Ik heb zelf wel ervaring met ponys en paarden. Ik heb nu 2 shetjes en had toen ik kleiner was ook shetjes die al zijn overleden en ingeslapen vanwege nare dingen. Maar begrijp ook dat een groter paard veel meer tijd, geld en verantwoording vraagt.
Mijn tante is zelf ook paardengek en ik ga elk weekend met haar mee. (met de auto ongeveer 20 min)
De boer aan wie we het gaan vragen is op het erf waar mijn moeder een kinderopvang heeft en waar nu al 3 paardjes staan. Er zijn dus al een paar stallen, een paddock, een weiland en een mesthoop.
Ik heb 7 jaar les gehad en heb niet echt behoefte aan een drukke manege.
De eigenaar van het paard, kenden we al en ze wilt de prijs best een beetje verlagen.
Mijn ouders weten ook heel wat van paarden en weten ook dat ie naar de hoefsmid moet, naar de tandarts, hij wordt een keertje ziek of hij moet naar de kliniek. Ze hebben het geld er voor over en ik wil best gaan afwassen in een cafeetje, krantenwijk doen of oppassen om een centje bij te verdienen. Dat zal lang niet al het geld zijn, maar dan zou het toch voelen dat ik ook een beetje meehelp.