Voor je idee, dit ben ik (1,62m) op een Welsh partbred rijpony van 1,46m
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

absque_dubio schreef:Hier 1.70 op 1.48, deze was met 15 maanden 1.37
[ Afbeelding ]
Haar moeder van 1.52
[ Afbeelding ]
En hier zit ik op een pony van 1.46, ik ben aan het lichtrijden, maar het kan ook nog
[ Afbeelding ]
Ze kunnen nog zulke groeispurten maken zoals ook in dit topic is te lezen, dus meer dan afwachten kan je niet doen. Dat is helaas de gok van een jonkie kopen.
DaphneR93 schreef:Als je vorig jaar met mij een weddenschap had afgesloten dat mijn 2 jarige (toen 1.48) in de pony maat zou blijven zou ik er alles op ingezet hebben. Hij is ook tot 2 jaar altijd echt véél kleiner geweest dan zijn andere 2 leeftijdsgenoten die ik heb lopen. Maar hij is nu met bijna 4 toch echt al ruim 1.68!
Het is de rechter hier een stuk kleiner dan mijn andere jonge paarden, zijn rond dezelfde leeftijd.
[ Afbeelding ]
Stuk gegroeid mijn vos is ruim 1.70 daar.
[ Afbeelding ]
Nu bijna 4 nog steeds een poppetje (ruiter is 1.71) maar ruim over de 1.65 gegaan!
[ Afbeelding ]
Je kan er dus niks van zeggen, is in verhouding met de andere echt ruim gegroeid.
) 
Suzanne F. schreef:DaphneR93 schreef:Als je vorig jaar met mij een weddenschap had afgesloten dat mijn 2 jarige (toen 1.48) in de pony maat zou blijven zou ik er alles op ingezet hebben. Hij is ook tot 2 jaar altijd echt véél kleiner geweest dan zijn andere 2 leeftijdsgenoten die ik heb lopen. Maar hij is nu met bijna 4 toch echt al ruim 1.68!
Het is de rechter hier een stuk kleiner dan mijn andere jonge paarden, zijn rond dezelfde leeftijd.
[ Afbeelding ]
Stuk gegroeid mijn vos is ruim 1.70 daar.
[ Afbeelding ]
Nu bijna 4 nog steeds een poppetje (ruiter is 1.71) maar ruim over de 1.65 gegaan!
[ Afbeelding ]
Je kan er dus niks van zeggen, is in verhouding met de andere echt ruim gegroeid.
Wat een dotje trouwens! Prachtig dier! Wat is het voor iets? Hele lieve uitstraling.
Furst schreef:Hier ook die angst. Fjordenmerrie gekocht op 9 maand. Ouders zijn bekend, vader is goed aan de maat en fokt groot. Moeder was normale fjord (ongeveer 1.42). Merrie word 3 over een maand en is 1.34 cm....
PaulSimonFan schreef:[ Afbeelding ]
Deze is beter denk ik. Hier was ik wel nog wat zwaarder zelf.
Ik ben voor hem gaan afvallen.
Anomien schreef:PaulSimonFan schreef:[ Afbeelding ]
Deze is beter denk ik. Hier was ik wel nog wat zwaarder zelf.
Ik ben voor hem gaan afvallen.
Oh verrek.. werkt dat zo motiverend ja?
Ik ga op zoek naar een C-pony.
) Monique1963 schreef:Misschien heb ik het gemist, maar wat is de moeder voor ras?
Is het een trekpaard of een arabier? Kijk, ik heb een trekpaard van 1.35, een comtois, die zijn superbreed, dus dan kan je nog 1.75 zijn zonder dat je benen onder de buik uitkomen.
En omdat je de vader niet weet, blijft het een gok wat erop de merrie heeft gezeten.
macaromich schreef:Hoi allemaal,
Hier ook een onzeker iemand over de uiteindelijke lengte!
Mijn vriendje is nu 148cm schofthoogte, zijn kruis is 150cm. Over precies 2 maanden wordt hij 2 jaar. Met 1 jaar is hij gecastreerd.
Zijn moeder is 149/150cm. daar is hij dus al bijna. Zijn vader is 161cm. Zijn vader is een pre en moeder is onbekend (staat wel onder Irish cob, maar daar lijkt ze zeker niet op). Vader is barok maar niet persé heel breed. Moeder is wel aan de brede (alsnog sierlijke) kant. Ben erg benieuwd wat het nog gaat doen… Wat denken jullie?
Hoop toch wel op een 155cm of groter…
macaromich schreef:Hoi allemaal,
Hier ook een onzeker iemand over de uiteindelijke lengte!
Mijn vriendje is nu 148cm schofthoogte, zijn kruis is 150cm. Over precies 2 maanden wordt hij 2 jaar. Met 1 jaar is hij gecastreerd.
Zijn moeder is 149/150cm. daar is hij dus al bijna. Zijn vader is 161cm. Zijn vader is een pre en moeder is onbekend (staat wel onder Irish cob, maar daar lijkt ze zeker niet op). Vader is barok maar niet persé heel breed. Moeder is wel aan de brede (alsnog sierlijke) kant. Ben erg benieuwd wat het nog gaat doen… Wat denken jullie?
Hoop toch wel op een 155cm of groter…
hij is namelijk wel veel breder dan de rest van de lijnen. Daardoor lijkt hij dan wel weer veel groter dan hij irl is.