Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Collibol schreef:Je kan dit laten doen, maar bij mijn paard kan je dit zien. Er is mij heel goed uitgelegd dat je hiermee gewoon mag rijden maar dat zijn achterhand overbouwd is en dat dit wel in zijn nadeel werkt en sneller voor klachten zorgt.
In principe zou z'n voorhand goed moeten aansterken en z'n achterhand zou eigenlijk iets minder gespierd mogen zijn. Ik heb hier ook samen met een instructeur op getraind en oefeningen gezocht die voor zijn heup niet te belastend zijn aangezien veel 'draaibewegingen' gewoon niet goed zijn voor hem.
DuoPenotti schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft dit paard al 7 jaar last.
Diverse mensen hebben hem gereden en krijgen het paard niet goed aan het lopen.
Vervolgens schreeuwt het paard stop het doet mij pijn maar dan word er wat paten bijgehaald, maar een ritje naar de kliniek voor een algemeen kreupelheidsonderzoek is er niet bij in die 7 jaar.
Nee de tip van de mensen om je heen is, dwing hem naar beneden met longeren, maar nu ook met rijden....
En bij jou als eigenaar (werkend met paarden) gaat dan na 7! jaar geen belletje rinkelen dat dat niet oke is en het paard eens bij de kliniek aangeboden moet gaan worden?!
Collibol schreef:maralyn schreef:Heb je ook beeldmateriaal van de beweging van jouw paard?
Het op de voorhand lopen en daar niet vanaf willen kan ook een compensatie zijn vanuit ergens anders in het lijf.
Een paard wat echt iets niet kan, heeft daar vaak een reden voor.
Wat zou jij aanraden?
DuoPenotti schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft dit paard al 7 jaar last.
Diverse mensen hebben hem gereden en krijgen het paard niet goed aan het lopen.
Vervolgens schreeuwt het paard stop het doet mij pijn maar dan word er wat paten bijgehaald, maar een ritje naar de kliniek voor een algemeen kreupelheidsonderzoek is er niet bij in die 7 jaar.
Nee de tip van de mensen om je heen is, dwing hem naar beneden met longeren, maar nu ook met rijden....
En bij jou als eigenaar (werkend met paarden) gaat dan na 7! jaar geen belletje rinkelen dat dat niet oke is en het paard eens bij de kliniek aangeboden moet gaan worden?!
Elisa2 schreef:Ik ben echt geen voorstander van hulpmiddelen maar als ik je verhaal lees en alles wat je geprobeerd hebt dan zou ik zeggen kijk voor ohz naar een gogue.
Al denk ik dat een DA traject en revalidatie traject ook wel een belangrijke weg kan zijn om te bewandelen. Misschien kun je een combinatie maken?