Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Dat heffen van die benen.Ze zijn gefokt om omhoog te lopen met die voorkant en met rijden wil je ze naar beneden.boemel schreef:Ik begrijp de populariteit van het ras wel. Over het algemeen fijne mensgerichte karakters en harde werkers.
Lukasje schreef:Hierboven haalde iemand het ook al aan: slokdarmproblemen, bindweefselproblemen, hoefproblemen, mokgevoelig, zomerexceemgevoelig, ….
Tom Marien zei ons ooit: “je hebt paarden en je hebt friezen, en komt er een fries binnen met koliek, is zijn slaagkans aanzienlijk minder “.
Het ligt natuurlijk ook aan het paard zelf. 
DuoPenotti schreef:Nu ga ik ruzie maken met de friezenfans denk ik
Ik vind dat er zwart wit 2 soorten friezen bestaan.
De koele kikker en de neuroot.
En amper daar wat tussenin
Kabayo schreef:[ Afbeelding ]
Zegt genoeg toch!
Jammer dat iedereen zulke nare ervaringen heeft met de karakters van Friezen. Ik heb op een trainingsstal gewerkt met Friese paarden en heel veel door de hand gehad. Een enkeling was ril. Maar het merendeel echt niet. Hele meegaande werkwillige karakters met go.
Over de gezondheid is uiteraard wat van te zeggen. Zelf gelukkig weinig narigheid van gezien (behalve dat bijna alles mok heeft)
. Zeker werkwillig, zowel onder zadel als voor de koets, leert nieuwe dingen ook snel en denkt mee. Durft te verschieten, maar zet dan 1 pas opzij en laat de stress afvloeien.