Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Het is keihard en vreet schuurmateriaal. Een pad of velletje schuurgaas kan je een stukje van 60x60 mee doen. En dat dan in stapjes van p80 t/m p1000
. Voor een klein project nog wel te doen maar niet voor een complete trailer.










ikke schreef:Als stille meelezer vroeg ik me af wat het doet als je minder harder toe voegt.
Van vroeger wel geleerd dat dat het leven vaak wat gemakkelijker maakt, maar of dat nog steeds zo werkt, heb ik geen ervaring mee.
Floortje_NL schreef:ikke schreef:Als stille meelezer vroeg ik me af wat het doet als je minder harder toe voegt.
Van vroeger wel geleerd dat dat het leven vaak wat gemakkelijker maakt, maar of dat nog steeds zo werkt, heb ik geen ervaring mee.
In welk opzicht? Langere verwerkingstijd of dat hij dan beter uitvloeit?
Er gaat 10% monostryreen verdunner doorheen. Dat is het maximale en verlengt de verwerkingstijd al iets. Ben bang dat als je er in combi met de verdunner er minder verharder in doet dat het dan plakkerig blijft.
en dat de huidige generatie lak anders reageert.
.


8nnemiek schreef:Topcoat heb ik inderdaad ook eens gebruikt, maar dat hardde toen niet lekker uit. Sindsdien gebruiken we altijd gelcoat, en zodra die min of meer uitgehard is en er niks meer overheen hoeft doen we er een laagje PVA overheen. Werkt vergelijkbaar als pealply maar het laat geen structuur achter, en het sluit af waardoor het volledig droogt. Dan was je het af met water en heb je een mooi strak resultaat.
Spuiten heb ik nooit geprobeerd. Dat schijnt inderdaad erg tricky te zijn. Knap dat het toch gelukt is! Ziet er goed uit.
De DD lak werkt trouwens echt heel fijn. Daar krijg je een super strak dak mee
. Ik repareer hier en daar wat kitrandjes bij het dak en dan ben ik voor nu wel klaar met dit project















. Er zijn nog stickers voor de achterluiken onderweg dus dan kijk ik even wat ik dan wel wil met merk/type tekst.
