Kidde schreef:Dat wordt inderdaad vaak geroepen, dat lange mannen vaak zoveel wegen en anders geen enkele man meer kan rijden. Dit zijn alleen wat voorbeelden van bekende mannen, ook lange, in de topsport:
Jeroen Dubbeldam: 80kg
Gerco Schroder: 71kg
Marc Houtzager: 87kg
Jos Lansink: 70kg
Harrie Smolders: 75kg
Jur Vrieling: 80kg
Edward Gal: 72kg
Hans Peter Minderhout: 75kg
Carl Hester 86kg
Matthias Alexander Rath: 75kg
Daarbij, al zou dit zo zijn vind ik het argument 'anderen zijn ook te zwaar' geen argument om zelf met teveel gewicht te gaan rijden.
Ik lees ook dat een lange Nederlander zo aan het gewicht van de vriend van TS zit. Maar dan vraag ik me wel af of dit om 'gezond' gewicht gaat. Ook voor een man van 1,90 is het ideale gewicht volgens het BMI tussen de 71 en 95 kg. Natuurlijk zullen er ook gevallen zijn waarbij iemand van 110 kilo wel een gezond gewicht heeft. Ik vind persoonlijk dat paardrijden dan helaas geen optie is en je beter kunt gaan mennen. Zoals ik al aangaf vind ik paardrijden geen recht. Ik zag dat de Groninger genoemd werd. Ik heb zelf een Groninger, maar daar zou ik ook niet iemand van 110 kilo op laten hoor
Inderdaad, wilde al zeggen dat de meeste mannelijke proffesionele ruiters die ik ken wel echt lang zijn, maar echt niet zo zwaar. Meestel ergens tussen de 80 en 90kg en doen er ook best veel aan om op dat gewicht te blijven. Veel doen naast paardrijden ook aan hardlopen of wielrennen oid.