Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Eens met voorgangers maar wel apart als iemand vervolgens 350€ per uur gaat rekenen. En dan nog reiskosten erbij.
germie schreef:Ik denk datj e zelf te veel gefocust bent op het laden. Je schrijft dat het met de monty roberts methode eerst lukte en toen ineens niet meer.
Er is dus iets in jou veranderd, mogelijk kijk je het paard te veel aan, want dat is een veel gemaakte fout.
En met het er snel weer achteruit af lopen, draai jij je om? Ga je via het deurtje voor er uit? Allemaal dingen die voor het paard iets kunnen betekenen in lichaamstaal en waar het vaak mis gaat.
Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
Als dat niet geleerd wordt in de training die in mijn ogen echt absurd duur is, 775 euro excl. btw, dan zou ik dus een andere trainer zoeken. Alleen laden is echt zo belangrijk dat dat kan. Die garantie zou ik ook absoluut willen hebben als je zo'n absurd hoog bedrag gaat neertellen.
germie schreef:Ik denk datj e zelf te veel gefocust bent op het laden. Je schrijft dat het met de monty roberts methode eerst lukte en toen ineens niet meer.
Er is dus iets in jou veranderd, mogelijk kijk je het paard te veel aan, want dat is een veel gemaakte fout.
En met het er snel weer achteruit af lopen, draai jij je om? Ga je via het deurtje voor er uit? Allemaal dingen die voor het paard iets kunnen betekenen in lichaamstaal en waar het vaak mis gaat.
Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
Als dat niet geleerd wordt in de training die in mijn ogen echt absurd duur is, 775 euro excl. btw, dan zou ik dus een andere trainer zoeken. Alleen laden is echt zo belangrijk dat dat kan. Die garantie zou ik ook absoluut willen hebben als je zo'n absurd hoog bedrag gaat neertellen.
xxx88 schreef:Last hope horsemanship (Eddy Modde) is top!
Zijn expertise is trailerladen.
Hij geeft ook de garantie “no cure, no pay” (enkel reiskosten).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een paard is dat hij niet op de trailer krijgt.
Hij heeft een hele goede parelli basis.
Hij is mij 15 jaar geleden ook door bokt aangeraden en wat ben ik daar nog altijd blij mee.
ingvdh schreef:Waar je bij andere trainers soms 3 man hulp nodig hebt leert Esther je het in je eentje op te lossen
Wat haar geheim is? Ze werkt vanuit duidelijkheid en rust. Ze zoekt uit waar het misgaat en helpt je vandaaruit verder.
Geen draaiende touwtjes en longeerlijnen.
Ze is heel duidelijk in wat er niet zo goed gaat en wel goed gaat. Vaak ligt het echt bij de eigenaar en niet bij het paard, die moet wel vaak het vertrouwen weer terugkrijgen. Je krijgt hele directe feedback.
Je bent een berg geld kwijt, maar je paard gaat wel weer in alle rust en vertrouwen de trailer op.
germie schreef:Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
Daihyo schreef:xxx88 schreef:Last hope horsemanship (Eddy Modde) is top!
Zijn expertise is trailerladen.
Hij geeft ook de garantie “no cure, no pay” (enkel reiskosten).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een paard is dat hij niet op de trailer krijgt.
Hij heeft een hele goede parelli basis.
Hij is mij 15 jaar geleden ook door bokt aangeraden en wat ben ik daar nog altijd blij mee.
Hij was een van de experts die er bij mij bij geweest is. Kreeg hem er inderdaad op. Druipend van het zweet. 1x. Daarna niet meer en kon ik de dierenarts bellen voor 20 nietjes in een achterbeen omdat hij in paniek uit de trailer is gestormd en via de wielkast over de dissel is gesprongen.
En dan heb ik het nog niet eens over de mentale schade die de druk van zijn manier heeft gebracht bij mijn introverte paard.
Hij zal het ongetwijfeld bij veel paarden goed doen, maar die uitzondering bij wie het niet goed gaat is er dus ook.
ingvdh schreef:Waar je bij andere trainers soms 3 man hulp nodig hebt leert Esther je het in je eentje op te lossen
Wat haar geheim is? Ze werkt vanuit duidelijkheid en rust. Ze zoekt uit waar het misgaat en helpt je vandaaruit verder.
Geen draaiende touwtjes en longeerlijnen.
Ze is heel duidelijk in wat er niet zo goed gaat en wel goed gaat. Vaak ligt het echt bij de eigenaar en niet bij het paard, die moet wel vaak het vertrouwen weer terugkrijgen. Je krijgt hele directe feedback.
Je bent een berg geld kwijt, maar je paard gaat wel weer in alle rust en vertrouwen de trailer op.
Rizette schreef:Kwaliteit kost geld. Netjes als ze ook nog eens alleen de tijd rekent. Ze rijdt ook naar je toe dat is dan haar eigen tijd. Je kunt een groot gedeelte zien als voorrijkosten Als je er zelf nog niet mee bezig was geweest had ze hem er misschien in 10 minuten op gehad nu zal het ws wat langer duren omdat het paard weet dat het niet nodig is om te doen. Neem je verlies leer er van en doe het goed en laat niet iemand komen die er vervolgens ook meerdere sessies over doet omdat ze het zelf niet onder de knie hebben.
germie schreef:Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
manzano schreef:Aan wat voor aanpassingen aan de trailer moet ik dan denken? Gewoon even nieuwsgierig...
Goede bekende van mij heeft ook Esther erbij gehad. Super positief. Ook de garantie van direct bellen maakt ze echt waar. Ze stond een keer in het bos, paard wilde niet laden. Meteen gebeld en binnen 5 minuten alsnog gefixt zonder stress.
SusanH schreef:Germie ik weet niet waar jij die 2e persoon bij de stang vandaan haalt bij de methode van Esther maar dat is niet zo. Wij hebben ook goede ervaringen met haar. Methode is juist gericht op alleen laden.
En die garantie is telefonisch of via video bellen. Je doet vaak toch net iets niet goed en als je dan een kleine aanpassing doet werkt het wel.