Passen deze hoefschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rubs

Re: Passen deze hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 12:06

De regular zitten beter.
Best is te passen 2 weken nadat de hoeven zijn gedaan

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:05

Bedankt voor je reactie

Ik heb nu enkele keren met de regulars gereden. Tot nu toe lijken ze goed te zitten. Wel voor de zekerheid gaiters gekocht en hier vandaag voor het eerst mee gereden.

Ook heb ik 2dehands een paar slims gekocht maar deze kreeg ik niet eens aan…. :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 00:44

Waarom heb je een extra tweede paar gekocht? Omdat je bang bent dat het gaat schuren/ toch niet past, of omdat dat daadwerkelijk zo is?
Model schoen moet bij model hoef passen, en het moet de juiste maat zijn. En daar heb je natuurlijk nog de range van bekappen tussen zitten.
Ze horen zoals gezegd zeker strak, dus zou ik mij niet te veel zorgen over maken.
En als je echt bezorgd bent, zou het nog een optie kunnen zijn om te onderweg af te doen bij een langere rit, bv op een stuk waar je een zachtere of vlakkere ondergrond hebt?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 08:16

TurdusMerula schreef:
Waarom heb je een extra tweede paar gekocht? Omdat je bang bent dat het gaat schuren/ toch niet past, of omdat dat daadwerkelijk zo is?
Model schoen moet bij model hoef passen, en het moet de juiste maat zijn. En daar heb je natuurlijk nog de range van bekappen tussen zitten.
Ze horen zoals gezegd zeker strak, dus zou ik mij niet te veel zorgen over maken.
En als je echt bezorgd bent, zou het nog een optie kunnen zijn om te onderweg af te doen bij een langere rit, bv op een stuk waar je een zachtere of vlakkere ondergrond hebt?

Het extra tweede paar waren de slims, die tijdens het eerste pasconsult vorig jaar wel goed leken te zitten. Nu inmiddels bijna een jaar later niet meer. Mijn paard word nu bijna 5, dus opzich niet gek dat zijn hoef wat meer gegroeid is (alleen maar goed).
Afgelopen weekend heb ik er 5 km mee gereden. Geen schuurplekken.... dus dan zal het wel goed zijn toch?