Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janien30 schreef:Dankbaar voor alle reacties tot nu toe, echter merk ik dat het vooral lichamelijke punten zijn tot nu toe, wat ik heel goed begrijp. Echter heb ik met de mensen om mij heen wel al echt vastgesteld dat het niet lichamelijk is maar echt angst. Ik zou dan ook echt graag ervaringen hierover horen.
Ze is bijvoorbeeld ook heel gevoelig voor temperatuur. Van de week toen de zon scheen heb ik namelijk gewoon op neckrope en barebackpad gereden en heb ik met afstappen heel banketstaaf men knie verzwikt en heb ik mezelf creperend van de pijn aan haar omhoog getrokken.
Ik weet ook nu al dat ik met het warme weer 0,0 problemen ga hebben. Ze mankeert lichamelijk dus echt niets. Ik snap ook dat als het kouder is ze frisser is en schrikachtig. Het gaat mij er puur om dat ze nu echt zo ontzettend bang kan zijn en ik wil haar graag helpen die spanning af te vloeien. Vandaar vooral op zoek naar ervaringen met paarden die dit gedragsmatig ook hebben
Janien30 schreef:Elisa2 schreef:Ik denk dat jij je paard het beste kent en de overprikkeling door de vele verhuizingen goed mogelijk is.
Wat er verder in mij op komt..hoe zijn haar leverwaarden nu? Staan er hoogspanningsdraden oid in de buurt van de stal?
Verder zou cranio sacraal therapie haar best kunnen helpen om het zenuwstelsel weer wat meer te kalmeren denk ik.
Dank voor je reactie, haar leverwaarden nu heb ik in overleg met de DA niet laten testen. Dit omdat haar symptomen dan heel anders zijn en eigenlijk juist tegenovergesteld als in heel moe en juist nergens op reageren.
Hoogspanning geen idee eigenlijk, zo uit mijn hoofd niet maar ik zal er eens op letten. Heb je daar een reden of ervaring mee dat dit iets zou kunnen veroorzaken?
cranio sacraal ga ik eens naar informeren, dankjewel
Janien30 schreef:Onder het zadel is ze dus eigenlijk braver en minder schrikachtig dan ernaast.
Alleen omdat ik weet dat dit zo is omdat ze rekening houd met mij, vind ik dat niet eerlijk om van haar te vragen en stap ik alleen op als zij voldoende ontspannen door de bak kan stappen, zonder extreem te schrikken van omgeving.