pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:45

MARAAAA schreef:
hij kan weer bereden worden en ik ga bij de pony kijken e hem laten keuren en er zijn zo veel meer dingen dan rijden vrijheidsdressuur bijvoorbeeld ik wil hem een tweede kans geven

Een pony met spat wordt niet goedgekeurd…

MARAAAA

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:50

o oke er komt vast wel weer een nieuw pony op mijn pad die wel gezond is! ik blijf verder zoeken

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:17

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:20

Wat leuk dat je zo enthousiast bent TS, maar zoals al gezegd is: onder de €1000 ga je geen gezonde pony vinden.

De pony die je nu stuurt is klein, met een jaartje of 2 ben je daar dus te groot voor. Daarbij schat ik dat de prijs van deze pony toch wel snel tussen de 4000-6000 euro ligt. Niet binnen je budget dus :)

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:30

ja klopt ben helaas te jong voor een baantje maar kan dat eerste paard maar niet uit mijn hoofd zetten. ik wil gewoon naar hem kijken niet kopen maar kijken

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:33

Verkopers zitten er vaak niet op te wachten op dat mensen alleen willen kijken. Geniet nog even lekker van je vrijheid, zet je verjaardagsgeld apart, zoek een baantje zodra je oud genoeg bent en koop dan over een paar jaar een pony. Je bent nooit te oud voor een eigen paard, maar wel te jong :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:48

<3
MARAAAA schreef:
ja klopt ben helaas te jong voor een baantje maar kan dat eerste paard maar niet uit mijn hoofd zetten. ik wil gewoon naar hem kijken niet kopen maar kijken

Je kan sowieso niet zonder je ouders een pony kopen.
Geen normaal mens verkoopt een pony aan een kind.
Maar kijken naar wat te koop is, daar is niets mis mee. :)
Nu nog je ouders meekrijgen...weten ze wel dat je aan het zoeken bent?

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:49

ja zeker weten ze dat ze kijken alleen niet mee omdat ze zelf niet met paarden zijn opgegroeid allebei mijn omas wel dus die zoeken ook mee

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:52

Er is niets zo erg als een goedkoop paard kopen met een hoop problemen, je wilt toch niet dat je dier pijn heeft ts? Want een spaarpot om de pony ''op te knappen'' heb je niet neem ik aan? Wat als hij een operatie nodig heeft? Supplementen? Want rijden op een dier met pijn moet je niet doen. Of uberhaupt een dier met pijn laten staan omdat je het geld niet hebt.
Wat is er mis met een leuk verzorgpaard (of bruikleen zoals eerder geopperd), laat deze 2 staan en zoek naar een dier waar je bij past met een ruim genoeg budget.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 23:02

Als het budget echt maar 1000 euro is, dan moet je een eigen pony echt even uit je hoofd zetten. Als je niet te veeleisend bent, kun je voor 2500-3500 echt wel wat vinden. Misschien geen jonge knappe sportpony, maar wel een ouder dier of 1 waar wat kleins mee is. Een met spat, die bokt of raar doet, niet aan beginnen. Je moet zelf nog veel leren en je ouders kunnen je niet helpen omdat ze geen ervaring hebben met paarden. Dus jij moet zonder problemen kunnen opstappen en wegrijden. Kan dat niet, dan is het geen match. Je kunt niet rijden met een knappe kop :D. Gezond en braaf wel.
Is het niet mogelijk om een leasepony te zoeken? Soms mag je de pony dan bij je thuis zetten. Je betaalt dan ook geen aankoopbedrag en is de klik er niet, dan kan de pony gewoon terug. Ik zou daar naar kijken als je ouders maar 1000 euro kunnen missen.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 23:45

ik heb zelf 1000 euro bij mekaar gespaart mijn ouders betalen niet mee

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 00:18

Dat vind ik superknap voor iemand van jouw leeftijd! Ik zou samen met je ouders overleggen wat er mogelijk is. Maar voor 1000 euro heb je echt geen gezonde leuke pony helaas. Je zult minimaal het dubbele bij elkaar moeten hebben en dan wordt het nog wel een uitdaging. Ik zou nog even doorsparen. Vanaf je 13e mag je werken, bijv een krantenwijk doen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 00:19

En de onkosten dan?Wie betaald dat?

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 00:36

Ik zou even voor je eigen beeld een lijstje maken, zoeken wat je nodig hebt, ook qua kosten.

Stal geld?
Hoefsmid elke 8 weken
Dierenarts kosten
Hoofdstel
Zadel
Supplementen
Als je pony aan huis komt, een extra pony want alleen staan kan niet
Les geld
Spaarpot voor onvoorziene kosten, dat red je niet met 100 euro...
Fysio
Tandarts
Enz enz
En noem maar op, pony kopen is makkelijk maar dit moet ook geregeld en betaald worden. Je bent met een pony niet met 100 euro in de maand klaar qua kosten

Misschien een leuk verzorgpony zoeken voor nu

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 01:16

Er staat bij de pony met spat duidelijk bij dat het niet geschikt is voor beginners. Je mag jezelf heel wat vinden omdat je "al" een paar jaar op de manege hebt gehobbeld, maar feit blijft dat je nog steeds een beginner bent. En dat is helemaal niet erg, kan ook niet anders op jou leeftijd, maar dan is het wel slim om dit soort ponies te laten staan.

En wat is het nu? De ene keer zeg je dat je ouders geen verstand van paarden hebben, andere keer ineens wel. Dan is er weer een tante, andere keer oma, het begint een beetje vreemd te worden met steeds wisselende antwoorden.

Vraagje, hoeveel heb je naast de €1000 gespaard voor onderhoud, aanschaf spullen, dierenarts potje enz?

De pony komt bij de 2 shets te staan, heb je daar ook al een potje voor als ze ziek worden? Of krijgen ze dan een spuitje zoals je zei in je vorige topic? (Niet dat een dierenarts daar aan mee werkt, maar dat terzijde.)

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 06:54

RanjaRietje schreef:
Ik zou even voor je eigen beeld een lijstje maken, zoeken wat je nodig hebt, ook qua kosten.

Stal geld?
Hoefsmid elke 8 weken
Dierenarts kosten
Hoofdstel
Zadel
Supplementen
Als je pony aan huis komt, een extra pony want alleen staan kan niet
Les geld
Spaarpot voor onvoorziene kosten, dat red je niet met 100 euro...
Fysio
Tandarts
Enz enz
En noem maar op, pony kopen is makkelijk maar dit moet ook geregeld en betaald worden. Je bent met een pony niet met 100 euro in de maand klaar qua kosten

Misschien een leuk verzorgpony zoeken voor nu
ik heb 2 shetlanders en de rest betalen mijn ouders verder gaat mijjn buurman me lesgeven dus ja maar je hebt wel een punt

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 07:01

fohadie schreef:
Er staat bij de pony met spat duidelijk bij dat het niet geschikt is voor beginners. Je mag jezelf heel wat vinden omdat je "al" een paar jaar op de manege hebt gehobbeld, maar feit blijft dat je nog steeds een beginner bent. En dat is helemaal niet erg, kan ook niet anders op jou leeftijd, maar dan is het wel slim om dit soort ponies te laten staan.

En wat is het nu? De ene keer zeg je dat je ouders geen verstand van paarden hebben, andere keer ineens wel. Dan is er weer een tante, andere keer oma, het begint een beetje vreemd te worden met steeds wisselende antwoorden.

Vraagje, hoeveel heb je naast de €1000 gespaard voor onderhoud, aanschaf spullen, dierenarts potje enz?

De pony komt bij de 2 shets te staan, heb je daar ook al een potje voor als ze ziek worden? Of krijgen ze dan een spuitje zoals je zei in je vorige topic? (Niet dat een dierenarts daar aan mee werkt, maar dat terzijde.)

oke sorry voor de verwarring maar hier: mijn tante heeft een eigen pony en mijn oma's hebben vroeger allebei gereden. verder ben ik absoluut geen beginner!!! dat mag je denken maar ik rij op L2 niveau oke niet het hoogste maar ben absoluut geen beginner! en verder betalen mijn ouders de rest van de kosten

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 07:06

en kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben op deze pony wat ik ook doe ik krijg hem niet uit mijn gedachten! ik probeer het echt een even eerlijk als je een eigen pony hebt dan moet je toch wel verliefd zijn op het eerste gezicht ik had het bij mijn 2 andere pony's ook! en het is gewoon dat deze merrie alles heeft wat ik wil
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
3.ik ben er eigenlijk een beetje verliefd op
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop
6.en het klinkt een beetje raar maar ik ga juist goed om met sterke ponys ik ben zelf namelijk duidelijk in mijn hand ik pas het aan als ik op gevoelige pony's rijd maar ik vind sterke pony's een stuk leuker om te rijden!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:24

MARAAAA schreef:
en kan ik er wat aan doen dat ik verliefd ben op deze pony wat ik ook doe ik krijg hem niet uit mijn gedachten! ik probeer het echt een even eerlijk als je een eigen pony hebt dan moet je toch wel verliefd zijn op het eerste gezicht ik had het bij mijn 2 andere pony's ook! en het is gewoon dat deze merrie alles heeft wat ik wil
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop
6.en het klinkt een beetje raar maar ik ga juist goed om met sterke ponys ik ben zelf namelijk duidelijk in mijn hand ik pas het aan als ik op gevoelige pony's rijd maar ik vind sterke pony's een stuk leuker om te rijden!

6. Ze is niet sterk ze is kapot, heeft pijn en gaat in verzet!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:34

Die L1 stelt op een manege niets voor. Dat zeggen ze om ruiters en ouders blij te maken.
Op geen enkele manier is die te vergelijken met een echte L1.

En juist door jou manier van praten weet iedereen dat je een beginner bent.
En nee dat is niet erg. Juist heel logisch.
En zo zijn we allemaal begonnen.

Maar juist om plezier van een eerste eigen pony te hebben heb je dan ook een pony nodig die bij je niveau aansluit.
Dat is geen kapotte pony die waarschijnlijk bokt om te laten weten dat ze pijn heeft.
Ze kunnen niet praten en dat is haar manier om te laten weten het doet pijn. Stop met rijden.

En nogmaals een advertentie waar staat niet voor beginners daar bedoelen ze mee geen mensen van een manege.
Maar ruiters die het geluk al hebben gehad meerdere eigen paarden te hebben gereden met verschillende karakters en al hoger niveau.

En met 1000 kom je er niet.
Lekker door sparen tot je een pony hebt waar je echt plezier van kunt hebben. Samen plezier.
Een pony met pijn rijden is toch geen plezier hebben?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:37

Ik zou zeggen spaar nog even lekker door zodat je een gezond paardje kunt kopen. Dit is zonde van je geld en gaat je alleen maar een teleurstelling bezorgen en een hoop medische onkosten. Ik heb zelf een paard gehad met spat, en ja, soms kunnen ze weer bereden worden. Maar overcompensatie gaat vaak ook een rol spelen waardoor er uiteindelijk alleen maar meer medische problemen bij komen en het paard alsnog ingeslapen moet worden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:47

MARAAAA schreef:
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop

Ik zou de pony dan kopen.
Waarom niet.
Als het toch niks wordt verkoop je d'r weer of enkeltje buitenland.
Zo leer jij vanzelf met vallen en opstaan hoe alles werkt.
Niks mis mee.
Wel zonde van je geld, maar dan kijk je je tante en oma's maar een keer lief aan. :)
En wie weet lukt het wel, en heb je er een leuke grasmaaier aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:54

Oh nee, echt niet doen..dat diertje verdiend beter dan dit.

Sorry TS, maar dier heeft een rugzakje en ervaren mensen nodig en dat ben jij nog niet. Manege ervaring is niet te vergelijken met een eigen pony. Ik denk ook niet dat ze pony aan je zullen verkopen.

Ga eens kijken of je op stallen in de buurt of maneges mag helpen met uitmesten en de verzorging en zo een paardje bijrijden of leasen om meer ervaring op te doen. Ondertussen lekker doorsparen voor een gezond dier met een geschikt karakter.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:56

mika11 schreef:
MARAAAA schreef:
1. ze heeft de kleur
2. de stokmaat
4.het is een merrie
5. ze is goedkoop

Ik zou de pony dan kopen.
Waarom niet.
Als het toch niks wordt verkoop je d'r weer of enkeltje buitenland.
Zo leer jij vanzelf met vallen en opstaan hoe alles werkt.
Niks mis mee.
Wel zonde van je geld, maar dan kijk je je tante en oma's maar een keer lief aan. :)
En wie weet lukt het wel, en heb je er een leuke grasmaaier aan.

Heb jij de advertentie wel gelezen van deze pony? Lijkt me niet echt geschikt voor ts, tenzij ze graag wil verongelukken. Beetje raar advies dus.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:59

Dit was waarschijnlijk sarcastisch bedoelt.