Wat is het beste voor mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:34

@Anoniem: een gift is wel degelijk het eigendom van degene die de gift ontvangt/accepteert. Echter het verschil tussen een gift en een schenking is dat een schenking onvoorwaardelijk is (dus zonder tegenprestatie) en dat dit bij een gift wel het geval kan zijn.
Echter is het dan wel juridisch handig als dit op papier is vastgelegd..... maar ja wie vraagt er nu een papieren bewijs van zijn kadootje ??
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 05-02-25 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:35

Maar als het niet jou eigendom is kan je er toch 1 bij nemen.

Rocamor

Re: Wat is het beste voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:54

Zelfs als het wel haar eigendom is, kan er een kleintje bij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:22

Niet als je thuis woont en de eigenaar van het pand het niet wil!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:30

Met wie was de afspraak dat er met een maand tijd een ander paard bij zou komen? En wie zou dat paard dan kopen?

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:31

Advertentie plaatsen voor een pensionplaats? Lijkt me geen gekke oplossing en hoeft er ook geen ander paard bij gekocht worden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:34

DubbelFun schreef:
Niet als je thuis woont en de eigenaar van het pand het niet wil!

Da's waar, ik dacht even dat ts zelf alles regelde voor de paarden en had het eigenaarschap van de locatie even over het hoofd gezien

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:55

marleen_usar schreef:
Maar als het niet jou eigendom is kan je er toch 1 bij nemen.

Precies. Gewoon een ander (pension)paard of pony erbij laten komen die zijn eigen onderhoud betaalt. Er is altijd vraag naar pensioenplekjes.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 18:56

Anomien schreef:
Ik heb pb gehad.
Maar ik vind het niet duidelijk geschonken.
Dus niet haar eigendom.

Het lijkt mij niet de bedoeling om een pb te bespreken hier in het topic waar TS reeds aangaf niet meer info kwijt te willen ivm privacy.

Amber_anne schreef:
Anomien schreef:
Ik heb pb gehad.
Maar ik vind het niet duidelijk geschonken.
Dus niet haar eigendom.

Ts zou je hier over willen uitbreiden?

Nee want dit zou in de eerste plaats per pb moeten blijven en niet hier in het topic gezet worden.
TS gaf al aan dat ze niet meer info kwijt wilde ivm privacy.
Ze hoeft hier dus helemaal niets uit te breiden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:08

Ik vraag ook helemaal niet of iemand de pb wilt bespreken maar of ts meer uitleg wilt geven

Jij bent ts niet en hoeft dus ook niet voor haar te antwoorden

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:11

Amber_anne schreef:
Ik vraag ook helemaal niet of iemand de pb wilt bespreken maar of ts meer uitleg wilt geven

Jij bent ts niet en hoeft dus ook niet voor haar te antwoorden

Op pagina 1 spreekt TS dit zelf uit.
Ik praat helemaal niet voor haar.
Ze gaf haar grens en haar wensen om privacy dus heel duidelijk aan maar daar wordt los over gebanjerd blijkbaar...

angellover60 schreef:
Update: Ik weet dat ik sommige belangrijke informatie niet heb gedeeld, dit i.v.m. privacy. Het is mijn paard, staat bij mij thuis, is niet in bruikleen. Ze is aan mij geschonken. Stuur me dus even een prive bericht voor meer informatie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:15

Ik vermoed dat het paard thuis bij haar ouders staat. En dan heb je daar weinig over te zeggen.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:24

Het verhaal klinkt heel vaag. Maar de makkelijkste optie als het paard aan jouw huis staat; neem een shetlander erbij! :j Aangezien er blijkbaar ruimte genoeg is voor een ander paard, zou een pony sowieso wel passen :) Het kan zelfs een kleintje zijn die alleen voor gezelschap is. Eventueel ipv een shetlander zijn er ook genoeg gezelschapspaarden die je kan vinden op marktplaats, sporthorses die niet meer kunnen rijden maar wel een plekje zoeken.
Dan staat je paard nog wel lekker aan huis en is hij/zij wel samen met een ander paard :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:34

Juist om dit soort dingen te voorkomen kan het belangrijk zijn om een schenkingsovereenkomst op te stellen. Daar kunnen dan ook voorwaarden in gezet worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:42

Als hij thuis staat en je (stief) ouders willen er geen paard bij, verhuizen mag niet.
Dan zou ik zeggen verkoop hem dan maar weer.
Kijken wat dan het antwoord is.

Maar helaas is er weinig duidelijk.
Gekregen blijkt al niet echt.
Waarom mag je er zelf niet een shet of zo bij zoeken?
Hoeveel ruimte staat het paard überhaupt?

Daybyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:58

Als er inderdaad geen mogelijkheid is er een paard/pony bij te kopen of krijgen dan wel thuis of op een andere stal zit er in mijn ogen niks anders op dan verkopen. Een paard kan je niet in zijn eentje houden

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:16

DubbelFun schreef:
@Anoniem: een gift is wel degelijk het eigendom van degene die de gift ontvangt/accepteert. Echter het verschil tussen een gift en een schenking is dat een schenking onvoorwaardelijk is (dus zonder tegenprestatie) en dat dit bij een gift wel het geval kan zijn.
Echter is het dan wel juridisch handig als dit op papier is vastgelegd..... maar ja wie vraagt er nu een papieren bewijs van zijn kadootje ??

Oké… dan verduidelijk ik mijn post. Ik vind het beiden niet het geval.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:01

Het doet er niet toe wat de wat de status is van het paard. Weide maatjes zijn genoeg beschikbaar.Wegdoen is onzin want wie zegt dat hij het elders beter zou krijgen.Geef ts tips waar ze wat aan heeft.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:02

anjali schreef:
Het doet er niet toe wat de wat de status is van het paard. Weide maatjes zijn genoeg beschikbaar.Wegdoen is onzin want wie zegt dat hij het elders beter zou krijgen.Geef ts tips waar ze wat aan heeft.

Zoals?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:35

anjali schreef:

Er vanuit gaande dat het paard bij de ouders staat en die zeggen er mag geen pony bij.
Dan kunnen er nog zoveel dieren te koop staan maar daar heeft ts niks aan.

Gelukkig komt er steeds meer besef dat alleen niet hoort. Dus elders kan het ook beter zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:23

Lieser schreef:
anjali schreef:

Zoals?

Bijv. een aanbieding van een weidemaatje die daar wel in pension wil.

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 10:31

Hoi allemaal,
Als eerste dank voor alle reacties en het meedenken. Ik woon thuis, ik ben meerderjarig, maar heb helaas niks te zeggen over het pand. Een advertentie plaatsen voor een maatje erbij is inderdaad een goed idee, maar de eigenaren van het pand willen dit niet, omdat ze geen vreemden op ons terrein willen. Mijn paard staat minimaal 10 uur per dag buiten, heeft fijn de ruimte, en onbeperkt toegang tot goed ruwvoer. Ik heb eigenlijk maar 2 opties; haar zo snel mogelijk verhuizen of helaas mijn beste vriendinnetje te koop zetten. Ze kan gewoon niet langer alleen staan, dat gaat mij ook gewoon aan het hart. Ik heb vanavond een afspraak bij een pensionstal, om te kijken of dat een passende plek voor haar is, en als dat het geval is hoop ik haar zo snel mogelijk te verhuizen. Ik begrijp dat het verhaal wat aan de vage kant is, ik ben gewoon bang dat een bekende dit topic oppikt en dat ik dan alleen maar meer problemen krijg thuis, vandaar.
Groetjes,
Angel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:33

En een Shet erbij is ook geen optie? Dan heb je geen vreemden op het terrein. Of is dat financieel niet haalbaar?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:48

Zelf een Shetje erbij is ook mijn idee. Als je pensionstalling kan betalen, maar het paard niet kan/mag verhuizen zijn de kosten voor een Shetlander ook wel te doen lijkt mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:00

Ja ik zou ook shetje doen inderdaad. Mag dat wel van je ouders?