Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Matheno schreef:OleJon schreef:Ik zou het niet doen.
Zou dan liever een eigen paard kopen..
Het kan goed gaan. Maar ook voor veel gedonder zorgen
Ja, maar TS geeft aan dat er op dit moment geen geschikte paarden op de markt zijn voor haar doelgebruik
Tabbladen schreef:Hoe werkt zo'n constructie eigenlijk qua WA verzekering? Valt t paard onder de WA van de eigenaar? Of van de gebruiker gezien hij op stal staat van de gebruiker?.
Furst schreef:Ik heb een bruikleenpaard en eerlijk? Ik zou het nooit meer doen. Ik betaal alles voor het paard, terwijl dat niet zo in ons contract stond. Ik heb dan ook nog eens autisme waardoor communicatie voor mij heel moeilijk is en ik het maar een beetje doorsta. Stel dat ik iets verkeerd zeg en ze zegt "ik wil hem terug" ja, dan ben ik mijn vriendje kwijt.
In ons contract staat bijvoorbeeld dat er een zadel bij zat. Die paste niet. Heb toen voorgesteld een nieuwe te kopen en de prijs in twee te delen. Geen antwoord. Eigenaar vraagt ook nooit naar het paard en heeft hem inmiddels bijna 4 jaar niet meer gezien. En dat vind ik jammer. Ik zie hem dood en dood graag, maar het geeft wel stress met zich mee. Grote dierenartskosten zijn ook niet voor mij, maar tot nu toe heb ik alles zelf betaald. Hij is mijn vriendje en ik hoop dat ie mag blijven tot zijn dood. Ik heb hem van januari 2019 trouwens.
boemel schreef:Het is inderdaad zo dat zouden we deze plek als Pensionstalling aanbieden, dat eur 400 hier heel normaal zou zijn. Natuurlijk niet dat we dat maandelijks zelf kwijt zijn.
Maar bij Pensionstalling vraag je ook om een vergoeding van materiaal gebruik en werkuren. Dat speelt in deze constructie niet.