Lievelings paard staat te koop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Lievelings paard staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 19:58

Meisje je bent nog jong ik kan heel veel zeggen maar jouw tijd komt echt nog wel. :)

Ik had vroeger hele grote dromen op paarden gebied en die zijn allemaal uitgekomen. Dus als jij echt een ware paarden gek ben in hart en nieren dan komt jouw tijd echt nog wel!

Neemt natuurlijk niet weg dat het nu even zuur is, maar wie weet komt er toch nog iets op je pad waar je nog helemaal niet aan hebt gedacht.

Sombody51

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:42

Ik heb zelf wel ervaring met ponys en paarden. Ik heb nu 2 shetjes en had toen ik kleiner was ook shetjes die al zijn overleden en ingeslapen vanwege nare dingen. Maar begrijp ook dat een groter paard veel meer tijd, geld en verantwoording vraagt.

Mijn tante is zelf ook paardengek en ik ga elk weekend met haar mee. (met de auto ongeveer 20 min)

De boer aan wie we het gaan vragen is op het erf waar mijn moeder een kinderopvang heeft en waar nu al 3 paardjes staan. Er zijn dus al een paar stallen, een paddock, een weiland en een mesthoop.

Ik heb 7 jaar les gehad en heb niet echt behoefte aan een drukke manege.

De eigenaar van het paard, kenden we al en ze wilt de prijs best een beetje verlagen.

Mijn ouders weten ook heel wat van paarden en weten ook dat ie naar de hoefsmid moet, naar de tandarts, hij wordt een keertje ziek of hij moet naar de kliniek. Ze hebben het geld er voor over en ik wil best gaan afwassen in een cafeetje, krantenwijk doen of oppassen om een centje bij te verdienen. Dat zal lang niet al het geld zijn, maar dan zou het toch voelen dat ik ook een beetje meehelp.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:46

Ben jij dat, TS? Volgensmij mag je op bokt in principe niet meerdere accounts aanmaken. Je kan beter door posten onder je eerste account.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:47

Waarom heb je nu ineens een ander account?

Sombody51

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:48

Huh, ik ben ingelogd op mijn goede account en heb nooit een 2e account bijgemaakt. Ik check even

priveex46

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 21:50

Zo, ben weer terug. Ik weet niet wat er net aan de hand was maar ik heb nu weer het goede account

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:31

Je hebt zelf 2 shetlandpony's, waar staan deze dan? Kan het nieuwe paard daar niet bij?
Hoe ga je dat doen met 2 shetlandpony's en een paard? Heb je daar de tijd voor met school enz?
De boer heeft al paarden, stallen, een paddock, weiland en mesthoop. Je had het eerder ook al over het bouwen van onder andere een bak waar je in kan rijden. Stel je eens voor: na een tijdje ben je om één of andere reden niet meer tevreden bij die boer en je wil je paard ergens anders stallen, wat ga je dan doen? Ik bedoel maar als die bak "voor jou" gemaakt is, lijkt het mij dat je ook niet zo makkelijk weer weg kunt als je het daar beu bent oid. Mijn pony heeft altijd op pensionstallen (bij landbouwers) gestaan. En ik kan je vertellen: ik ben telkens moeten vertrekken omdat na verloop van tijd de zorg te wensen overliet. (Om nog te zwijgen van de stallen / landbouwers waarbij ik mijn paard nooit zou willen stallen)
Een paard kopen vraagt toch dat je enigszins vooruit denkt en rekening houdt met bepaalde dingen die in de toekomst (kunnen) gaan gebeuren.