Hoe snel factuur na dierenartsbezoek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Re: Hoe snel factuur na dierenartsbezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:31

Heb m binnen het uur op de mail

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:39

Mijn DA factureert elke 2 weken, dus ik krijg tussen de 1-14 dagen na het bezoek een factuur.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:56

Hier wordt 1x per maand gefactureerd. Meestal hebben we rond de 3e van de nieuwe maand de factuur over de voorgaande maand in huis. Via de post. Betaaltermijn is 14 dagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:01

xPabloBokt schreef:
Ik mag altijd zelf aangeven of ik direct wil pinnen of een factuur wil die ik binnen 14 dagen moet betalen. Bij grote ingrepen kunnen we een betalingsregeling treffen. Factuur en betalingsregeling heb ik altijd dezelfde dag nog binnen, vaak binnen een uur.

Hier t zelfde.

Voor de paarden kwam de factuur de volgende dag.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:06

Ik betaal altijd gelijk. Kliniek in Emmeloord moet je ook gelijk betalen in Wolvega sturen ze eventueel later de factuur.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:22

Een week of 2

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:30

D__S schreef:
Mijn DA factureert elke 2 weken, dus ik krijg tussen de 1-14 dagen na het bezoek een factuur.

Ik inderdaad ook, ligt een beetje hoe dicht ik bij de facturatiedatum ben geweest, maar krijg hem meestal tussen een paar dagen en 2 weken in.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:34

Bij mijn eigen dierenarts meestal na 2 week. Bij een andere dierenarts deed ik een jaar geleden een aankoopkeuring, en die factuur heb ik nog steeds niet :+ denk ook niet dat die nog gaat komen

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:48

Mag dat wel, na ruim 6 maanden nog een factuur sturen?
Hoe komt die DA aan z'n geld als ie dat bij iedereen zo doet :+

Lijkt me echt heel irritant, zeker omdat het bij paarden eigenlijk altijd wel over meer dan een paar tientjes gaat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:26

Binnen een week.

Ik zou een half jaar echt niet waarderen. En vermoedelijk dezelfde tijd laten liggen. Wat een onzin zeg!

Geen idee meer wat ze dan precies hebben gedaan en dus niet te controleren of alles klopt

pipsqueak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:05

Zodra je daar de deur uitstapt per e-mail, ook als je net je hond in hebt laten slapen... Toen had ik het helemaal niet erg gevonden om hem een paar maanden later te hebben ontvangen.
Maar normaal is dat natuurlijk echt irritant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:16

troi schreef:
Binnen een week.

Ik zou een half jaar echt niet waarderen. En vermoedelijk dezelfde tijd laten liggen. Wat een onzin zeg!

Geen idee meer wat ze dan precies hebben gedaan en dus niet te controleren of alles klopt

Ik vind dat ook gewoon slecht. De verjaartermijn voor diensten is 5 jaar, dus het mag. Maar netjes vind ik het niet om een half jaar te wachten voor je facturen stuurt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:30

Ik betaal via Payconiq of cash dus meteen. :+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:03

Duurt altijd lang hier. Het liefst sturen ze de opgespaarde rekeningen van het hele jaar in December :)) Nou fok ik ook en komen ze dus vaak scannen enzo, dus opzich snap ik dat wel. Maar ik zou het niet erg vinden om gewoon elke maand/2 maand een rekening te krijgen :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:30

Laatste was betalen voor je de deur uit bent (konijn), maar daar voor meestal volgende maand.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:36

Het zou mij echt niks schelen wanneer de factuur komt. Soms vergeten bedrijven het ook wel eens. Het is niet mijn fout.. heb een apk van een auto van ik denk 5 jaar geleden nogsteeds niet betaald omdat ik geen factuur heb gekregen. Mijn huidige auto komt overigens nogsteeds bij die garage maar ik heb nog niks gehoord. En ja, ik kaart het natuurlijk aan. Maar als ik 3x vertel dat ik de factuur nog niet heb en ik 3x te horen krijg ‘we gaan er naar kijken’ , tsja, dan niet hoor haha

De dierenarts van de honden krijg ik gelijk de factuur mee/over de mail als ik nog bij de balie sta

Van de paardenkliniek volgens mij om de 2 weken. Das wel fijn want die bedragen lopen altijd zo op :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:12

pipsqueak schreef:
Zodra je daar de deur uitstapt per e-mail, ook als je net je hond in hebt laten slapen... Toen had ik het helemaal niet erg gevonden om hem een paar maanden later te hebben ontvangen.
Maar normaal is dat natuurlijk echt irritant.

Oh die krijg ik trouwens van mijn veearts wel later... meestal eerst een kaartje met sterkte en wat later de rekening. (De eerste keer belde ik of ze hem niet vergeten waren omdat ze normaal altijd binnen 2 weken zijn, maar die kwam nu na 4 :+ )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:19

Soms gelijk dezelfde dag maar meestal begin van de nieuwe maand

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:24

Mijn vorige dierenarts was in haar eentje en daar kwamen de facturen ook wel eens tegelijk na een paar maanden. :') De nieuwe is gewoon een praktijk met meerdere dierenartsen en losse administratie/receptie en daar krijg ik het meestal de volgende dag binnen. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 13:33

Als er iemand van de praktijk zelf komt snel.
Maar bel je in avond of weekend en een waarnemende praktijk komt kan er een paar maanden tussen zitten.
Want die factureren denk ik per kwartaal naar elkaar of zo?

Ik vond het iig heek rot dat in de factuur van het inslapen van mijn paard toe ook pas 2 maanden later kreeg.

Maar een half jaar is hier nog nooit geweest.