Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_jiplover schreef:Bij die WA verzekering uit de post van BoktVerlaten moet je eerst je paard zelf verzekeren en kun je de WA als extra optie bij verzekeren.
Nogal omslachtig, vooral omdat ik geen verzekering voor ziektekosten/dood voor mijn paard heb.
Dus gewoon je persoonlijke verzekeringspakket nakijken en kijken of je een AVP hebt. Zo ja, navragen of je schade aan derden door je paard als particulier is meeverzekerd. Zowel bij Nationale Nederland als bij ASR heb ik hierop Ja als antwoord gekregen.
Heb je er nog geen, een AVP kost niet veel per maand en kan je een heleboel ellende besparen, dus dan er een afsluiten.
En zegt jouw verzekeraar Nee bij paard als huisdier, dan misschien overstappen naar een verzekering waar je paard wel onder huisdieren valt.
BoktVerlaten schreef:Ik stond destijds op een pensionstal waar een speciale “wa” verplicht was en zij werkten met Hippo insurance. Het is alleen maar een tussenpersoon. Want de verzekering zelf loopt bij Allianz/Helviass. Dus echt prima verzekering. Inmiddels ben ik van stal verhuisd maar heb ik het door laten lopen. Inderdaad mssch overbodig omdat ik ook een gewone APV heb
Femke_Tweety schreef:BoktVerlaten schreef:Dan toch maar een keer opzeggen, scheelt toch weer 50 euro per jaar
Dat is duur ook voor alleen paard.
Mijn hele apv inclusief dus paard is lager (42)
BoktVerlaten schreef:Femke_Tweety schreef:
Dat is duur ook voor alleen paard.
Mijn hele apv inclusief dus paard is lager (42)
Wel voor twee paarden per jaar. Je betaalt per paard. Nu ik daar over na denk…..hmmmm ook niet handig. Ik denk dat ik bij die groep nederlanders hoor die verzekeringen heeft lopen die niet nodig zijn.
Tango1979 schreef:De AVP dekt inderdaad jouw persoonlijke aansprakelijkheid. Maar in de wet staat ook risicoaansprakelijkheid.
Ik ben aansprakelijk voor de gedragingen van bijvoorbeeld mijn kleine kinderen, mijn huisdieren maar ook voor mijn woning.
Dus ik ben aansprakelijk als mijn hond bijt. Mijn paard een auto trapt. Een dakpan van mijn huis op de auto van mijn buurman valt. Mijn kind tegen een auto fietst etc
BoktVerlaten schreef:Als mijn paard een bijrijder of stalgenoot trapt en die loopt letsel op, dan is dat bij deze “paarden WA” verzekerd. Ik weet niet of dat bij een APV ook is?
Dus niet alleen materiële schade maar ook letselschade of bij overlijden
Celebi schreef:Ik kan me nog voorstellen dat niet elke verzekeraar daarmee in zee gaat omdat het paard daar uiteindelijk weinig mee te maken had, maar wel netjes dat dat allemaal zo afgehandeld is. Ongelukken zitten vaak juist in die kleine hoekjes.