MARAAAA schreef:hij kan weer bereden worden en ik ga bij de pony kijken e hem laten keuren en er zijn zo veel meer dingen dan rijden vrijheidsdressuur bijvoorbeeld ik wil hem een tweede kans geven
Een pony met spat wordt niet goedgekeurd…
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MARAAAA schreef:ja klopt ben helaas te jong voor een baantje maar kan dat eerste paard maar niet uit mijn hoofd zetten. ik wil gewoon naar hem kijken niet kopen maar kijken
RanjaRietje schreef:ik heb 2 shetlanders en de rest betalen mijn ouders verder gaat mijjn buurman me lesgeven dus ja maar je hebt wel een puntIk zou even voor je eigen beeld een lijstje maken, zoeken wat je nodig hebt, ook qua kosten.
Stal geld?
Hoefsmid elke 8 weken
Dierenarts kosten
Hoofdstel
Zadel
Supplementen
Als je pony aan huis komt, een extra pony want alleen staan kan niet
Les geld
Spaarpot voor onvoorziene kosten, dat red je niet met 100 euro...
Fysio
Tandarts
Enz enz
En noem maar op, pony kopen is makkelijk maar dit moet ook geregeld en betaald worden. Je bent met een pony niet met 100 euro in de maand klaar qua kosten
Misschien een leuk verzorgpony zoeken voor nu
fohadie schreef:Er staat bij de pony met spat duidelijk bij dat het niet geschikt is voor beginners. Je mag jezelf heel wat vinden omdat je "al" een paar jaar op de manege hebt gehobbeld, maar feit blijft dat je nog steeds een beginner bent. En dat is helemaal niet erg, kan ook niet anders op jou leeftijd, maar dan is het wel slim om dit soort ponies te laten staan.
En wat is het nu? De ene keer zeg je dat je ouders geen verstand van paarden hebben, andere keer ineens wel. Dan is er weer een tante, andere keer oma, het begint een beetje vreemd te worden met steeds wisselende antwoorden.
Vraagje, hoeveel heb je naast de €1000 gespaard voor onderhoud, aanschaf spullen, dierenarts potje enz?
De pony komt bij de 2 shets te staan, heb je daar ook al een potje voor als ze ziek worden? Of krijgen ze dan een spuitje zoals je zei in je vorige topic? (Niet dat een dierenarts daar aan mee werkt, maar dat terzijde.)
MARAAAA schreef:en kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben op deze pony wat ik ook doe ik krijg hem niet uit mijn gedachten! ik probeer het echt een even eerlijk als je een eigen pony hebt dan moet je toch wel verliefd zijn op het eerste gezicht ik had het bij mijn 2 andere pony's ook! en het is gewoon dat deze merrie alles heeft wat ik wil
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
3.ik ben er eigenlijk een beetje verliefd op
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop
6.en het klinkt een beetje raar maar ik ga juist goed om met sterke ponys ik ben zelf namelijk duidelijk in mijn hand ik pas het aan als ik op gevoelige pony's rijd maar ik vind sterke pony's een stuk leuker om te rijden!
MARAAAA schreef:en kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben op deze pony wat ik ook doe ik krijg hem niet uit mijn gedachten! ik probeer het echt een even eerlijk als je een eigen pony hebt dan moet je toch wel verliefd zijn op het eerste gezicht ik had het bij mijn 2 andere pony's ook! en het is gewoon dat deze merrie alles heeft wat ik wil
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop
6.en het klinkt een beetje raar maar ik ga juist goed om met sterke ponys ik ben zelf namelijk duidelijk in mijn hand ik pas het aan als ik op gevoelige pony's rijd maar ik vind sterke pony's een stuk leuker om te rijden!
mika11 schreef:MARAAAA schreef:en kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben op deze pony wat ik ook doe ik krijg hem niet uit mijn gedachten! ik probeer het echt een even eerlijk als je een eigen pony hebt dan moet je toch wel verliefd zijn op het eerste gezicht ik had het bij mijn 2 andere pony's ook! en het is gewoon dat deze merrie alles heeft wat ik wil
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop
Ik zou de pony dan kopen.
Waarom niet.
Als het toch niks wordt verkoop je d'r weer of enkeltje buitenland.
Zo leer jij vanzelf met vallen en opstaan hoe alles werkt.
Niks mis mee.
Wel zonde van je geld, maar dan kijk je je tante en oma's maar een keer lief aan.
En wie weet lukt het wel, en heb je er een leuke grasmaaier aan.