Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rietje92 schreef:Wat als er nu hele goed afspraken op papier staan? En beiden ondertekenen dat als het niet werkt (conflicten, overmacht etc.) het paard zal worden verkocht (aan totaal iemand anders of de helft van de oorspronkelijke aanschafkosten aan de andere eigenaar)? Maakt dat het belang niet meer in 1 lijn, beiden willen het paard houden?
Rietje92 schreef:Wat als er nu hele goed afspraken op papier staan? En beiden ondertekenen dat als het niet werkt (conflicten, overmacht etc.) het paard zal worden verkocht (aan totaal iemand anders of de helft van de oorspronkelijke aanschafkosten aan de andere eigenaar)? Maakt dat het belang niet meer in 1 lijn, beiden willen het paard houden?
Poekkie schreef:Rietje92 schreef:Wat als er nu hele goed afspraken op papier staan? En beiden ondertekenen dat als het niet werkt (conflicten, overmacht etc.) het paard zal worden verkocht (aan totaal iemand anders of de helft van de oorspronkelijke aanschafkosten aan de andere eigenaar)? Maakt dat het belang niet meer in 1 lijn, beiden willen het paard houden?
Wij hebben in het begin afspraken op papier gezet en ondertekend.
Maar dat heeft totaal geen invloed op alle negatieve punten die ik in mijn eerdere bericht heb benoemd.
Verder… leuk zo’n papiertje, maar als ik nu morgen beslis mij er niet meer aan te houden… so what? Gaat de ander mij voor de rechter trekken? Ik denk het niet.
Helft oorspronkelijke aanschafkost kan je in de praktijk trouwens niet doen. Als paard kreupel wordt is ie veel minder waard. Als paard veel beter is geworden is ie meer waard. Dan zal niemand akkoord gaan met de helft van de kost x jaar geleden.
Oh nog iets anders: ik weet niet of dat nu al veranderd is of in NL nooit zo was, maar wij konden destijds slechts 1 naam op het paspoort laten zetten. Hadden eerst beide namen ingevuld maar dat werd geweigerd.