Hoeveel paardrijkleding heb jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Je wast je shirts toch altijd na 1x dragen? Dus het is niet anders dan anders :o? En met 30/40 graden en geen droger gaan ze nog steeds jarenlang mee toch.

Ik heb dat slijten nog nooit gezien iig, zolang je geen hele kwetsbare stofjes (kant oid) op stal aanhebt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:55

Vroeger had ik denk ik ook een stuk of 10 rijbroeken.

Op een gegeven moment alles de deur uitgedaan en dat beviel ook niet en toen 2 jodphurrijbroeken aangeschaft.

Bovenkantjes zijn niet speciaal voor de paarden, ik draag waar ik zin in heb,

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Ik heb 6 rijbroeken waarvan ik er denk ik 4 intensief draag (paarden aan huis en deels werken vanuit huis).
De meeste gewone shirts draag ik dan ook zowel met paardrijden als naar het werk, alleen dan gaat er een net jasje overheen :+

Wel heb ik ook wat baselayers die ik niet naar het werk draag, evenals mijn vesten (ik denk een stuk of 15, ben een koukleum) die zijn ook enkel voor paardrijden.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

Fly_high schreef:
Je wast je shirts toch altijd na 1x dragen? Dus het is niet anders dan anders :o? En met 30/40 graden en geen droger gaan ze nog steeds jarenlang mee toch.

Ik heb dat slijten nog nooit gezien iig, zolang je geen hele kwetsbare stofjes (kant oid) op stal aanhebt.

Ik was t-shirts niet altijd na een keer dragen hoor :o Ik doe dan ook geen lichamelijk actief werk, als ik niet zweet hang ik ze wanneer ik thuis kom uit en kunnen ze gewoon nog een keer. Mijn t-shirts gaan in de was wanneer ze ruiken of vlekken hebben.
En ik draag t-shirts echt tot ze uit elkaar vallen. Dat gebeurt ook echt, bv het stuk vlakbij de broeksluiting en bij de schouders/oksels. Wel lekker luchtig in de zomer op stal :))

Captain

Re: Hoeveel paardrijkleding heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Als je de hele dag in shirt X hebt gelopen, en die houdt je aan 's avonds naar stal is dat toch juist minder 'slecht' dan omkleden naar shirt Y wat sowieso na één keer dragen op stal in de was moet? Kun je beter shirt X blijven dragen. Scheelt weer was!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:05

Captain schreef:
Als je de hele dag in shirt X hebt gelopen, en die houdt je aan 's avonds naar stal is dat toch juist minder 'slecht' dan omkleden naar shirt Y wat sowieso na één keer dragen op stal in de was moet? Kun je beter shirt X blijven dragen. Scheelt weer was!

Ja dat doe ik inderdaad ook! Een alledaags shirtje dat net in de was moet mag nog een keer mee aan naar stal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

2 rijbroeken, waarvan er eentje eigenlijk wat te oud is. Dus ik draag er eigenlijk maar 1. Qua shirts pak ik gewone shirts uit mijn kast.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Captain schreef:
MyWishMax schreef:
Ik draag mijn normale kleding niet naar de paarden. Zonde, dan slijt het harder en het is altijd vies dan.

Wat doe jij dat jouw kleding sneller slijt bij paarden? :=
Qua broeken snap ik het met contact zadel maar bovenkleding snap ik niet. Daarbij vaak een jas er over dus hoe vies wordt dat dan daadwerkelijk?

Broeken slijten sneller, ik rijd echt never nooit met andere broek als rijbroeken, maar juist met alles eromheen slijten normale sneller bij mij. Dat schreef ik al in het bericht waarop je reageert, dat het BIJ MIJ sneller slijt en ik na paar maanden nieuwe moest kopen. Bovenkleding niet perse maar vind ik de paardenshirts veel fijner, dat zijn sport stoffen en dus prettiger als je zweet. Maar de hele zomer en heel deel van het voorjaar heb ik geen jas aan hoor? En ik wil mijn normale kleding niet naar paard laten ruiken of onder het voer hebben zitten. Plus dat ik blijkbaar lomp ben, ik heb heel wat normale shirts weg kunnen doen vanwege gaatjes door op stal dragen. Snel ergens aan blijven hangen blijkbaar of andere dingen waardoor er gaatjes ontstaan.
Ik moet toch een andere bh aan met rijden, dus dan ben je toch al uitgekleed. Ik ga ook niet alleen maar s avonds naar paard, dus dan zou je een normaal shirt aantrekken en daarna alsnog wat anders aan moeten doen, want ik ga niet met de kleding van paarden door naar afspraken

Ik trek ook geen kapotte kleding aan, ik wil er ook netjes uitzien bij de paarden. Als in schoon en heel qua kleding. Zo heb ik dat geleerd vroeger en voel ik me fijn bij.

En mijn normale shirts zijn qua model ook iets wat ik niet aan wil bij de paarden :') Dan wil ik shirtjes die ik in broek kan stoppen, met mouwen en geen decolleté. Maar die worden ook niet na 1 keer drageb altijd gewassen? Soms heb ik het nog geen 2 uur aan, dan is er geen reden om te wassen. Terwijl een paardenshirt na die tijd wrl in de was kan vanwege of zweet of andere dingen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op Vandaag, 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:44

Ik heb 3 rijbroeken die ik wisselend draag en nog 2 die ik nooit pak maar wel passen.

Ik heb 4 merkshirts en 1 zomervest. Verder een bult thermokleding voor 's winters. De rest van de kleding zijn voornamelijk oude shirts die ik dagelijks niet meer draag maar nog te goed zijn om weg te doen.

Kleding die ik dagelijks draag, draag ik nooit op stal.

Verder heb ik 2 winterjassen, een tussenjas, 2 zomerjasjes, regenkleding en bodywarmers.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

Ik heb 6 rij jassen, verder draag ik gewone elastische spijkerbroeken en shirts met rijden.
Voor vakanties/ trektochten heb ik een zomerlegging, een gewone rijbroek (ironisch genoeg wit dus ik krijg altijd opmerkingen ) en een fleece gevoerde rijbroek en rijsokken. Als ik 8u per dag in het zadel zit maakt het uit voor mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:19

Een rijbroek of 8 en een twintigtal paar kousen.
Shirtjes heb ik gewoon goedkope t-shirts, topjes, etc van de action/zeeman/decathlon. Truien zijn de oude truien van mijn man dat ik afdraag bij de paarden.

Ik heb wel vier lange mouw truitjes en 1 tshirt van de paardenafdeling die ik draag voor les op locatie.

Een verwarmende rijjas heb ik ook.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Ik heb 4 rijbroeken, maar ik rij, buiten mijn werk, in gewone (goedkope) leggings :')
Voor mijn werk heb ik 3 rijbroeken en 4 polo's. Ik rij elke dag buitenritten.

Mooi om te zien wat een verschillen er zijn, wat iedereen aan paardrijkleding heeft.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:54

Ik heb 5 rijbroeken en 7 shirtjes. Ik rijd nooit met normale broek, mijn "goede" bovenshirts worden vaak wel vanzelf paardenshirts als ze oud en verwassen zijn :) .

Ik ga nooit met goede kleding naar stal, er komen snel vlekken in waardoor je vaak heet moet wassen. Ik was al mijn paarden pruttel ook op 60 graden behalve mijn rijbroeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

6 rijbroeken, twee winterjassen als eentje erg nat is kan ie drogen. 1 zomerjas. Shirts zijn gewone shirts die niet meer net genoeg zijn om ‘goed’ te dragen maar ook nog niet versleten genoeg om weg te gooien. Bovenkleding speciaal voor het rijden en mesten kopen vind ik echt weg gegooid geld. :+