Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:41

Hier afgelopen zomer hetzelfde probleem gehad met een jonge merrie die ik pas had aangekocht.

Van niet erin willen tot doodsbang zodra de stang erachter moest en dan direct eruit tot paniek aan toe.

In eerste instantie heb ik iemand anders erbij gehad , ze kreeg haar erop, maar stang erachter ging niet en ze had ook geen idee hoe ze het moest oplossen. En toen was ik al 400 euro kwijt.

Toen toch maar Esther ingeschakeld omdat ik goede verhalen had gehoord. De mijne was speciaal dus met 1 sessie kwam ik er niet, volgens mij heb heb ik 7 gehad, een hoop geld kwijt geweest, maar echt iedere euro waard geweest.

Ze is in mijn eentje te laden, ze heeft het nog 1 keer geprobeerd om er niet op te willen en toen direct Esther gebeld. Nu een half jaartje laad ik haar gewoon aan de los touwtje, staat ze super braaf op de trailer, ga ik alleen met haar op pad.

Voor mij was ze iedere euro waard, geen stress meer , wilt ze de trailer op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:42

Ik denk datj e zelf te veel gefocust bent op het laden. Je schrijft dat het met de monty roberts methode eerst lukte en toen ineens niet meer.
Er is dus iets in jou veranderd, mogelijk kijk je het paard te veel aan, want dat is een veel gemaakte fout.
En met het er snel weer achteruit af lopen, draai jij je om? Ga je via het deurtje voor er uit? Allemaal dingen die voor het paard iets kunnen betekenen in lichaamstaal en waar het vaak mis gaat.

Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
Als dat niet geleerd wordt in de training die in mijn ogen echt absurd duur is, 775 euro excl. btw, dan zou ik dus een andere trainer zoeken. Alleen laden is echt zo belangrijk dat dat kan. Die garantie zou ik ook absoluut willen hebben als je zo'n absurd hoog bedrag gaat neertellen.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-04-25 07:52, in het totaal 2 keer bewerkt

prompter

Re: Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:45

Hier in het verleden enorm goede ervaringen met Eddy Modde: https://horsemanship.me/

Voor mijn niet speciaal met trailer laden, maar met zijn gehele horsemanship skills en prettige rustige karakter :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:46

Hannanas schreef:
Eens met voorgangers maar wel apart als iemand vervolgens 350€ per uur gaat rekenen. En dan nog reiskosten erbij.

Wat is daar raar aan? Schijnbaar kan ze iets dat anderen niet kunnen. Dan ben je toch gek als je voor een klein loon aan gaat klungelen? Het is ook geen risicoloos werk. Ik snap helemaal dat ze een goede boterham wil verdienen. Good for her

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:54

germie schreef:
Ik denk datj e zelf te veel gefocust bent op het laden. Je schrijft dat het met de monty roberts methode eerst lukte en toen ineens niet meer.
Er is dus iets in jou veranderd, mogelijk kijk je het paard te veel aan, want dat is een veel gemaakte fout.
En met het er snel weer achteruit af lopen, draai jij je om? Ga je via het deurtje voor er uit? Allemaal dingen die voor het paard iets kunnen betekenen in lichaamstaal en waar het vaak mis gaat.

Ik zie bij Esther de Vries 1 ding wat ik absoluut niet wil: een 2e persoon die de stang er achter doet. Ik ben altijd alleen en moet dus ook alleen kunnen laden op het moment dat ik wil.
Als dat niet geleerd wordt in de training die in mijn ogen echt absurd duur is, 775 euro excl. btw, dan zou ik dus een andere trainer zoeken. Alleen laden is echt zo belangrijk dat dat kan. Die garantie zou ik ook absoluut willen hebben als je zo'n absurd hoog bedrag gaat neertellen.

Nee hoor, ze helpt je ook om alleen te laden!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:02

germie schreef:

Sorry maar pardon? Ik kan mijn paard alleen laden door Esther de Vries, helemaal geen 2e persoon nodig, ik moest alleen een aanpassing doen aan mijn trailer waardoor de stang aan 1 kant anders bevestigd kon worden zodat ik alleen kon laden. Dit klopt echt niet. Ik was wel een boel centjes kwijt maar het was mij echt elke cent waard.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:05

Inderdaad, ze heeft mij ook geleerd om alleen te laden. Ik doe het ook altijd alleen, omdat ze in het begin de stang akelig vond en ik precies weet hoe ze reageert.

Ik vind het juist ideaal dat ze mij geleerd heeft om alleen te laden, zo ben ik niet afhankelijk van iemand

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:20

Waar je bij andere trainers soms 3 man hulp nodig hebt leert Esther je het in je eentje op te lossen

Wat haar geheim is? Ze werkt vanuit duidelijkheid en rust. Ze zoekt uit waar het misgaat en helpt je vandaaruit verder.
Geen draaiende touwtjes en longeerlijnen.
Ze is heel duidelijk in wat er niet zo goed gaat en wel goed gaat. Vaak ligt het echt bij de eigenaar en niet bij het paard, die moet wel vaak het vertrouwen weer terugkrijgen. Je krijgt hele directe feedback.

Je bent een berg geld kwijt, maar je paard gaat wel weer in alle rust en vertrouwen de trailer op.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:29

xxx88 schreef:
Last hope horsemanship (Eddy Modde) is top!
Zijn expertise is trailerladen.
Hij geeft ook de garantie “no cure, no pay” (enkel reiskosten).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een paard is dat hij niet op de trailer krijgt.
Hij heeft een hele goede parelli basis.
Hij is mij 15 jaar geleden ook door bokt aangeraden en wat ben ik daar nog altijd blij mee.

Hij was een van de experts die er bij mij bij geweest is. Kreeg hem er inderdaad op. Druipend van het zweet. 1x. Daarna niet meer en kon ik de dierenarts bellen voor 20 nietjes in een achterbeen omdat hij in paniek uit de trailer is gestormd en via de wielkast over de dissel is gesprongen.
En dan heb ik het nog niet eens over de mentale schade die de druk van zijn manier heeft gebracht bij mijn introverte paard.
Hij zal het ongetwijfeld bij veel paarden goed doen, maar die uitzondering bij wie het niet goed gaat is er dus ook.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:31

ingvdh schreef:
Waar je bij andere trainers soms 3 man hulp nodig hebt leert Esther je het in je eentje op te lossen

Wat haar geheim is? Ze werkt vanuit duidelijkheid en rust. Ze zoekt uit waar het misgaat en helpt je vandaaruit verder.
Ze is heel duidelijk in wat er niet zo goed gaat en wel goed gaat. Vaak ligt het echt bij de eigenaar en niet bij het paard, die moet wel vaak het vertrouwen weer terugkrijgen. Je krijgt hele directe feedback.

Je bent een berg geld kwijt, maar je paard gaat wel weer in alle rust en vertrouwen de trailer op.

Dit is mooi, ik denk dat je iemand nodig hebt die de eerste spanningssignalen al oppakt en heel goed is in grondwerk. Ik heb altijd het idee bij trailerproblemen dat veel mensen al tien stappen te ver zijn en paard al helemaal over het theewater is. Heel veel zit in hele kleine dingetjes en ook in energie.

Dus TS, ik ben het helemaal met de rest eens om er een goede prof bij te halen. Even helemaal opnieuw beginnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 08:32

germie schreef:

De personen waarbij ze in mijn omgeving geholpen heeft, hebben juist geleerd om alleen te laden.
En dat is ook gelukt, die twee beesten lopen er nu vanzelf in terwijl ze in haar eentje is.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 09:41

via Equine.nl kan je per regio kijken welke studenten er in dat gebied zijn, en welk niveau zij al hebben. Vaak helpen zij je tegen reiskosten vergoeding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:27

Kwaliteit kost geld. Netjes als ze ook nog eens alleen de tijd rekent. Ze rijdt ook naar je toe dat is dan haar eigen tijd. Je kunt een groot gedeelte zien als voorrijkosten Als je er zelf nog niet mee bezig was geweest had ze hem er misschien in 10 minuten op gehad nu zal het ws wat langer duren omdat het paard weet dat het niet nodig is om te doen. Neem je verlies leer er van en doe het goed en laat niet iemand komen die er vervolgens ook meerdere sessies over doet omdat ze het zelf niet onder de knie hebben.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 10:35

Daihyo schreef:
xxx88 schreef:
Last hope horsemanship (Eddy Modde) is top!
Zijn expertise is trailerladen.
Hij geeft ook de garantie “no cure, no pay” (enkel reiskosten).
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er een paard is dat hij niet op de trailer krijgt.
Hij heeft een hele goede parelli basis.
Hij is mij 15 jaar geleden ook door bokt aangeraden en wat ben ik daar nog altijd blij mee.

Hij was een van de experts die er bij mij bij geweest is. Kreeg hem er inderdaad op. Druipend van het zweet. 1x. Daarna niet meer en kon ik de dierenarts bellen voor 20 nietjes in een achterbeen omdat hij in paniek uit de trailer is gestormd en via de wielkast over de dissel is gesprongen.
En dan heb ik het nog niet eens over de mentale schade die de druk van zijn manier heeft gebracht bij mijn introverte paard.
Hij zal het ongetwijfeld bij veel paarden goed doen, maar die uitzondering bij wie het niet goed gaat is er dus ook.

Maar bij geen enkele trainer is het “probleem” toch na 1 sessie opgelost? Dit is iets wat tijd en veel herhaling nodig heeft, zeker bij de echte probleem paarden.
Eddy is mijn paard thuis komen helpen laden en daarna is hij naar hem gegaan om het verder te trainen en veel te oefenen.
Ik kwam dan zelf ook een paar keer langs om te kijken en te oefenen.
Ik vind Eddy juist heel goed bij introverte paarden passen, ik bel hem voor al mijn “problemen” en die worden altijd zeer correct, consequent én paardvriendelijk opgelost.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:01

ingvdh schreef:

Ik denk dat ik het niet beter had kunnen verwoorden. Ze heeft er 0 emotie bij en iedere actie heeft altijd hetzelfde resultaat, ongeacht de omstandigheden. Ik deed het bijna in mijn broek toen ik haar zag, ze is heel tenger en ik was ervan overtuigd dat mijn Shetlander van 1.68 ervoor zou zorgen dat ik haar naar de 1ste hulp kon brengen... Geen pas verkeerd gedaan :'). Er was rust, geen angst en heel veel trotse (of zelfvoldane) blikken van mijn paard :+

Ik laad hem ook in mijn eentje en ik dacht dat dat ook de basis was bij haar.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:22

Esther kreeg het paard van vrienden van mij niet geladen. Wat zij deed werkte voor hem echt niet en hij ging zo met haar aan de haal.

Ik kan je Florence Faber aanraden, Zij werkt op de manier van 2 moons.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:29

Roos Knip kan ik aanraden.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 12:36

Rizette schreef:
Kwaliteit kost geld. Netjes als ze ook nog eens alleen de tijd rekent. Ze rijdt ook naar je toe dat is dan haar eigen tijd. Je kunt een groot gedeelte zien als voorrijkosten Als je er zelf nog niet mee bezig was geweest had ze hem er misschien in 10 minuten op gehad nu zal het ws wat langer duren omdat het paard weet dat het niet nodig is om te doen. Neem je verlies leer er van en doe het goed en laat niet iemand komen die er vervolgens ook meerdere sessies over doet omdat ze het zelf niet onder de knie hebben.

Ze rekent ook gewoon aparte voorrijkosten hoor... Dus dat zit niet bij dat uur bedrag inbegrepen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 13:04

germie schreef:

Esther heeft mij niet alleen geholpen met probleemloos laden, maar ook om dat probleemloos helemaal alleen te doen.
Naast mijn eigen plek in en om de trailer daarvoor geeft ze ook specifieke adviezen m.b.t. de daarvoor benodigde aanpassingen aan de trailer om dat veilig, voor paard en eigenaar, te kunnen doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:06

Aan wat voor aanpassingen aan de trailer moet ik dan denken? Gewoon even nieuwsgierig...

Goede bekende van mij heeft ook Esther erbij gehad. Super positief. Ook de garantie van direct bellen maakt ze echt waar. Ze stond een keer in het bos, paard wilde niet laden. Meteen gebeld en binnen 5 minuten alsnog gefixt zonder stress.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:32

manzano schreef:
Aan wat voor aanpassingen aan de trailer moet ik dan denken? Gewoon even nieuwsgierig...

Goede bekende van mij heeft ook Esther erbij gehad. Super positief. Ook de garantie van direct bellen maakt ze echt waar. Ze stond een keer in het bos, paard wilde niet laden. Meteen gebeld en binnen 5 minuten alsnog gefixt zonder stress.

Lastig als jij in Limburg staat en Esther net in Friesland zit.
Dan zou ik denk ik ook kiezen voor een instructeur van bv Two Moons die zitten meestal door het hele land, wat trouwens ook geen garantie geeft dat er iemand in de buurt is.
Beter is om het zo vaak te doen dat het echt geen probleem meer is én de handvaten te krijgen wat als je paard ineens niet meer wil.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 16:34

Germie ik weet niet waar jij die 2e persoon bij de stang vandaan haalt bij de methode van Esther maar dat is niet zo. Wij hebben ook goede ervaringen met haar. Methode is juist gericht op alleen laden.

En die garantie is telefonisch of via video bellen. Je doet vaak toch net iets niet goed en als je dan een kleine aanpassing doet werkt het wel.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:51

Juist een slechte ervaring met 2Moons, ik vind het trucjes met die lijnen en je leert niet duurzaam en no nonsense alleen te laden, althans, dat was toen zo en ik zie op de site ook weer meerdere mensen erbij en lijnen aan de zijkant.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 19:52

SusanH schreef:
Germie ik weet niet waar jij die 2e persoon bij de stang vandaan haalt bij de methode van Esther maar dat is niet zo. Wij hebben ook goede ervaringen met haar. Methode is juist gericht op alleen laden.

En die garantie is telefonisch of via video bellen. Je doet vaak toch net iets niet goed en als je dan een kleine aanpassing doet werkt het wel.

Dat zag ik op 2 fimpjes, dus vandaar.
Alleen kunnen laden is een must vind ik. Dat haalde ik dus niet uit de 2 fimpjes die ik aanklikte op haar website.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 20:06

Nu ben ik wel benieuwd wat nou precies het geheim van Esther is dat zoveel mensen zo positief over haar zijn. Fijn dat ze zoveel mensen en paarden al heeft kunnen helpen.