Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juullovesdon schreef:Bij de meeste maneges is de startleeftijd tussen de 6-8, dit omdat jonge kinderen anders op latere leeftijd medische problemen kunnen ontstaan.
Isabel schreef:Mijn bekkenfysio geeft aan dat het achterhaald is dat het slecht is voor de heupen/ het bekken om op jonge leeftijd te rijden. Is zelfs goed voor ze. Mijn zoontje vindt het fantastisch. Die is niet bij paarden weg te houden. Voor zijn 2e verjaardag een kleine Welsh pony gehad. Echt rijden doet hij natuurlijk niet, maar hij stapt wel wekelijks een rondje van een kwartiertje oid.
Babootje schreef:juullovesdon schreef:Bij de meeste maneges is de startleeftijd tussen de 6-8, dit omdat jonge kinderen anders op latere leeftijd medische problemen kunnen ontstaan.
Nee hoor dat is echt onzin. Heeft er gewoon mee te maken dat de groepslessen voor kinderen van die leeftijd niet zo bewerkelijk zijn als groepslessen voor jongere kinderen. Als kinderen jonger zijn en toch heel graag pony willen rijden zou ik altijd een privelesje van een half uurtje op een brave pony adviseren. Dat is lang zat.
Mijn dochter van 5 destijds tijdens een eerste lesje op een uberbrave pony. Allemaal prima gegaan en leuke herinneringen aan.
[ Afbeelding ]