Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:52

Hier ook een trotse pony eigenaresse: een IJslander met verwachte schofthoogte rond 1m40 :D

Buitenrit gaat alleen nog niet lukken, hij mag eerst nog wat jaartjes opgroeien :')

Afbeelding

Ik heb een bijrijd Haflinger van 1m53, telt dat nog als pony?

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:11

Yes! Hier ook een pony mens.

Heb Connemara's
Een valk ruintje van 1.48 waar ik dressuur mee reed, maar die nu voltijds door mijn bijrijdster gereden wordt in de dressuur. Hij is tussen de paarden ZZ licht startgerechtigd ( met een eerdere bijrijder, niet met mij. Ik ben tot de M1 gekomen)
Een schimmelmerrie van 1.53 waar ik mee buiten rij en recreatief mee spring en cross ( zij is trouwens door een andere volwassen bijrijder wel tussen de paarden gestart in de eventing. is daar L stargerechtigd)

Dan heb ik samen met een vriendin nog een fokmerrie ( connemara natuurlijk) en de jongste nakomeling van deze merrie blijft bij mij/ is van mij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast nog een hengstje in de opfok staan, die wordt nu bijna 2. Deze is tzt wel voor de verkoop
Laatst bijgewerkt door Punz op 12-02-25 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:13

Hier een welsh x fjord kruising van 1.35 hoog :D

Afbeelding

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:23

Telt een menner en western in hand mens ook?
Fell pony. Ook onder het zadel maar ik ben te groot en te zwaar
Ze is 1,35

Afbeelding
Afbeelding

ponypower93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:31

Mijn zusje; een Welsh NWR merrie van 1.47. Start haar gewoon tussen de paarden en rijd dikwijls de grote paarden uit

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:37

Ik heb een NRPS pony van 1.45m. Hij is al 24 jaar oud, dus we doen het rustig aan. Maken vooral buitenritjes. Pony zelf is nog hevig genoeg. Staat nu jammer genoeg wel kreupel, dus eerst de dierenarts weer afwachten..
Ik ben ook van België btw.
Dit zijn wij, hij noemt Darkos:
Afbeelding
Afbeelding

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:20

Super leuke foto's, helaas zelf geen pony (te groot voor), maar was ik kleiner geweest, zeker weten!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:24

Ik houd van pony's :D

Zelf heb ik een D-pony van 1.42, een appaloosa mengelmoesje. De liefste pony en de grootste draak die je je maar kan bedenken. Samen rijden wij heel veel buiten, pakken soms een sprongetje mee en soms moet er in de bak gewerkt worden, want we moeten buikspieren trainen voor die dikke buik van haar :Y)

Een zadel blijft trouwens wel een zoektocht :S Iemand nog tips voor korte veelzijdigheidszadels en een zadelpasser in regio Noord-Holland?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 08:56

Freyr schreef:

Zelf heb ik een D-pony van 1.42, een appaloosa mengelmoesje. De liefste pony en de grootste draak die je je maar kan bedenken. Samen rijden wij heel veel buiten, pakken soms een sprongetje mee en soms moet er in de bak gewerkt worden, want we moeten buikspieren trainen voor die dikke buik van haar :Y)

Een zadel blijft trouwens wel een zoektocht :S Iemand nog tips voor korte veelzijdigheidszadels en een zadelpasser in regio Noord-Holland?

Wij hebben van Suzanne van zadels&co een tekna gehad en nu een thorowgood en kent and master♡ ( ong alkmaar)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:48

Hier ook volwassen en pony(s)
Was vroegah team fjord en nu team tinker.
Fjord was 1.36m en is tinker 1.43m en shet 0.97cm
Helaas niet in de buurt dus met een groepje rijden is denk niet aan de orde helaas.

Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:50

Narcissa schreef:
Ik heb een bijrijd Haflinger van 1m53, telt dat nog als pony?

In Nederland wel, dan heb je een e-pony (stokmaat van 149 cm t/m 156,9 cm).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:04

girlyggirl schreef:
Wij hebben van Suzanne van zadels&co een tekna gehad en nu een thorowgood en kent and master♡ ( ong alkmaar)

Hier ook goede ervaringen met Suzanne :j

Ik heb sinds kort (samen met mijn dochter) een pony van 1.54, waarschijnlijk welsh cob x irish cob.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:24

Hier twee pony’s :D

Welsh A Lewie
Afbeelding
Afbeelding
Fjord Lando mijn vriend voor onze buitenritten :D
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu een tekna qua zadel maar wil wat anders omdat ik last van m’n lijf krijg met langere ritten. En vind het kopijzer eigenlijk net te lang, als ik voor een dressuur zou gaan zou ik naar een torrowgood of kent and masters cob kijken. Ga nu kijken voor iets meer western/recreatie aangezien ik eigenlijk alleen maar in het bos rijd

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:28

Leuk topic TS!
Hier een D/E pony (ergens tussen de 148 en 151, afhankelijk van wie je het vraagt :+), arab mix.
Ik rijd het liefste met een springzadel, ook langere ritten...
En een gezamelijke buitenrit lijkt me tof!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:45

Leuk!
Hier een kruising Tinker x Haflinger van 1.50
Ik deel haar ondertussen met mijn dochter.
Maar helaas door een stomme blessure met pensioen.

Maar we genieten nog volop van haar.

Mijn dochter was de fanatieke met dressuur, springen en cross.
Ik heerlijk van de buitenritten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2e en derde met mijn dochter, 4e met mij.
Beide zijn wij ook niet heel groot (zij 160 en ik 167)

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:55

Ik volg dit topic, genieten van jullie foto's want er komen steeds leuke combinaties voorbij! Ik heb een Haflinger gehad van 143 cm, en die voelde echt niet klein. Nu heb ik een paard van 171 cm, wat het tegenovergestelde is. Afgelopen september ben ik op paardrijvakantie in IJsland geweest, waar de IJslanders ook allemaal kleiner waren. Het was even wennen, maar ik vond ze heel fijn om mee te rijden. Hopelijk wil mijn dochter ook gaan rijden, zodat we samen een pony kunnen delen. En misschien zelfs inspannen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:02

Hier ook team pony :) ik rij M1 tussen de paarden met mijn Welsh partbred merrie. En daarnaast gaan we graag naar buiten. Verder heb ik nog haar jaarling-dochter en een andere jaarling voor tzt. En nog de rijpony van mijn dochter en nog een kleine c-pony op stal. 5 pony’s in totaal. Mijn merrie:
Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:12

Op het moment heb ik een 'winterstop' maar ik hoop mijn Welsh NWR pony Zonnebloem zodra het weer opknapt weer te gaan rijden. Ze was voor de verkoop dus had haar helemaal laten keuren en zadelmak laten maken, toen bleek ze zo braaf dat ik zelf ook wel durfde. Dus na 10 jaar niet of nauwelijks gereden te hebben ging ik met mijn net zadelmakke pony rijden en heb ik haar weer mee naar huis genomen :D

Afbeelding

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 11:17

MDWStables schreef:
Op het moment heb ik een 'winterstop' maar ik hoop mijn Welsh NWR pony Zonnebloem zodra het weer opknapt weer te gaan rijden. Ze was voor de verkoop dus had haar helemaal laten keuren en zadelmak laten maken, toen bleek ze zo braaf dat ik zelf ook wel durfde. Dus na 10 jaar niet of nauwelijks gereden te hebben ging ik met mijn net zadelmakke pony rijden en heb ik haar weer mee naar huis genomen :D

[ Afbeelding ]

Super!en ze is een plaatje hoor, maar dat zijn de anderen hier evenzeer!

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:23

Hier ook 3 pony's;

Hugo, 6 jarige ruin kruising B.Trekpaard x Haflinger x Tinker, ongeveer 1.53m
Jack, 19 jarige fjord ruin, 1.55m
Sjors, 5 jarige Welsh hengst, 1.20m

Helaas wonen wij veel te ver weg om buitenritten te kunnen doen, mocht iemand bij mij in de buurt een keer een ritje willen doen houd ik me aanbevolen. Ze staan thuis dus ben vaak alleen, alle gezelligheid is welkom. :o

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:48

Ook even foto van mij en Baron.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:53

Oke, Arabierenmensen gaan mij haten nu, maar hier ook een volwassen 'ponyruiter'.
Weet dat Arabieren niet per se pony's zijn, maar ze zijn qua maat nog wel pony. :D

Afbeelding
Afbeelding

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:52

Freyr schreef:

Mijn haflingertje met haar 1.37m en hele korte rug is en blijft ook lastig met tuig. Ik heb een Massimo trail zadel 17,5inch met hele korte kussens, ook een Massimo dressuur zadel 17,5inch met korte kussens en nu net voor het ontspannen buitenrijden een Silverado kurz western zadel gekocht 14,5inch. Onder de Engelse zadels heb ik cob (Lemieux S/M) maat dekjes, want full wordt te lang dan krijg ik er geen singel meer aan. En bij mijn western zadel nu een hele korte Werner Christ pad en ik overweeg een Kifra pad te kopen en die dan korter te laten maken voor een leuk kleurtje :D

Maar niets is standaard met zo’n klein kort ding, alles is een uitdaging _/-\o_

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:56

Ja, zeker grote voorkeur voor pony's.

Ben 1.68m en heb bijna 20jr een new forest gehad van 1.42m. We hebben ook al jaren quarters, variërend van 1.45m tot 1.49m.
Mijn 3jr is zijn moeder en oom voorbij, dus ben benieuwd.

Verder altijd een shet gehad en na zijn overlijden een mini shet merrie met veulentje. Kan echt niet zonder shetlander.

Het ergste is dat ze vroeger wel begonnen over overstappen naar de paarden en ik zelfs ooit mijn fijn gebouwde merrie van 1.46m heb verkocht.

De bouw doet wel echt veel. Mijn huidige quarter merrie van 1.45m vind ik echt helemaal perfect, maar is duidelijk iets klein. Op haar broer van 1.48m ben ik weer totaal niet te groot. Het is een paar cm, maar qua zit en uiterlijk echt een groot verschil.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:30

Ja ik mag me ook al weer enkele jaren aansluiten.

Ryan, 147 groot
Afbeelding

En Abby zal ondertussen net uit de ponymaat zijn gegroeid.

Afbeelding

Met die oude knoken is minder hog en afstappen zo gek nog niet :P