Laarzen schuren nog steeds mijn knieën open

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Re: Laarzen schuren nog steeds mijn knieën open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 15:41

dat probeerde ik al, ook echt al van in het begin toen ze nieuw waren. Maar het enige advies dat ze me willen geven is meer rijden en rijd eens met dikke sokken, plus dan het oprekken (wat blijkbaar niet eens kan en dus ook verklaart waarom ik geen verschil voelde). Ik ga hun denk ik nog wel eens benaderen maar deze mensen zijn absoluut niet van plan om ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen. En ik had dan hun uitgekozen omdat het een kleine zelfstandige winkel was en geen keten.

Smidshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 15:49

Waidida schreef:
dat probeerde ik al, ook echt al van in het begin toen ze nieuw waren. Maar het enige advies dat ze me willen geven is meer rijden en rijd eens met dikke sokken, plus dan het oprekken (wat blijkbaar niet eens kan en dus ook verklaart waarom ik geen verschil voelde). Ik ga hun denk ik nog wel eens benaderen maar deze mensen zijn absoluut niet van plan om ook maar enige verantwoordelijkheid te nemen. En ik had dan hun uitgekozen omdat het een kleine zelfstandige winkel was en geen keten.

Ik zou dat toch nog maar eens doen. Succes..

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:10

Waidida schreef:

Ik zou niet meer naar het tussen persoon gaan maar rechtstreeks naar het merk zelf. Als dit niet kan had ik ze meegenomen naar een ander tussenpersoon die ze ook verkoopt, kijken wat die er van vind, en als hij het met je eens is ms in contact kan brengen met de niro via hun.

Smidshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:13

girlyggirl schreef:
Waidida schreef:

Ik zou niet meer naar het tussen persoon gaan maar rechtstreeks naar het merk zelf. Als dit niet kan had ik ze meegenomen naar een ander tussenpersoon die ze ook verkoopt, kijken wat die er van vind, en als hij het met je eens is ms in contact kan brengen met de niro via hun.

Probleem is alleen dat deze tussenpersoon of de leverancier niet op de hoogte zijn van haar voorgeschiedenis, zij kunnen wel denken dat zij is aangekomen waardoor haar laarzen niet meer passen. Ik denk toch dat je dit moet oplossen in de winkel waar deze laarzen zijn gekocht.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 16:24

Ik heb intussen deniro zelf gecontacteerd om eens te kijken wat mijn opties zijn.
Morgen bel ik naar een goede leerbewerker om te kijken wat zij adviseren. Ze zitten hier wel 45 minuten rijden vandaan als alles meezit, dus ik wile erst even bellen om eens te kijken wat zij zouden adviseren. Als zij namelijk al direct zeggen dat het onbegonnen werk is dan weet ik dat ik niet helemaal die kant op moet rijden.

Als dat niks is ga ik alsnog naar de winkel zelf om deze keer om een echte oplossing te vragen.

Alternatief is te koop zetten en hopen dat ik er nog iets voor krijg of enkel gebruiken voor fotoshoots en of wedstrijden met dan mijn knie afgeplakt.

Smidshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:22

Waidida schreef:
Ik heb intussen deniro zelf gecontacteerd om eens te kijken wat mijn opties zijn.
Morgen bel ik naar een goede leerbewerker om te kijken wat zij adviseren. Ze zitten hier wel 45 minuten rijden vandaan als alles meezit, dus ik wile erst even bellen om eens te kijken wat zij zouden adviseren. Als zij namelijk al direct zeggen dat het onbegonnen werk is dan weet ik dat ik niet helemaal die kant op moet rijden.

Als dat niks is ga ik alsnog naar de winkel zelf om deze keer om een echte oplossing te vragen.

Alternatief is te koop zetten en hopen dat ik er nog iets voor krijg of enkel gebruiken voor fotoshoots en of wedstrijden met dan mijn knie afgeplakt.

Weet je, ik werk zelf in een ruitersportzaak en weet dat het oprekken naar 1.5 cm niet mogelijk is bij deze laarzen, zeker niet met deze kuitmaat. Ga uit van kuitmaat 30? En dan nog een harde buitenkant, dan houdt je 15 cm over om op te rekken. Daar ga je nooit geen 1.5cm uit halen, dat zou 10% van het leer zijn. Dan komen daar ook nog de haken van de veters bij, deze gaan de druk die erop komt echt niet redden. Ik persoonlijk vind het erg jammer dat je €500.00 uitgeeft voor een paar laarzen en daar nooit echt plezier van hebt gehad. Ook wij maken wel eens fouten en ja dat is soms even zuur, maar het moet wel worden opgelost. €500.00 vind ik een hoop geld..

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 17:51

Dit is waarom ik deze vragen dus op bokt zet. Jouw input heeft me heel erg geholpen. Ik geloof ook zeker dat het oprecht om een fout gaat maar wat me tegenzit is hoe ze ermee om gaan. Toen ze echt nog nieuw waren konden ze ze prima terugnemen en verkopen als toonzaalmodel. Nu gaat dat zeker niet meer. Mijn enige optie is volgens mij een elastiek plaatsen of de tong losmaken, deze zit namelijk in de helft vastgestikt aan de laars. Zodat er meer speling is.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:57

Deniro kan ook de ritsen er ruimer in plaatsen dat geeft je ongeveer een centimeter extra ruimte.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:50

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:50

Maar… je hebt een veter tot bovenaan? Dan kun je ze toch gewoon losser doen op de plekken waar dat nodig is??

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 20:42

TurboDi schreef:
Maar… je hebt een veter tot bovenaan? Dan kun je ze toch gewoon losser doen op de plekken waar dat nodig is??

Ja maar dan heb je een lelijke plek waar je je sokken ertussendoor ziet. Doordat de tong in de helft vastgestikt is heb je maar een dikke cm waar je nog leer hebt. Daarom dat ik denk dat mijn simpelste optie is om te vragen dat ze dat stiksel losmaken en meer opschuiven ofzo. En dan kan ik er elastische veters in doen. Het mooiste is natuurlijk dat de twee delen gewoon tegen elkaar zitten zoals het hoort.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:45

Heb je een foto van wat je bedoeld?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 21:43

Oke dus, zoals je ziet zit de tong van de laars vastgestikt aan de linkerhelft van de laars. Ik denk dat het grootste deel van mijn probleem is opgelost ls ik vraag om dit stiksel los te maken en meer aan de zijkant van de tong opnieuw vast te zetten. Op die manier heb je bijna 4cm extra om de laars breder te zetten zonder dat je dan je rijbroek door de spleet ziet en dat het leer nog steeds het metaalwerk beschermt.

Afbeelding

Afbeelding

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 18:45

ik reed dus vandaag naar de schoenmaker en zij adviseerden ook om de tong op een andere plek vast te stikken. Was op tien minuutjes gedaan en eigenlijk is het esthetische probleem hiermee opgelost. Nu hopen dat ze door de ruimte meer kunnen zakken waardoor ik geen schuurplekken meer krijg. Zij zeiden inderdaad ook dat deze laars onmogelijk zo veel kon opgerekt worden zonder de haakjes te plooien. Heel erg bedankt aan iedereen voor jullie input, het heeft me echt geholpen om met jullie te kunnen sparren!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:48

Ik besef me nu dat ik dezelfde laarzen heb :Y) mijn tong zit helemaal nergens vast. Zit er gewoon los in aan de bovenkant, dan heb je aardig wat speling. Ik heb het omgekeerde probleem.. mijn laarzen zijn te ruim :roll: het elastiek is te ver uitgerekt en ze zijn waarschijnlijk te groot aangemeten. Zakken me ook te veel in dus zijn eigenlijk aan de lage kant

Ik heb alleen wel ringetjes voor de veters ipv haakjes

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 18:49

TurboDi schreef:
Ik besef me nu dat ik dezelfde laarzen heb :Y) mijn tong zit helemaal nergens vast. Zit er gewoon los in aan de bovenkant, dan heb je aardig wat speling. Ik heb het omgekeerde probleem.. mijn laarzen zijn te ruim :roll: het elastiek is te ver uitgerekt en ze zijn waarschijnlijk te groot aangemeten. Zakken me ook te veel in dus zijn eigenlijk aan de lage kant

ben je zeker dat we hetzelfde model hebben? want mijn laarzen hebben helemaal nergens elastiek? dat was ook een deel van het probleem

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 18:52

Waidida schreef:
TurboDi schreef:

ben je zeker dat we hetzelfde model hebben? want mijn laarzen hebben helemaal nergens elastiek? dat was ook een deel van het probleem

Ja ik heb echt de ionio’s! https://deniroboot.nl/tricolore-ionio/

Zie nu dat ze ook de ionio dress hebben. Daar lijkt geen elastiek in te zitten. Heb jij dan die? https://deniroboot.nl/tricolore-ionio-dress/

Ik heb juist spijt van t elastiek… maar toen ik ze kocht hadden ze dat dress model dus niet… achteraf gezien had ik geen tricolore model gewild…

Edit: ik heb ook geen verharde harde schacht.. conclusie ik had jouw model moeten hebben en jij de mijne :')

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 19:40

Haha wat gek! Ik heb inderdaad het dress model. Heb je dan niet dat de tong scheef kan zakken? Voorlopig hoop ik dat dit de oplossing is, ik kan de veters nog vervangen door stevig elastiek om meer vering te hebben maar ik kan ze nu tenminste comfortabel dragen!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:38

Waidida schreef:
Haha wat gek! Ik heb inderdaad het dress model. Heb je dan niet dat de tong scheef kan zakken? Voorlopig hoop ik dat dit de oplossing is, ik kan de veters nog vervangen door stevig elastiek om meer vering te hebben maar ik kan ze nu tenminste comfortabel dragen!

Nee de tong blijft prima zitten door de druk van de veters en je been!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 20:41

TurboDi schreef:
Waidida schreef:

Nee de tong blijft prima zitten door de druk van de veters en je been!

Oh daar was ik namelijk bang voor, wel fijn als ik ze nog iets breder zou willen hebben ooit!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:00

Heb je al eens goede compressiekousen geprobeerd in de laarzen?