Het merendeel van de topics van TS is dat TS informatie over (verkochte?) pony's zoekt, eerlijk? Dat is natuurlijk ook wel een situatie wat verdacht kan lijken.
Ook omdat TS alles per PB wilt doen draagt dat bij aan de geheimzinnigheid. Het is in ieder geval niet uitnodigend om daadwerkelijk informatie te sturen met de toon die gezet is.
Als het om verkochte pony's zou gaan, dan heeft TS nog het meeste succes via de nieuwe eigenaar, of eigenaren. En als deze geen contact willen of TS van updates voorzien dan is dat het goed recht.
Oké het was misschien prettiger geweest voor TS als de eerste reactie iets langer geweest was, maar het nadeel aan geschreven communicatie is dat die op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Persoonlijk denk ik niet dat het de bedoeling van Lieser was om “een negatieve toon te zetten”. Ik zie weinig verkeerd in die reactie.
De OP is bovendien ook erg kort / summier, dan is de kans al groter dat reacties daarop korter zijn,
De vraag hoezo / waarom hangt imo samen met de vraag welke info TS precies wil krijgen. Ik veronderstelde TS meer dan een ja of nee wil horen op de gestelde ja/nee-vraag in de OP.