Zo plaatselijk.
Ik haat ze!