Zeiltje dicht of zeiltje open?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Zeiltje dicht of zeiltje open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:50

Bij mijn paardje heb ik hem altijd open. Ze vind dat fijner, minder warm en minder opgesloten gevoel.
En ze ziet graag alles haha

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:57

Die dichte zeiltjes deed ik bijna nooit dicht. Alleen als het vriest dat het kraakt of stromende regen was.
Dan wordt het veel te snel benauwd in de trailer.

Ik heb ook een gaas zeiltje en die doe ik wel makkelijker dicht. Maar dan vooral omdat dan de wind niet zo door de traler jaagt op de snelweg.

Als je paard gewoon relaxed staat ,maar omkijkt zie ik daar geen reden in om hem dicht te doen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 09:02

Bedankt voor al jullie reacties!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:15

Ik rij eigenlijk altijd met het zeiltje open tenzij het heel hard regent of heel koud is. Dan doe ik 'm dicht met driehoekjes open.

Ik vind een trailer al snel veranderen in een stoomcabine met het zeiltje dicht. Als mijn paard achteropkomend verkeer eng zou vinden zou ik investeren in zo'n gaaszeiltje, die lijken me ideaal.

Edith: zelfde als wat pol013 zegt dus.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 09:35

Heb een ifor, altijd dicht ivm vrachtverkeer

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 10:12

Hier een ifor, dus geen zeil en nagenoeg altijd de deurtjes open. Vind het godsgruwelijke snel benauwd worden in de trailer anders

Zou wel zo’n gaas zeil willen tegen de motregen etc

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 11:25

Estera schreef:
En nadat ik een veulen ophaalde, los in de trailer en met het zeil dicht, waarbij ik zijn hoofd opeens in mijn zijspiegel zag, zal ik never nooit meer een veulen vervoeren in een trailer zonder bovenklep.

Dat is wat anders dan een zeiltje. Er zijn van die speciale veulenrekken voor veulens inderdaad. Maar dan komt er wel gewoon frisse lucht in. Kan me daar wel wat bij voorstellen als je veulens los vervoert. Zelfs toen ik mijn jaarling ging halen wist mevrouw haar halster kapot te krijgen en stond achterste voren in de trailer in alle rust over de klep te kijken. Een zeiltje houdt een paard niet tegen, een veulenrek is wel wat steviger zeg maar.

Die netjes als zeiltje kan ik nog wel nut van inzien als het regent. Maar mijn trailer heeft gewoon een oprolbaar zeiltje, en die is nog nooit naar beneden geweest met een paard er in. Alleen voor hooi of stro als er geen regen in mocht komen.

En een veulenrek kan dus ook nuttig zijn. Maar die zeiltjes zijn echt benauwd.