Jolieka schreef:De Touring (XL) is ook een keuze die bij mij boven aan staat op de lijst.
(op de lijst staat ook de Sirius S80 of S75.)
Maar ik vraag me af of de paarden bij de voorraampjes kunnen omdat er geen tralies voor zitten.
En hoe de schuiframen bevallen qua kwaliteit?
Ik heb ze op een Gold3 gezien, maar was nog niet zo enthousiast.
Een andere vraag die ik heb, heel blij met de opmerking dat de Country de zadelkamerdeur niet open kan zonder de voorlader te openen.
Is dat of je met de voorlader dicht en een normale KPWN er 165-170 aan de linkerkant er nog wel een zadel voorlangs uit kunt halen?
Want de voorlader openen is inderdaad omslachtig. Dus zou ik voor de XL gaan.
Echter als het dan met een paard erin nog behelpen is en de voorlader moet open, dan is de Country ook opeens een optie....
(Het is een oud topic, maar hier zijn wel de reacties van gebruikers van de trailer)
We hebben hem nu een poosje in gebruik en ben er heel tevreden over.
Aantal dingen die me opgevallen zijn waarvan jij er ook 2 noemt.
Deur van de zadelmaker kan nu inderdaad gewoon open.
Maar als je hooinet ervoor hangt niet dus die moet er eerst af voordat de deur open kan.
Had de deur liever aan de rechterkant gehad. Maar het gaat prima zo.
Feit blijft dat het makkelijker geweest was als de vooruitloop ook als deur open zou kunnen. Net zoals de achterkant.
Binnenkort ga ik eens navragen of die aanpassing gedaan kan worden.
De XL is wel echt heerlijk ruim ook voor bij de zadelkamer.
De raampjes kunnen de grote paarden wel bij.
Schuifraampjes zijn prima kwaliteit maar wil er zelf ook een tralierekje voorzetten.
Wat ik ook een dingetje vind is de grote opening boven de achterklep.
De klep is niet perse lager of korter dan een andere klep maar doordat de trailer extra hoog is en de klep niet langer is dan anders is de ruimte boven de klep wel erg groot.
We willen hier een opklapbaar veulenrek voor laten maken.
Wil niet onderweg een paard over de klep hebben omdat ze het een mooie uitgang vinden.
En zeiltje altijd dicht vind ik niks.