Nieuw huisje voor mijn ruin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 00:00

Percy schreef:
Als je er heel zeker van bent dat hij geen last krijgt met mennen zou je hem misschien aan een menner kwijt kunnen. Heel veel rijden niet (meer) maar ik kan me maar moeilijk voorstellen dat mennen niet ook problemen gaat geven.

Als menner kom je vaak kuilen tegen waar je helaas niet omheen kan met een wagen. Hij moet ook heel goed verkeersmak zijn als menpaard en ik vraag me af of hij al veel verkeer heeft gezien.

Mennen houdt ook meestal in dat het paard op de verharde weg loopt... ik kan me voorstellen dat dat ook niet zo gezond is voor een scheef been... op de lange duur.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 15:17

BigOne schreef:
Klinkt misschien vervelend maar ga zelf ook eens in training, heb het gevoel dat je nogal een lief persoon bent, en voor dit paard dus altijd te lief en dan blijf je bezig. Ik ben ook lief maar met nieuwe dieren altijd heel streng of strikt. Die er nu nog is kan ik met een minimaal woord “ de baas” moet ook want 500 kilo die over je heen wil banjeren is niet prettig.

Precies en zo ben ik ook.
Want ik wil geen ongelukken of gewond raken en ik voed mijn paarden dan ook behoorlijk goed op.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 23:26

Hoe scheef is scheef?

Verder is er zoveel hoefbescherming op de markt dat er vast wel iets tussen zit om de ritjes over de weg mee op te vangen.

pol013

Re: Nieuw huisje voor mijn ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 15:21

Maar alles is te leren toch?

Als een ander hem wel kan hanteren is het eigenlijk gewoon een kwestie van timing en goed opletten. dat zou je toch onder de knie moeten kunnen krijgen?
Anders zie ik weinig toekomst voor dit paard.